Ik verzend regelmatig maatwerk (auto)onderdelen naar het buitenland. Ik heb inmiddels al een paar keer meegemaakt dat een pakket helemaal beschadigd aankomt op bestemming. Doordat de onderdelen van staal zijn en best zwaar vallen er soms onderdelen uit het pakket als deze scheurt.
Dit gebeurd met PostNL, UPS, etc… Met UPS lijkt het beter te gaan. Sneller in ieder geval. Naar de US in ongeveer in week, itt 2 maanden met PostNL.
Maar als een pakket zo beschadigd aankomt bij de klant en er onderdelen missen, dan kost me dat echt heel veel om te fixen. Ik zit al snel aan 100 euro onkosten (verzenden en uren om nieuwe delen te maken) per probleemgeval.
Nu vraag ik me af: hoe kan ik hufterproof spullen verzenden? De pakketten mogen niet te zwaar worden (dus geen houten doos ofzo) en niet de duur.
Ik zat zelf te denken om alle onderdelen samen te sealen in een stevige plastic zak. Liefst eentje die dan ook vacuum getrokken kan worden ofzo. Dan ziet het er ook nog een beetje fatsoenlijk uit. Zo voorkom ik dat kleine onderdelen uit de doos vallen als deze scheurt.
Wie heeft hier ervaring mee en wil deze delen?