Stel hier je vraag over de nieuwe BTW regels EU per 01-07-2021

Reputatie 4
Badge +7

In dit topic kan je al jouw vragen stellen over de nieuwe BTW regels EU per 01-07-2021.

Heb je het supportartikel hierover eerst al gelezen? 

https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-stel-ik-de-btw 

Ook is er een blog geschreven over dit onderwerp: 

https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/nu-beschikbaar-nieuwe-btw-instellingen 

We zijn op dit moment nog de puntjes op de i aan het zetten in deze functie. Zie je bijzonderheden? Je mag ze in dit topic melden!

50 reacties

Goedemorgen,

De optie “BTW en Prijsweergave” kan ik niet openen, ik krijg alleen een zwart scherm te zien.

Reputatie 5
Badge +6

Bij een marge produkt (inruil zonder BTW) is dit de juiste instelling in MWW ?

Reputatie 4
Badge +7

@Italcars-Schaalmodellen  in welke browser probeer je dit te doen? Aan te raden is om Chrome te gebruiken. De cache legen kan ook nog helpen.

@Merel Ik gebruik Google Chrome. Zojuist nog even de cache geleegd, maar ik kom er niet door:

Reputatie 4
Badge +7

We gaan dit oplossen, probleem is inmiddels gevonden en we gaan hiermee aan de slag. Excuses voor het ongemak.

Super, bedankt voor je snelle reactie.

Reputatie 5
Badge +6

Als ik het volgende doe gaat het niet goed met de berekening van de BTW:

-Voeg een artikel toe in de winkelwagen. Verzendlocatie standaard NL.

-Verander in het winkelwagentje de verzendlocatie naar DLD. De BTW word nu veranderd naar 19% over de artikelen die al in het winkelwagentje staan.

-Ga nu terug naar de webshop om door te shoppen. Alle artikelen worden nu weer getoond met NL BTW en niet de Duitse BTW, terwijl de verzendlocatie DLD is. Als je artikelen toevoegt aan het wagentje gaat dat ook tegen NL tarief, niet DLD.

(Oftewel, er staan nu 2 artikelen met verschillende BTW tarieven in hetzelfde winkelwagentje).

Ik heb dit zojuist ook nog besproken met een tech support medewerker op de telefoon, maar ik dacht dat het wellicht ook handig zou zijn als het duidelijk in stappen uitgeschreven stond voor het recreëren ervan.

Kevin

Reputatie 4
Badge +7

Als ik het volgende doe gaat het niet goed met de berekening van de BTW:

-Voeg een artikel toe in de winkelwagen. Verzendlocatie standaard NL.

-Verander in het winkelwagentje de verzendlocatie naar DLD. De BTW word nu veranderd naar 19% over de artikelen die al in het winkelwagentje staan.

-Ga nu terug naar de webshop om door te shoppen. Alle artikelen worden nu weer getoond met NL BTW en niet de Duitse BTW, terwijl de verzendlocatie DLD is. Als je artikelen toevoegt aan het wagentje gaat dat ook tegen NL tarief, niet DLD.

(Oftewel, er staan nu 2 artikelen met verschillende BTW tarieven in hetzelfde winkelwagentje).

Ik heb dit zojuist ook nog besproken met een tech support medewerker op de telefoon, maar ik dacht dat het wellicht ook handig zou zijn als het duidelijk in stappen uitgeschreven stond voor het recreëren ervan.

Kevin

Dit probleem is bekend bij onze ontwikkelaars en zal z.s.m. opgelost worden. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 1
Badge

Graag hulp bij het volgende. Het lukt mij niet om de btw in te stellen, het blijft op 0,00 staan. Bij de verzend en betaalkosten kan ik wel de btw invullen.

een vraag over instellen uitzonderingen:

Ik klik er een heleboel aan in een bepaalde pagina, maar als ik dan van een andere pagina begin aan te klikken en dat toepas, ben ik die eerste serie weer kwijt?

Reputatie 4
Badge +7

Ik klik er een heleboel aan in een bepaalde pagina, maar als ik dan van een andere pagina begin aan te klikken en dat toepas, ben ik die eerste serie weer kwijt?

Dit is een bekend probleem en zal deze week opgelost worden. 

Reputatie 4
Badge +7

Graag hulp bij het volgende. Het lukt mij niet om de btw in te stellen, het blijft op 0,00 staan. Bij de verzend en betaalkosten kan ik wel de btw invullen.

Onze Customer Care team kan je hierbij goed helpen. Wil je dit even mailen naar support@mijnwebwinkel.nl o.v.v. de winkelnaam? Bedankt! 

Reputatie 1
Badge +1

Goedemorgen,

De optie “BTW en Prijsweergave” kan ik niet openen, ik krijg alleen een zwart scherm te zien.

Heb ook hetzelfde probleem

Hoi,

Ik heb een klant welke als factuuradres een adres in Nederland invult, maar afleveradres is in België. De BTW wordt dan verlegd, terwijl dit in mijn ogen niet het geval moet zijn aangezien het factuuradres in Nederland is. 

Kunnen jullie aangeven of dit een bug is welke nog verholpen moet worden? 

Alvast bedankt.

Reputatie 2
Badge

Hallo! Zowel op mijn telefoon, en op desktop; chrome als firefox krijg ik het beeld van de cactus en er gaat iets fout..

Prijsweergave & Btw

Stel de btw gegevens voor je webwinkel in en bepaal hoe orders gespecificeerd worden in je webwinkel.

Oeps, er ging iets fout...

Probeer de pagina te verversen

Ik kan dus niet in het instellingenscherm komen. Wat nu?

Ik verkoop (even een ruime schatting) 800 producten, de helft daarvan is food en de andere helft non food. Betekent dit dat ik bij “uitzondering” of 400 foodproducten of 400 nonfood moet selecteren (en niet mag vergeten als ik tussendoor even iets nieuws op de site zet om deze hier ook bij te zetten)? :sweat:

Het helpt niet echt dat ik er nu nog niet in het instellingenscherm kan komen maar hier word ik wel een beetje onrustig van 😉. Hoor graag!

Of kan ik bij Uitzonderingen een hele categorie selecteren? Dat zou al helpen namelijk.

Reputatie 4
Badge +7

@Marjet We laten graag onze Customer Care medewerkers hier naar kijken. Wil je een mailtje sturen met jouw winkelnaam naar support@mijnwebwinkel.nl? Alvast bedankt!

Reputatie 4
Badge +7

@woodnkids Als het BTW nummer ingevuld is en de order over de grens gaat, dan mag de BTW verlegd worden.

Reputatie 5
Badge +7

Hoi,

Ik heb een klant welke als factuuradres een adres in Nederland invult, maar afleveradres is in België. De BTW wordt dan verlegd, terwijl dit in mijn ogen niet het geval moet zijn aangezien het factuuradres in Nederland is. 

Kunnen jullie aangeven of dit een bug is welke nog verholpen moet worden? 

Alvast bedankt.

Mijns inziens moet je de BTW in België betalen daar de goederen de grens overgaan. Dus worden ze een ander land ingevoerd.
Waar het factuuradres is doet er verder niet toe.

Reputatie 1
Badge +1

Inmiddels is de pagina benaderbaar. Wat ik onhandig vind is dat ik per land zelf het btw tarief moet invullen, lijkt me handiger om dit enkel te hoeven activeren. Daarnaast zijn er standaard artikelen toegevoegd bij de uitzonderingen waar ik zelf niet voor gekozen heb, hier staan vreemde btw percentages bij (2, 50, 29 etc) deze heb ik verwijderd maar ze blijven zichtbaar bij het artikel.

Daarnaast zijn alle nieuwe artikelen die ik heb toegevoegd en daarbij btw aan heb geactiveerd niet inclusief btw worden getoond. Word dit nog opgelost?

Reputatie 5
Badge +6

Hi,

Dit klopt inderdaad! Ik heb vandaag artikelen toegevoegd, maar BTW word niet gerekend, ookal is het geactiveerd. Dat is wel een urgente denk ik. 

Kevin

Reputatie 7
Badge +8

Dat zag ik net ook. Als ik een artikel toevoeg moet ik nu aanklikken dat er btw berekend wordt. Het is handiger als dit standaard aan staat lijkt me. Ik moet nu even alle artikelen van de laatste 2 dagen nalopen om dit aan te klikken. Bij de oudere artikelen staant het zover ik zag wel aangevinkt. 

Reputatie 5
Badge +6

Dan staat het bij mij nog steeds niet aan in de webshop. Bij jou wel @Michel vG ?

Reputatie 7
Badge +8

Dit probleem had ik net dus ook. Ik heb een paar nieuwe artikelen toegevoegd die uitgezonderd moeten worden. Nu zijn dus alle uitzonderingen die er al stonden verdwenen en dat waren er ca. 100 :cry:

Reputatie 2
Badge

Inmiddels is de pagina benaderbaar. Wat ik onhandig vind is dat ik per land zelf het btw tarief moet invullen, lijkt me handiger om dit enkel te hoeven activeren. Daarnaast zijn er standaard artikelen toegevoegd bij de uitzonderingen waar ik zelf niet voor gekozen heb, hier staan vreemde btw percentages bij (2, 50, 29 etc) deze heb ik verwijderd maar ze blijven zichtbaar bij het artikel.

Daarnaast zijn alle nieuwe artikelen die ik heb toegevoegd en daarbij btw aan heb geactiveerd niet inclusief btw worden getoond. Word dit nog opgelost?

Ik zou het ook logisch vinden als de btw percentages al zijn ingevuld en we het alleen te hoeven activeren 👍

Reputatie 5
Badge +7

Ik zou het ook logisch vinden als de btw percentages al zijn ingevuld en we het alleen te hoeven activeren 👍

Ik denk dat dit niet mogelijk is daar ieder land van doen heeft met verschillende tarieven. En niet alle webwinkels gebruiken standaard de hoge btw-tarief

Reageer