Beantwoord

Keuze betalingen

Reputatie 1
Badge +2

hi allemaal,

Sinds een week staat mijn webshop online! En YES, het gaat goed. Alleen ik merk juist dat er veel betalingen gedaan worden met Ideal en dit kost mij €037 per transactie.. Dit ook terwijl ik artikelen heb van een lage verkoopprijs ( lees €2,75 of €4,50 ) dan moet ik juist zeggen dat ik €0,36 per betaling transactie best flink vind.. Dit alles gaat trouwens via Mollie. Heeft iemand wellicht een ander / goedkoper alternatief?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie’s.

Groet, Ellen

icon

Beste antwoord door Jacqueline 16 March 2021, 20:56

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Als je lage orderbedragen hebt, is de Klarna checkout voor jou goedkoper. Voor bestellingen onder de 25 euro is Klarna de goedkoopste. Kom je boven de 25 euro dan is Klarna duurder. Bij Klarna betaal je een percentage over het bedrag en geen vast bedrag per transactie.

Reputatie 6
Badge +9

Klarna rekent €1,00 per transactie toch en daarnaast ook een % of heb ik dit mis @Jacqueline :blush:

Bijna alle transacties/betalingen kosten extra - zelfs vooraf overmaken bij een zakelijke rekening.

Reputatie 7
Badge +8

Dat is bij achteraf betalen. Dan betaal je idd € 1,= + 2,99%. Bij gewone ideal betalingen niet.

Reputatie 6
Badge +7

Klarna rekent €1,00 per transactie toch en daarnaast ook een % of heb ik dit mis @Jacqueline :blush:

Bijna alle transacties/betalingen kosten extra - zelfs vooraf overmaken bij een zakelijke rekening.

Nee, als je de Klarna Checkout hebt (dus niet Klarna via Mollie), dan betaal je 1,19% over orderbedrag ongeacht of ze voor achteraf betalen kiezen of iDeal of automatische incasso etc.  Op een order van 25 euro betaal je 21 cent. Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd of dat in- of exclusief btw is. Je kan alleen niet kiezen voor elke dag uitbetalen maar ze betalen eens per week uit en dat is voor mij prima.

Op Belgische transacties rekenen ze wel iets meer.

Reputatie 6
Badge +9

Ah zo.. dat scheelt wel (veel)

Reputatie 6
Badge +7

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt.  Op 25 euro is het 29 cent.

Reputatie 6
Badge +9

Heb zojuist voor het eerst maar eens gekeken wat de kosten zijn die je betaald via Klarna - gelijk maar weer uitgelogd :smirk:. Wil je eigenlijk niet weten.. :joy:

Reputatie 6
Badge +7

Heb zojuist voor het eerst maar eens gekeken wat de kosten zijn die je betaald via Klarna - gelijk maar weer uitgelogd :smirk:. Wil je eigenlijk niet weten.. :joy:

Heb je wel op de pagina betaalmethode in het beheer van MWW gekeken? Want daar zie je de tarieven voor de Klarna checkout in MWW, Niet bij Klarna zelf.

Reputatie 7
Badge +16

We hebben hier de kosten van Klarna beschreven. Dit tarief geldt alleen als je de volledige Klarna Checkout gebruikt → https://www.mijnwebwinkel.nl/support/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-tarieven-voor-klarna 

Reputatie 6
Badge +9

@Jacqueline Ja wel hoor, weet de prijzen wel - gebruik Klarna via Mollie - maar ik reken niet voor ieder bestelling uit de wat de kosten zijn, dié had ik even bekeken .. en wil je eigenlijk niet weten :joy:

Reputatie 6
Badge +9

@Ebbe Ik ben nogal van ‘blijven hangen’ als iets goed bevalt - daarom geen idee wat voordeel is van de Klarna checkout. Weet wel dat ik m niet eens kan aanvragen in MWW - afgekeurd :kissing_closed_eyes:

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe Ik ben nogal van ‘blijven hangen’ als iets goed bevalt - daarom geen idee wat voordeel is van de Klarna checkout. Weet wel dat ik m niet eens kan aanvragen in MWW - afgekeurd :kissing_closed_eyes:

Zo is dat! Mocht ik je eerdere aanvragen ooit moeten resetten, laat het dan weten. Het is misschien wel slim om eens te denken voor een '’back up'’ betaalprovider. Mocht je huidige een storing of iets dergelijks hebben, dan kun je eenvoudig switchen van betaalprovider. 

Reputatie 6
Badge +9

@Ebbe Komt goed, ik heb nog ergens een account.. 

Reageer