Vandaag had een klant 1 product uit zijn bestelling geretourneerd. Betrof een bestelling welke met PayPal was voldaan. Netjes een retourzending aangemaakt en alle producten uit de retourorder gehaald, behalve dat ene product. Hierna op knop "terugbetalen" geklikt en jammergenoeg uit automatisme direct doorgeklikt. Wat blijkt, het gehele bedrag is teruggestort aan de klant, i.p.v. enkel het geretourneerde product! Dit is ook helaas niet ongedaan te maken, ook niet als je inlogt bij PayPal. Een geschil hierover aanmaken bij PayPal is ook niet mogelijk. Ik vind het jammer dat het systeem niet erop ingericht is dat wanneer ik 1 product (van de 6 in dit geval) geretourneerd krijg, een gedeeltelijke restitutie bij PayPal wordt aangemaakt. Dit werkt volgens mij wel zo bij iDEAL en Klarna-betalingen. Ik ben er jammergenoeg op een zure manier achtergekomen maar let op indien je in de toekomst te maken krijgt met iets vergelijkbaars.
Uiteraard contact opgenomen met de klant, die beloofde het terug te betalen op onze bankrekening, maar tot op heden niet ontvangen. Even afwachten.