Vraag

Verzendkosten en kilo's

• 7 april 2021
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Zoals het nu in MWW werkt is dat je een specifiek gewicht aan een product hangt. Bij verzendopties geef je aan dat bij een bepaald gewicht er een verzendtarief wordt berekend.

Verder kan je aangeven dat boven een bepaalde orderwaarde er geen verzendkosten worden berekend.

Waar ik nu tegen aan loop is dat wij producten verkopen van 45 Kg met een waarde van 900+ euro. We hebben standaard ingesteld staan dat in NL het gratis verzenden is boven de 75 euro. Nu zou ik heel graag dit handhaven ( boven 75 euro gratis verzenden). Maar de producten van 45 kg zijn erg duur qua verzenden. Ik zou graag zien dat ik daar wel verzendkosten op kan laten doorrekenen. Hoe zou dit kunnen, is hier een work around voor? 

Ja ik begrijp dat ik een x bedrag op de verkoopprijs kan gooien, maar dit is verkooptechnisch niet handig, want mijn concurrent heeft de zelfde verkoopprijs en pas bij de checkout komen er de verzendkosten bij. Dus visueel '’verlies'’ is altijd van hun. 

@Ebbe jij een idee? 

3 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Lopen wij ook tegenaan.. nu opgelost met een tekst in de omschrijving dat het een artikel alleen af te halen is en verzenden in overleg. Echt handig is het niet.. maar zo voorkomen we ‘gratis’ verzenden en hoge transportkosten. Heeft tot nu toe goed gewerkt, dat klanten toch even contact opnemen voor overleg.

Reputatie 7
Badge +16

Goede vraag Sander. Ik heb zo niet 1, 2, 3 een antwoord. Ik ga hier even goed over nadenken. Je hoort van me. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Sander,

De grens van het gratis verzenden is niet echt te omzeilen. Je kunt geen producten hiervan uitsluiten. Wat ik nog kan bedenken is om bij deze producten duidelijk te vermelden dat de verzendkosten later worden berekend en ze dan een debet factuur sturen. De suggestie staat op feedback.mijnwebwinkel.nl → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/188 

Reageer