Beste medewinkeliers,
Hierbij wil ik jullie waarschuwen als jullie een vorm van achterbetalen (klarna)
hebben of willen gaan aanbieden.
Wij hadden dit ook een tijd tot volle tevredenheid totdat we een aantal keren zijn opgelicht.
Het gaat als volgt: Je krijgt een order binnen die is goedgekeurt door klarna. Je denkt klarna doet alle checks dus ik kan de order blind verzenden. Niet dus 😡.
Klant steelt de indetieit van een ander, dus tenaamstelling adres enz klopt allemaal. Vervolgens maakt hij of zei een mailadres aan op een anonieme mailserver.
Dat was in ons geval @yopmail maar kan ook protonmail zijn bijv.
Het afleveradrs doen ze naar een pakketautomaat want dan heb je geen legitimatie nodig.
Na drie maanden nemen de klanten die op de order staan contact op want ze krijgen een aanmaning van klarna.
Ok geen probleem denk je dan klarna is aansprakelijk want die heeft alles goedgekeurt.
Klant betwist de aankoop bij klarna en jij als webwinkel voert dan alle verzendgegevens in in hun app.
Je neemt contanct op met klarna maar die stuurt je door naar mollie want dat is de tussenpartij.
Ok mail naar mollie met alles erop en eraan. Ontvangstbevestiging en daarna stilte.
Todat je een mail krijgt dat klarna mollie opdracht heeft gegeven voor een chargeback!
Geld kwijt dus en je hebt geen poot om op te staan want in de voorwaarden zal ongetwijfelt een passage staan die hun vrijpleit.
Kolarna is dus exit bij ons, wat een farce zeg.