Beantwoord

gedeelte betaling

• 25 June 2020
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Wij verkopen regelmatig zogenaamde pre-orders. Is het mogelijk om mensen alleen de verzendkosten of bijvoorbeeld 15% te laten betalen en pas als het item in stock is het restant bedrag?

Dus zo dat men kan kiezen uit hele bedrag voldoen of (bijvoorbeeld) 15% vooraf.

icon

Beste antwoord door Tyrona 26 June 2020, 14:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoi!

Je kan bij het desbetreffende product de optie ‘Gratis te bestellen’ aanvinken. Wanneer je het juiste gewicht aan het product koppelt, kan het juiste verzendtarief betaald worden bij het afronden van de order, zodat de klant alleen de verzendkosten betaalt.

Je zou ook een keuzelijst bij het artikel kunnen maken, waarbij je twee keuzeopties maakt:
-Hele bedrag voldoen.
-15% aanbetalen.

Je voert dan de ‘normale’ prijs in bij het product. Bij de optie om het hele bedrag te voldoen, vul je geen prijsverschil in. Bij de optie om 15% aan te betalen, vul je een min-bedrag (-85%) in als prijsverschil.

De opties waarbij nog niet het hele bedrag is voldaan, dienen later nog volledig betaald te worden. Binnen ons platform is er geen functie om nog een soort naheffing te doen. Je kan klanten die voor deze opties hebben gekozen later handmatig een betaallink toesturen. Je kan ook een mail sturen ter herinnering dat er nog een openstaand bedrag overgemaakt dient te worden met daarbij de vermelding van je bankrekeningnummer.

Badge

Hoi,

ik zou eigenlijk dezelfde functionaliteit willen inbouwen: ik zou ook een pre-order systeem willen opzetten waarbij de klant bij bestelling 25% vooraf betaald (en verzendkosten). Achteraf, als mijn producten geleverd worden, zou de klant het resterende bedrag moeten betalen waarna ik de bestelling verzend naar de klant.

Maar met bovenstaande uitleg geraak ik er niet helemaal.

• de optie ‘Gratis te bestellen’ vind ik niet direct terug
  • op deze manier duidt de klant dan zelf aan dat hij slechts een gedeelte betaalt bij bestelling? Kan dit niet zodanig dat er sowieso standaard slecht 25% wordt betaald indien in pre-order?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi,

ik zou eigenlijk dezelfde functionaliteit willen inbouwen: ik zou ook een pre-order systeem willen opzetten waarbij de klant bij bestelling 25% vooraf betaald (en verzendkosten). Achteraf, als mijn producten geleverd worden, zou de klant het resterende bedrag moeten betalen waarna ik de bestelling verzend naar de klant.

Maar met bovenstaande uitleg geraak ik er niet helemaal.

• de optie ‘Gratis te bestellen’ vind ik niet direct terug
  • op deze manier duidt de klant dan zelf aan dat hij slechts een gedeelte betaalt bij bestelling? Kan dit niet zodanig dat er sowieso standaard slecht 25% wordt betaald indien in pre-order?

Alvast bedankt.

Kun je geen apart product aanmaken onder de noemer pre-order? Dat je daarvan de prijs 25% van het totaal geeft en dan in de omschrijving bij het product aangeeft dat na levering het restbedrag als factuur volgt?

Badge

Nanaas,

dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dan klopt de prijs in het overzicht niet echt helemaal hè…

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Nanaas,

dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dan klopt de prijs in het overzicht niet echt helemaal hè…

Alvast bedankt!

Dat klopt. Maar misschien kun je wel de gewone prijs aanhouden, en dan als actieprijs de pre-order prijs? Als je maar duidelijk communiceert...

Badge

Ik heb ondertussen een oplossing gevonden :slight_smile:

Ik heb nu een kortingscode ingevoerd die ik enkel toepas op de artikels in pre-order. In mijn beschrijving en klantenservice-pagina vermeld ik deze code die de klant zelf kan toepassen (tenzij deze zelf wel het volledige bedrag wilt betalen). Indien het artikel binnenkomt contacteer ik de klant via mail voor betaling van het openstaande bedrag en voor het verzenden van de bestelling. 

Reageer