Vraag

Verzenden via MyParcel

• 4 July 2021
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

Badge

Ik heb net een bestelling ontvangen en zag dat ik het ook meteen via MyParcel kon regelen.

Super zou je denken, maar hij maakt een label aan voor pakketpost. (staat verder ook niks bij).

Ik had verwacht dat de verzendkosten overgenomen zouden worden vanuit de bestelling. 

Nu ben ik dus 6,15 kwijt voor iets wat gewoon door de brievenbus past, JAMMER.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Als je inlogt bij MyParcel kun je deze gewoon aanpassen naar brievenbuspakket. En je kunt het label ook nog gewoon verwijderen daar.
Voor het label wordt aangemaakt wat jij in het beheer hebt ingevuld als standaard bij:

Verzendopties → myparcel → standaard instellingen.

Je betaalt bij MyParcel trouwens pas nadat het label bij Post.NL gescand is dus je bent nog helemaal niets kwijt.

Badge

Ik kan het helaas niet meer veranderen.

Ik had verwacht dat de zending aangepast zou worden aan de daadwerkelijke verzendkosten.

Reputatie 6
Badge +7

Dat komt doordat je de zending al voorgemeld hebt. Als hij nog in concept staat kun je ze nog verwijderen. Maar als je deze zending niet inlevert bij Post.NL is er niets aan de hand en betaal je niets.

En de daadwerkelijke verzendkosten is bij iedereen anders. Ik heb bijvoorbeeld ook kosten voor de verpakking in mijn verzendkosten zitten. Dus dat kan niet standaard overgenomen worden. Het is echt wat je zelf instelt  bij de instellingen en als je een afwijkende hebt kun je op de knop aangepaste zending klikken en een ander label kiezen.

Ik doe gewone brievenbuspost altijd met de digitalepostzegelsite en de brievenbuspakketjes en pakketten met MyParcel.

Badge

Duidelijk, dank je wel voor je antwoord.

Deze fout maak ik natuurlijk maar 1 keer :wink:

Reputatie 5
Badge +6

Dat komt doordat je de zending al voorgemeld hebt. Als hij nog in concept staat kun je ze nog verwijderen. Maar als je deze zending niet inlevert bij Post.NL is er niets aan de hand en betaal je niets.

En de daadwerkelijke verzendkosten is bij iedereen anders. Ik heb bijvoorbeeld ook kosten voor de verpakking in mijn verzendkosten zitten. Dus dat kan niet standaard overgenomen worden. Het is echt wat je zelf instelt  bij de instellingen en als je een afwijkende hebt kun je op de knop aangepaste zending klikken en een ander label kiezen.

Ik doe gewone brievenbuspost altijd met de digitalepostzegelsite en de brievenbuspakketjes en pakketten met MyParcel.

Wat is de ervaring met digitale postzegelsite ? … ook BTW factuur ? … gaat de verzending sneller dan MyParcel ? … het printen op een dymo printer klinkt mij goed.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb ook veel zendingen waar bijvoorbeeld maar 1 postzegel op gaat. Dat werkt voor mij prettiger om via www.digitalepostzegel.nl en de dymo een postzegel uit te draaien. Gaat voor mij vlotter. Je krijgt geen btw factuur maar volgens mij krijg je die ook niet bij MyParcel over de gewone postzegels. Ik heb dat ooit eens uitgeprobeerd en toen werden die apart berekent zonder btw. Alleen op brievenbuspakketjes en gewone pakketten kreeg ik btw op de factuur bij MyParcel.

Het gaat dan gewoon in de oranje brievenbus. Meestal is het er de volgende dag.

Reputatie 7
Badge +9

Duidelijk, dank je wel voor je antwoord.

Deze fout maak ik natuurlijk maar 1 keer :wink:

Daarom staat er overigens ook de knop ‘Aangepaste zending'. Je kunt bij MyParcel een standaard opgeven (bijvoorbeeld een pakket), en dan mocht het een brievenbusdoosje of postzegel zijn - kun je dit kiezen bij ‘Aangepaste zending'.

@Windsurfer Vroeg ik me ook gelijk af.. goed om te weten @Jacqueline het is alleen wel erg makkelijk alles op 1 faktuur. Was me nooit opgevallen dat er geen BTW bij staat op de faktuur van MyP. :sweat_smile: Nu heb ik heel weinig digitale postzegels gelukkig.. 

Heeft iemand ervaring met retourneren als de klant een brievenbuspakket retour stuurt als pakket? Krijgen wij die toeslag op de faktuur? 

Reageer