Ik ben met mijn shop sinds 2014 klant bij Mollie voor iDEAL betalingen. Toen ik net begon bood ik ook de optie achteraf betalen aan via factuur. Echter ben ik in de beginperiode toen eens flink opgelicht, dus mijn naïviteit was snel verdwenen. Vanaf dat moment bied ik achteraf betalen via factuur op aanvraag aan. Hier wordt heel af en toe gebruik van gemaakt (bijvoorbeeld door bedrijven). Maar is natuurlijk een drempel te ver en ook een oplossing voor de 'time being', en eigenlijk ook niet helemaal juridisch correct naar mijn mening. Overigens betaald iedereen in mijn shop via iDEAL, Belgische klanten kiezen voor ‘Vooraf overmaken' en zodra ik die betaling binnen heb gaat de bestelling op de post. Ik heb er geen zicht op of mensen afhaken omdat ik geen achteraf betaling aanbiedt. Maar dat wil ik nu eens gaan uitzoeken.
Ik ben me nu dan ook eens serieus aan het verdiepen in Klarna. Nu kan ik eenvoudig Klarna inschakelen via Mollie - waar ik al klant ben. Echter zag ik hier transactiekosten van € 1,- + 2,99% per transactie. Wel betaal je hier enkel per gelukte transactie en heb je geen ‘abonnement' of extra kosten.
Nu zie ik in de beheeromgeving van MWW dat ik ook ‘los’ klant kan worden bij Klarna, met 1,99% per transactie. Dat is dus lager dan via Mollie, maar zie ik dat zij ook iDEAL en dergelijke aanbieden (wat ik dus al heb via Mollie, en daar ben ik eigenlijk tevreden over). Dus ik zit in dubio wat voor mij de beste optie zal zijn.
Dus maak ik hiervoor graag gebruik van de community! Voor degenen die Klarna aanbieden; heb je deze via Mollie afgesloten of 'los’ bij Klarna zelf? Waarom heb je deze keuze gemaakt? Wat zijn de voor- en nadelen? En wanneer je Klarna aanbiedt: vraag jij hier een extra vergoeding voor aan je klant i.v.m. de extra transactiekosten? En wat vind je er van dat shops dit wel vragen?