Vraag

Hoe betalingen makkelijk beheren?

• 9 December 2020
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Badge
  • Newcomer
  • 5 reacties

Dag iedereen,

Vele betalingen gebeuren in onze webshop via Mollie. Dit zijn echter betalingen via Bancontact, iDeal, CreditCard,…
Verder is er bij ons ook de mogelijk om ‘Vooraf over te maken’ en ‘Betalen op factuur’ te selecteren. Deze 2 betaalwijzen staan los van Mollie.
Deze betalingen komen gewoon op ons zakelijke rekeningnummer terecht.
Bij gevolg moeten wij deze betalingen dus steeds handmatig gaan controleren via onze rekening. Dit vraagt echt heel veel tijd.

Wij hebben MijnWebwinkel hiervoor reeds gecontacteerd, maar zij weten geen passend antwoord.
Ons lijkt het er op dat er toch een mogelijkheid moet zijn waarbij je een melding krijgt wanneer een betaling is binnen gekomen op je rekening die gekoppeld is aan een bepaalde order?
Wij houden nu alle orders bij die gebeuren via ‘Vooraf overmaken’ en ‘betalen op factuur’ in een Excel bestand. Dan controleren we maandelijks onze rekening en kijken we na of deze betaling is gebeurd. Maar dit duurt echt enorm lang en is heel onprofessioneel vinden we.

Hoe beheren jullie betalingen die rechtstreeks gebeuren op jullie zakelijke rekening? ‘Betalingen op factuur’ dus of via ‘Vooraf overmaken’

Bedankt voor jullie reactie!

4 reacties

Badge

Up...

Reputatie 7
Badge +9

Wellicht is dit op te lossen via een boekhoudprogramma zoals e-Boekhouden? Als je dat koppelt aan een bankrekening, en er wordt bij de omschrijving hetzelfde factuurnummer gebruikt - dan zal e-Boekhouden dit in ieder geval zien als ‘kloppend' en waarschijnlijk wel een seintje geven als iets nog niet betaald is (ga ik even vanuit, ik heb wel ervaring met e-Boekhouden maar niet gekoppeld aan MWW). En e-Boekhouden is te koppelen aan Mijnwebwinkel (https://www.e-boekhouden.nl/koppelingen/webshops/mijnwebwinkel). Wellicht interessant om je eens in te verdiepen?

Badge

Dag Nanaas,

Bedankt voor je bericht.

Dit zou inderdaad een fantastische toepassing zijn. Jammer dat Mijnwebwinkel ons hier geen advies over kan geven. Vermoedelijk zijn er ongetwijfeld nog klanten die hier vraag naar hebben.
Helaas is de toepassing enkel mogelijk voor rekeningen gevestigd in Nederland. Aangezien wij een Belgische webshop zijn, is dit helaas niet mogelijk.

Toch bedankt voor de hulp!

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben benieuwd, ik heb net Mollie gekoppeld, en een betaling binnen gehad wanneer krijg je die op je rekening? en dat boekhoud programma? heb je inmiddels ervaring ermee? ben heel benieuwd.

groetjes Danielle

Reageer