Beantwoord

Verzendkosten BTW Probleem Op Alle Landen

• 18 February 2022
  • 45 reacties
  • 690 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Spontaan staan opeens al mijn verzendkosten hoger. Het lijkt alsof er opeens 21% bij de bedragen is opgeteld? Kan dit zsm opgelost of verduidelijkt worden? 

Kevin

(Edit: het bedrag matched precies met de BTW percentages van de betreffende landen. Wederom een leuke verassing...)

icon

Beste antwoord door Merel 18 February 2022, 22:03

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hier helaas hetzelfde!!! 

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb alle verzendkosten maar veranderd… Is de enige optie voor nu, want voor Maandag word dit niet opgelost.

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb alle verzendkosten maar veranderd… Is de enige optie voor nu, want voor Maandag word dit niet opgelost.

Zojuist ook de verzendkosten aangepast, dan hoop ik dat we het op tijd zien wanneer het weer is opgelost.. 

Badge

Hier ook hetzelfde🙄. 

Is er nergens een plek waar we dit probleem kunnen melden bij MWW, of iemand van MWW kunnen taggen? Ipv zelf aanpassingen maken in webshop en afwachten tot maandag?

Reputatie 6
Badge +8

Hier ook hetzelfde🙄

Is er nergens een plek waar we dit probleem kunnen melden bij MWW, of iemand van MWW kunnen taggen? Ipv zelf aanpassingen maken in webshop en afwachten tot maandag?

Ik had toevallig ook een topic aangemaakt: (had deze topic nog niet gezien)

en daar een aantal medewerkers in genoemd, hopelijk is er nog iemand online, maar of het dan ook snel opgelost kan worden. Kreeg al een aantal berichtjes van klanten vandaar even de verzendkosten aangepast. 

Reputatie 5
Badge +8

Hier ook precies hetzelfde, niet chique voor de klanten die nu extra betaald hebben. Ik ga de verzendkosten ook maar direct aanpassen maar erg vervelend zo net voor het weekend.

Reputatie 1
Badge

Hier ook precies hetzelfde. De verzendkosten zijn hier ook verhoogd. Jammer dat wij MMW in het weekend niet kunnen bereiken want dit is wel en probleem wat snel opgelost moet worden

Ook op mijn site hetzelfde probleem

Echt waardeloos dat er geen storingsdienst is van Mijnwebwinkel. Dit moet NU opgelost worden. Wat een partij zeg....

Reputatie 3
Badge +2

Ik pleit ook voor een storingsdienst in het weekend! Ik ben met mijn personeel compleet afhankelijk van de omzet van de winkel en ik heb sinds kwart over 3 vanmiddag al geen enkele bestelling meer! Probleem is dat wanneer je je verzendkosten nu aanpast je in de linkerkolom ziet bij het afrekenen dat de verzendkosten veel lager zijn, dat zet ook weer kwaad bloed bij klanten...

Absoluut moet er een storingsdienst komen. Aangezien ik nu ook 2x zoveel betaal als een paar maanden geleden (voor precies hetzelfde) denk ik dat er genoeg financiële ruimte moet zijn voor een storingsdienst. Het kan zo veel geld kosten als de website er een aantal uren uit ligt, of er andere grote problemen spelen (zoals nu). 

Reputatie 6
Badge +8

Voor dit soort urgente problemen moet er inderdaad ook in het weekend iets geregeld kunnen worden. Ik snap dat niet het hele programmeer team in het weekend aanwezig is maar helemaal niemand werkt ook niet.

Badge

Hier ook meldingen van mensen die iets willen bestellen! Jammer dat het weer op vrijdag gebeurd en er een heel weekend niks aan gedaan zal worden…

Reputatie 1
Badge

Helemaal mee eens, dit kan echt niet!

Niemand te bereiken in het weekend?

Nu zijn het "alleen" maar de verzendkosten, maar wat als alles er het hele weekemd uitligt??

Er moet toch iemand bereikbaar zijn bij calamiteiten?

Hopelijk wordt dit echt snel opgelost wat dit kost ons veel geld.

Ik heb voor nu zelf de kosten aangepast, de 21%  er maar afgehaald maar nu zien ze in de andere kolom weer de goedkopere prijs (zonder de btw)

Dus snappen de mensen er niets meer van, en terecht......

Reputatie 1
Badge

Net reactie gehad van MWW, ze zijn ermee bezig 👍👍

Goedenavond,

Bedankt voor je melding. Onze ontwikkelaars zijn op de hoogte en gaan dit oplossen. Helaas kan ik geen tijdsindicatie geven.

Zodra het opgelost is word je hiervan via het dashboard in de beheeromgeving op de hoogte gehouden.

Excuses voor het ongemak.

Reputatie 4
Badge +5

-

Reputatie 4
Badge +7

Goedenavond,

We zijn op de hoogte en hebben dit gemeld op het dashboard. Zodra het opgelost is, stellen we je hiervan via het dashboard op de hoogte. Helaas kunnen we nog niet aangeven hoe lang dit duurt. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 4
Badge +7

Nu zijn het "alleen" maar de verzendkosten, maar wat als alles er het hele weekemd uitligt??

Ik heb voor nu zelf de kosten aangepast, de 21%  er maar afgehaald maar nu zien ze in de andere kolom weer de goedkopere prijs (zonder de btw)

Wij monitoren 24/7 het platform. Geen zorgen dan ook dat we in het weekend niets doen. Als het nodig is, komen we ook midden in de nacht ons bed uit.  :-) We zijn ermee bezig!

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Ik ben het volledig eens met de storingsdienst in het weekend. Een paar weken terug stortte opeens de check-out in en gebeurde er het hele weekend niks. Ik krijg hier veruit de meeste bestellingen in het weekend. 

(EDIT na reactie Merel die tijdens mijn typen poste: Nice! Dat is fijn. Dat scheelt dan al een hoop)

Overigens, ik citeer een stukje uit de mail die de prijsverhoging aankondigde:

—————

Waarom wijzigen onze tarieven?

We hebben afscheid genomen van onze hostingpartner en hebben ons gehele platform gemigreerd naar de cloud, zonder dat onze webwinkeliers hier ernstige hinder van hebben ervaren. Hiermee zorgen we voor een stabielere, snellere en veiligere omgeving. Daarnaast zijn ook onze overige inkoopkosten significant gestegen. Denk hierbij aan de stijgende kosten voor de software die we gebruiken voor onze bedrijfsvoering, stijgende loonkosten en kosten voor onze huisvesting. We wijzigen onze tarieven om een succesvol platform te kunnen blijven bieden.

——————

Ik kan me toch echt niet heugen dat ik in 2020/2021 met deze regelmaat zeer gefrustreerd was op MWW. Checkout stuk, verzendkosten wijzigen, andere bugs, dingen als filters die maar niet gefixt worden etc. Gegeven, de filters worden al 2 jaar niet gefixt, maar de bugs lijken nu wel heel erg frequent. 

Prachtig, alle nieuwe dingen en mooie opties, maar ik heb toch liever een webshop die het gewoon doet zonder frequente problemen.

Reputatie 1
Badge

Wij monitoren 24/7 het platform. Geen zorgen dan ook dat we in het weekend niets doen. Als het nodig is, komen we ook midden in de nacht ons bed uit.  :-) We zijn ermee bezig!

Oooh, super.

Dat is fijn om te weten. Dat neemt heel wat onrust bij ons weg.

Dankje voor de info.

Reputatie 3
Badge +2

Ik kreeg ne een berichtje van Merel, ze pakken het op! Ik bedankte haar omdat ik blij was dat iemand het leest in het weekend waarop ze aangaf: Er is áltijd iemand in het weekend: het platform wordt 24/7 gemonitord 👍

Dus dat is goed nieuws!!!

Reputatie 4
Badge +7

Het zou nu opgelost moeten zijn. Willen jullie eens kijken of dit inderdaad het geval is? 

Reputatie 6
Badge +8

Jaaa, de verzendkosten weer op normaal gezet en het werkt weer!! Dankjewel Merel

Reputatie 4
Badge +5

Perfect! Bedankt voor het snelle fixen! Blij mee!

Reputatie 4
Badge +7

Mooi, dan rollen we ons bed in ;-) Fijne avond en hopelijk pas tot maandag weer! 

Reageer