Beantwoord

Verzendkosten o.b.v. grootte berekenen?

• 21 januari 2021
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Badge

Hi, misschien een hele stomme vraag met een hele simpele oplossing… maar ik kom er echt even niet uit.

Ik ga bijna starten met mijn webshop en ga daar babykleding, speelgoed en accessoires verkopen. Ik kan veel kwijt in een brievenbusdoos, 1 of 2/3 pakjes moet kunnen, maar dat + bijvoorbeeld een speelgoedknuffel wordt lastig.

Brievenbuspakketjes wil ik €4,95 voor vragen, grotere pakketjes €6,95. Ik kan alleen vinden dat ik het kan instellen op gewicht, maar in dit geval heeft het niets met gewicht te maken maar met de afmeting. Een speelgoedknuffel past niet in een brievenbusdoos, maar weegt natuurlijk ook niet boven de 2 kilo.

Ik weet niet of het een oplossing is, maar kan ik dit bijvoorbeeld oplossen door de producten die qua grootte niet in een brievenbuspakket passen, een gewicht mee te geven wat hoger is dan 2 kilo?

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 21 januari 2021, 23:06

Het gewicht is in dit geval puur fictief inderdaad. Stel je maakt een categorisering tot 500 gram en 1 categorie verzendkosten vanaf 500 gram. De knuffel geef je dan een gewicht mee van 600 gram, deze wordt dus altijd als pakket berekend. Een rompertje kan je dan bijv. instellen op 150 gram, want 3 rompers passen nog in een brievenbusdoosje maar 4 rompers niet meer (als voorbeeld). Zo kan je met de gewichten 'spelen' om aan de juiste verzendkosten te komen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Het gewicht is in dit geval puur fictief inderdaad. Stel je maakt een categorisering tot 500 gram en 1 categorie verzendkosten vanaf 500 gram. De knuffel geef je dan een gewicht mee van 600 gram, deze wordt dus altijd als pakket berekend. Een rompertje kan je dan bijv. instellen op 150 gram, want 3 rompers passen nog in een brievenbusdoosje maar 4 rompers niet meer (als voorbeeld). Zo kan je met de gewichten 'spelen' om aan de juiste verzendkosten te komen.

Badge

Helemaal duidelijk, bedankt voor je antwoord! Ik ga maar eens puzzelen vandaag met wat er allemaal wel en niet bij elkaar past!

Reageer