Vraag

statiegeld zonder btw kunnen berekenen

• 28 June 2021
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

Wij zouden graag voor sommige artikelen statiegeld apart willen berekenen, belangrijk hierbij is dat daar geen btw op berekend wordt. Nu kunnen wij dit administratief dus niet goed regelen in mijn webwinkel.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Misschien kun je een artikel aanmaken ‘statiegeld’ en daarbij de BTW op 0% zetten of bedoel je iets anders? 

ja, alleen dan is het nog niet mogelijk om dat artikel automatisch te selecteren indien een artikel met statiegeld wordt verkocht aan een klant

Reputatie 5
Badge +6

Ohh online, dacht even in een fysieke winkel. In de kassa-app kun je zelf het BTW % aanpassen bij het gebruik van een ‘vrij artikel’. Online even geen idee.. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik denk dat dat niet kan. Heb gekeken als je een variant aan maakt maar daar kun je niet kiezen voor BTW.

Badge +2

Ben hier zelf ook naar opzoek naar een oplossing.

Is het ook niet mogelijk dat er een instelling in de artikel kan komen dat je dan de mogelijkheid hebt om een statiegeld daar in te berekenen dat het automatisch op de factuur komt en in het overzicht wanneer je een artikel aanklikt op de website.

Dan zal toch mww hier een oplossing voor moeten vinden @Ebbe we zitten nu al met het probleem voor de plastic flesjes..

Wij verkopen frisdrank en omdat er volgend jaar ook statiegeld op de blikjes komt. 

Reputatie 4
Badge +4

Wij hebben ook een vergelijkbaar probleem. Wij verkopen samengestelde pakketten waarin een mix van 9%, 21% zit. Dus ja het zou fijn zijn als je op artikel niveau kon aangeven hoe de prijs opgebouwd is in BTW.

Voor nu heb je zover ik kan zien alleen de standaard BTW (die bij ons op 21%) staat en de uitzonderingen die je kunt maken maar dat werkt natuurlijk alleen op losse artikelen.

Het resultaat is dat je voor de samengestelde pakketten altijd het hoogste BTW tarief berekend/verrekend. Een oplossing zou gewenst zijn.

Reageer