Beantwoord

Pakbon / factuur

Vraagje…

Hoe doen jullie het met jullie bestellingen en afdrukken..

Als ik een bestelling binnen krijg, druk ik de factuur af, zoek de producten op en verzend ze naar de klant, alleen op de factuur is geen afwijkend verzendadres te vinden, en ook geen opmerkingen..
dus ik weet dan niet of ik het naar het juiste adres verstuur...

Druk ik de pakbon af, staat er geen emailadres bij, en deze heb ik nodig om de verzendgegevens naar de klant te sturen…

Het komt er dus op neer dat ik beide bonnen moet afdrukken.. beetje omslachtig lijkt me..
en alle bestellingen constant controleren is ook veel werk.

Zie ik nu gewoon iets over het hoofd…
of kan het makkelijker… tips zijn welkom..

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 29 March 2020, 23:55

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1
Badge

Je kan in ieder geval gebruik maken van de My Parcel koppeling voor het verzendetiket, die pakt automatisch het verzendadres. Als je dan vanuit beheer de status wijzigt naar verzonden dan kan je in je bericht ook automatisch de track&trace code die daaraan gekoppeld is per e-mail naar de klant zenden. Denk dat je dus vooral vanuit het beheer moet werken en niet vanaf geprinte bonnen. Dus: bestelling openen, label aanmaken, factuur printen, bestelling inpakken, verzendbevestiging sturen. 

Ik maak alleen geen gebruik van myparcel, dit omdat ik dan bijna een euro per bestelling meer moet betalen,en dat vind ik persoonlijk zonde..

Heb je al bij pakketmail.nl gekeken ik vindt ze voordeliger. En idd. met koppeling naar verzendlabel. Ik print alleen pakbon uit. Medewerkers die wel eens bestelling uitpakken hoeven geen factuur te zien.(vindt de klant ook) De factuur krijgen ze in bestellingbevestiging en betalingsbevestiging dus digitaal!

Reputatie 6
Badge +8

Wij printen per 15 (is het maximum) tegelijk de facturen of pakbonnen uit, net welke van de 2 je liever hebt. Daarna worden de orders alle 15 gepikt en klaargelegd, vervolgens via beheeromgeving 1 voor 1 de orders afgegaan. Via de beheeromgeving worden dan evt. verzendetiketten of track & trace labels per order gegenereerd. Bovenin kan je dan naar de volgende order gaan, en zo gaan we ze allemaal af. Als alle orders die dag afgewerkt zijn, selecteren we ze in bulk en zetten de status op "verzonden". De orders die een track & trace label hebben, krijgen automatisch een track & trace link in de verzendbevestiging (zie voor de variabelen bovenin de verzendbevestiging). Bij geen track & trace wordt er op die regel niets getoond. Wij werken ook met een koppeling via MyParcel.

Zelf ben ik woo commerce gewend, en dan druk ik gewoon de bon uit en heb ik alle gegevens op 1 bon staan, ideaal.. 

Maar vind het hier wat rommelig met 2 bonnen afdrukken. Nu komen er bestellingen binnen waarvan mensen de pakketjes naar andere adressen verzenden. Dus eerst facturen afdrukken dan pakbonnen, aan elkaar maken en dan pas pakken en versturen

Ben al een topic gestart om dit aan het beheer door te geven of ze misschien dit kunnen gaan starten, een simpel emailadres erbij en het is dan redelijk opgelost

Ik maak alleen geen gebruik van myparcel, dit omdat ik dan bijna een euro per bestelling meer moet betalen,en dat vind ik persoonlijk zonde..

Waarom moet je daar dan bijna een euro per bestelling meer betalen? Heb ik iets gemist?

Je betaald natuurlijk voor de service van Myparcel..

Dus voor een brievenbuspakket betaal ik bij myparcel : 4 euro ex BTW
en nu betaal ik ong 3,12 ex BTW

voor een pakket is dat bij myparcel  als we vanuit gaan tussen 500-999 pakketten 5.60

en ik betaal nu 4.54 

stel je hebt 10 pakketjes op een dag.. dat scheelt bijna 10 euro..

Reputatie 6
Badge +8

voor een pakket is dat bij myparcel  als we vanuit gaan tussen 500-999 pakketten 5.60

en ik betaal nu 4.54 

Bij welk verzendbedrijf zit je als ik mag vragen? Dat zijn best scherpe prijzen namelijk.

Badge

Wij printen de factuur af voor orderpicking en controle. In de zendingen zelf steken we wel geen pakbon of factuur. De factuur mailen we digitaal naar de klant.

Vervolgens werken wij verder met SendCloud. Mijnwebwinkel boekt de orders die klaar zijn voor verzending (betaalde orders) door naar SendCloud van waar wij de labels afdrukken. Vervolgens worden die orders met een afgedrukt label in Mijnwebwinkel verplaatst naar afgehandeld.

De drie volgende mails (klaar voor verzending, onderweg voor levering en geleverd), inclusief de track & trace link worden dan gestuurd vanuit SendCloud.

De adressen die wij in SendCloud te zien krijgen (leveringsadres) kan dus verschillend zijn van het adres dat op de factuur staat (facturatie-adres). We gaan er dus van uit dat de klant het juiste adres ingeeft en doen er verder ook geen controle op.

en ik betaal nu 4.54 

Bij welk verzendbedrijf zit je als ik mag vragen? Dat zijn best scherpe prijzen namelijk.

gewoon bij DHL

Reputatie 3
Badge +4

@JuulZ voer je dan alles handmatig in om dit scherpe tarief te krijgen?

@JuulZ voer je dan alles handmatig in om dit scherpe tarief te krijgen?

Ja voer wel alles handmatig in… is wel wat extra werk..

Reputatie 3
Badge +4

Dank voor je snelle reactie @JuulZ. Ik overweeg ook om het handmatig te gaan doen, Scheelt een hoop geld.

Reputatie 7
Badge +9

Ik print beide niet uit. Vanuit het beheer kijk ik welke producten ingepakt dienen te worden - de factuur wordt rechtstreeks verzonden naar de klant. In het pakket steek ik ook geen pakbon - op de factuur die de klant digitaal heeft ontvangen staan ook de producten vermeldt. Daarnaast werk ik met MyParcel en de koppeling in MWW, dus het verzendlabel print ik vanuit het beheer uit en plak ik op het pakket. 

Ik probeer zo min mogelijk te printen. :wink:

Reputatie 3
Badge +4

@Nanaas voeg je helemaal niets toe aan de verzending? Ik wil eigenlijk ook af van de pakbon meesturen, maar zou wel iets mee willen sturen, zodat ze zien waar het pakket vandaan komt.

Reageer