Vraag

Hoe regel ik verzendkosten goed in?

• 3 November 2020
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Om verzendkosten correct te krijgen loop ik regelmatig te goochelen met gewichten. Maar, waarom snapt het systeem niet dat als iets qua maat te groot is voor een envelop of brievenbus pakketje, dat het dan automatisch een pakketje wordt. Dus, bijvoorbeeld als ik de formaten 5 / 5 / 5 invoer (cm), dan kan het gewoon niet in een brievenbuspakketje en zou het systeem naar mijn idee dus pakket aan moeten vinken, maar dat is niet het geval. Waar is dat formaat invullen voor?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

De verzendkosten worden inderdaad bepaald door gewichten en daar is het systeem op ingericht. Wel kun je werken met fictieve gewichten en zo een eigen verzendtabel samenstellen. Een groot product kun je dan een bepaald gewicht meegeven, zodat deze automatisch een pakket wordt. Lees hier ook meer. Succes!

De verzendkosten worden inderdaad bepaald door gewichten en daar is het systeem op ingericht. Wel kun je werken met fictieve gewichten en zo een eigen verzendtabel samenstellen. Een groot product kun je dan een bepaald gewicht meegeven, zodat deze automatisch een pakket wordt. Lees hier ook meer. Succes!

Dank je wel! Maar,…. heb jij dan enig idee wat het nut van die maten is? Als het niets doet, wat is dan het nut van maten invoeren? Of heeft het een ander doel?

Reputatie 7
Badge +8

Dank je wel! Maar,…. heb jij dan enig idee wat het nut van die maten is? Als het niets doet, wat is dan het nut van maten invoeren? Of heeft het een ander doel?

Ik denk dat de maten bij ‘Onzichtbare velden’ puur voor jezelf zijn. Ik gebruik ze op het moment ook niet. :wink:

Reputatie 5
Badge +8

Kan van pas komen bij een Google Shopping feed. Als je daar de maten invoert, neemt Google deze over voor het tonen van de maten in je Google Shopping advertentie. Als je bijv. Channable gebruikt om een Google Shopping feed te genereren, gebruikt Channable allerlei waardes die jij invult (zoals maat, kleur) en matcht deze met de juiste waardes die Google in zijn feed wil hebben. Je feed wordt kwalitatief beter en Google kan meer informatie over jouw product tonen.

Reageer