Vraag

Mollie of Klarna

• 9 November 2021
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Ik heb besloten  om  ‘eindelijk) een betaalprovider te koppelen aan mijn webshop.
Twee vragen die in me opkomen tijdens het zoeken naar :
1 Mollie of Klarna? Wat zijn jullie ervaringen.
2 Ik lees dat de optie ‘achteraf betalen’ verplicht is… Probleem is dat ik gepersonaliseerde artikelen verkoop en dat die pas in productie gaan zodra de betaling binnen is. Op deze artikelen met eigen opdruk is uiteraard ook geen retourrecht van toepassing. Heeft de optie achteraf betalen dan wel zin en is deze ook in geval van verkoop gepersonaliseerde artikelen  verplicht?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Het verplichten van achteraf betalen is wettelijk. Dit komt vokgena mij door een regel dat je een koper nooit meer dan 50% kan verplichten vooraf te betalen als aanbetaling. Aangezien de koper bij een webshop eerst betaald en je daarna pas gaat leveren gaat deze wet hier ook op. In een fysieke winkel is het gelijk oversteken en werkt dat dus anders. Ik weet niet of je voor maatwerk andere regels mag hanteren.

Reputatie 5
Badge +6

Klarna is over het algemeen goedkoper als je orderbedrag wat lager ligt (ronde € 20,- of minder), omdat je een bepaalde percentage betaalt. Ook is de achteraf betaaloptie in de Klarna-checkout tegen dezelfde gunstige tarieven als iDEAL. Bij Mollie betaal je voor achteraf betalen rond de € 1,- transactiekosten + een percentage. Daarbij biedt Mollie wel meer betaalmethodes zoals de Belgische betaalmethodes Bancontact, KBC/CBC etc. Als je ook veel aan Belgische klanten verwacht te verkopen, kan je beter kiezen voor een uitgebreidere checkout dan die van Klarna. Kijk ook eens naar de gunstige tarieven van Sisow by Buckaroo, die voordelig wordt aangeboden voor leden van Webwinkelkeur.

Reageer