Nieuwe verzendkosten MyParcel zijn niet in Mijnwebwinkel ingevoerd

• 2 January 2023
  • 11 reacties
  • 249 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Collega webwinkeliers; let op!

De nieuwe structuur per 01-01-2023 van MyParcel is niet aangepast in Mijnwebwinkel.

Bij alle zendingen gaat het nu fout als je labels maakt via Mijnwebwinkel. Pakketten worden niet op juiste wijze verzekerd, tarieven kloppen niet.

Zojuist gemeld bij Mijnwebwinkel, daar was niets bekend over aanpassingen bij MyParcel.

Dat wordt dus een tijdje handmatig alle labels aanpassen ben ik bang,

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

11 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb hetzelfde probleem. Is er al bekend wanneer dit wordt aangepast?

Reputatie 2
Badge +1

Mijnwebwinkel heeft voor vandaag een overleg met MyParcel gepland. Beetje laat denk ik; het was al een maand bekend dat alle tarieven op de schop zouden gaan. Er is in december ook al een topic over aangemaakt maar dat is midden december ook stilgevallen en antwoorden van Ebbe zijn uitgebleven helaas. Nu hebben we weer gewoon een hoop extra werk en kansen op fouten.

Reputatie 5
Badge +6

Ik begrijp niet zo goed wat er dan fout gaat. Ik maak net een standaard zending aan en dat lijkt gewoon goed te gaan. Of zit het in de aangepaste zendingen?

Reputatie 2
Badge +1

Het gaat fout met de verzekering van de pakketten als je daar normaal gebruik van hebt gemaakt. Bijvoorbeeld bij zendingen binnen Europa was een zending standaard altijd verzekerd. Als je nu voor standaard kiest wordt het pakket onverzekerd verzonden. Erg vervelend als je denkt dat je nog steeds verzekerd aan het verzenden bent.

Reputatie 5
Badge +6

Oke, dank voor je uitleg @Kerstdorpfan.nl !

Reputatie 2
Badge +2

Ik begrijp niet zo goed wat er dan fout gaat. Ik maak net een standaard zending aan en dat lijkt gewoon goed te gaan. Of zit het in de aangepaste zendingen?

Ik had gisteren dat er bij mijn standaardzending 0,02 euro meer kostte dan zou moeten. Ik weet niet of dat vandaag ook nog zo is

Reputatie 5
Badge +6

Hier lijkt het goed te gaan. Ook een pakket naar België staat op verzekerd. 

Reputatie 7
Badge +16

Voor België geldt dit ook niet. Het gaat om zendingen buiten Nederland en België. Hierin zijn er vanuit MyParcel een aantal wijzigingen doorgevoerd. De optie ‘standaard verzekeren tot’ is komen te vervallen. Hiervoor zijn er drie andere opties voor in de plaats gekomen:

• Standaard verzenden met Track&Trace
  • Verzekerd verzenden tot 50 euro
  • Verzekerd verzonden tot 500 euro

De optie ‘verzekerd verzenden tot 50 euro’ is bij ons nog niet mogelijk. Dit wordt nog aangepast. 

Als je orders verzekerd wilt versturen, kun je bij ‘instellingen/checkout/verzendopties de instellingen van MyParcel aanpassen. Hier kun je aangeven dat je standaard verzekerd verzend. Dit is voor nu dan standaard verzekerd tot 500 euro (dit wordt dus nog aangepast). Als je dit instelt verzend ook binnen Nederland en België verzekerd. Wil je dit niet, dan zul je voor orders buiten Nederland en België een aangepaste zending aan moeten maken. Dit is iets wat wij niet kunnen aanpassen, dit komt vanaf MyParcel. 

De visuele wijziging aan de prijzen + de optie om tot 50 euro te verzekering wordt aan onze kant nog aangepast. We wachten nog op de technische documentatie zodat we weten wat er precies is gewijzigd aan de kant van MyParcel en wat wij daarvoor moeten aanpassen. We kunnen dan ook een inschatting maken wanneer de wijziging live staat. Ik houd jullie hiervan op de hoogte. 

Reputatie 2
Badge +3

Ik had gisteren dat er bij mijn standaardzending 0,02 euro meer kostte dan zou moeten. Ik weet niet of dat vandaag ook nog zo is

Er wordt tegenwoordig een toeslag van €0,12 gerekend, maar momenteel krijgen we daar €0,10 korting op ;) Weet niet hoelang die korting geldt, maar een pakket wordt dus straks 12 cent duurder.

Reputatie 2
Badge +2

Er wordt tegenwoordig een toeslag van €0,12 gerekend, maar momenteel krijgen we daar €0,10 korting op 😉 Weet niet hoelang die korting geldt, maar een pakket wordt dus straks 12 cent duurder.

Ik zag het later inderdaad ja, ik heb de memo blijkbaar ergens gemist dat er ineens energietoeslag wordt berekend...De korting geldt tot en met maart volgens mij! Of tot maart. Dus een mooie verhoging weer natuurlijk.. Vandaar ook ineens het vreemde bedrag.

Reputatie 2
Badge +1

Voor België geldt dit ook niet. Het gaat om zendingen buiten Nederland en België. Hierin zijn er vanuit MyParcel een aantal wijzigingen doorgevoerd. De optie ‘standaard verzekeren tot’ is komen te vervallen. Hiervoor zijn er drie andere opties voor in de plaats gekomen:

• Standaard verzenden met Track&Trace
  • Verzekerd verzenden tot 50 euro
  • Verzekerd verzonden tot 500 euro

De optie ‘verzekerd verzenden tot 50 euro’ is bij ons nog niet mogelijk. Dit wordt nog aangepast. 

Als je orders verzekerd wilt versturen, kun je bij ‘instellingen/checkout/verzendopties de instellingen van MyParcel aanpassen. Hier kun je aangeven dat je standaard verzekerd verzend. Dit is voor nu dan standaard verzekerd tot 500 euro (dit wordt dus nog aangepast). Als je dit instelt verzend ook binnen Nederland en België verzekerd. Wil je dit niet, dan zul je voor orders buiten Nederland en België een aangepaste zending aan moeten maken. Dit is iets wat wij niet kunnen aanpassen, dit komt vanaf MyParcel. 

De visuele wijziging aan de prijzen + de optie om tot 50 euro te verzekering wordt aan onze kant nog aangepast. We wachten nog op de technische documentatie zodat we weten wat er precies is gewijzigd aan de kant van MyParcel en wat wij daarvoor moeten aanpassen. We kunnen dan ook een inschatting maken wanneer de wijziging live staat. Ik houd jullie hiervan op de hoogte. 

Mijn zendingen zijn meer waard dan 500 euro. Kan ik nu niet meer verzekeren dan dat?