Vraag

Toevoegen keuzelijst afhaaluren bij bestelling

• 29 September 2021
  • 7 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Voor ons eetfestijn willen we dit jaar ook afhaalmaaltijden aanbieden, met mogelijkheid tot vooraf bestellen via onze webshop.

We willen graag bij het ingeven van de persoonsgegevens een veld hebben waar mensen kunnen kiezen uit verschillende afhaalmomenten.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat zou moeten toevoegen?

Bedankt en met vriendelijke groeten.

7 reacties

Reputatie 1
Badge

Is het een optie om bij de afhaaladressen tijden in te vullen? Dat je bij de naam een afhaaltijd invult? En dan dus meerdere ‘afhaaladressen’ maken?

Dat ga ik zeker eens bekijken, goeie tip! Bedankt!

Reputatie 1
Badge

Is het een optie om bij de afhaaladressen tijden in te vullen? Dat je bij de naam een afhaaltijd invult? En dan dus meerdere ‘afhaaladressen’ maken?

Ik heb dit nu zo uitgewerkt - prima tip!

Ik stel echter nog het volgende vast:

1. Bij het bestelproces staat “Ik wens een afwijkend afleveradres op te geven”: kan dit verwijderd worden?
  2. Op de email met de bestelbevestiging naar de klant staat GEEN afhaaladres. Kan dit aan de bevestigingsmail toegevoegd worden?
Reputatie 5
Badge +7

Je kunt een keuzelijst aanmaken bij het betreffende artikel met daarin de verschillende afhaaltijden. Net zoals het shoppen op afspraak, werkte toen ook prima 😊 

Reputatie 1
Badge

Beste Sonja, bedankt voor de tip.

In dat geval moeten de mensen wel bij elk product een uur van afhaling toevoegen, wat misschien omslachtig is. Is er geen mogelijkheid om dat bij het einde van het bestelproces toe te voegen, zodat het maar één keer moet aangeduid worden?

Alvast bedankt en groetjes.

Reputatie 5
Badge +7

Beste Sonja, bedankt voor de tip.

In dat geval moeten de mensen wel bij elk product een uur van afhaling toevoegen, wat misschien omslachtig is. Is er geen mogelijkheid om dat bij het einde van het bestelproces toe te voegen, zodat het maar één keer moet aangeduid worden?

Alvast bedankt en groetjes.

Klopt.. die andere optie is er niet. Het werkt wel prima hoor en het is wel te doen met het aantal afhaalmaaltijden, 8 stuks toch? Zo kunnen klanten wel meerdere maaltijden bestellen op andere tijden 😊 

Reputatie 5
Badge +6

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb dit nu zo uitgewerkt - prima tip!

Ik stel echter nog het volgende vast:

1. Bij het bestelproces staat “Ik wens een afwijkend afleveradres op te geven”: kan dit verwijderd worden?
  2. Op de email met de bestelbevestiging naar de klant staat GEEN afhaaladres. Kan dit aan de bevestigingsmail toegevoegd worden?

Punt 1 kun je onder ‘Standaardteksten’ en dan ‘Bestelproces: klantgegevens’ aanpassen. 

Punt 2 zou je bijvoorbeeld aan je factuur die meegestuurd wordt kunnen toevoegen. Onder ‘Vormgeving’ en dan ‘Factuurindeling’ dan bovenste tab ‘Indeling’ en dan bijvoorbeeld in de voettekst, dan staat het afhaaladres op de factuur. En onder ‘Online bestellen’ en vervolgens ‘Bestelproces’ zou je de tekst ‘Wijzig orderbevestiging’ kunnen aanpassen met het afhaaladres. 

Reageer