Beantwoord

Ervaring MyParcel

• 24 September 2021
  • 11 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Wat is jullie ervaring met MyParcel ?

Verleden week een zending verstuurd als Brievenbus post … status afgeleverd na 7 dagen onderweg … ontvanger heeft niets in de brievenbus ontvangen … kan ik als nog zelf een nieuwe shipment zelf gaan brengen. Contact gehad met MyParcel en ze kunnen niet laten controleren waar het pakket is (ivm brievenbus post status) … Dus voortaan alles maar via Standaard verzenden en naar een andere verzender zoals DHL kijken of dit beter gaat.

Wat zijn jullie ervaringen met andere vervoerders ?

icon

Beste antwoord door Nanaas 24 September 2021, 17:36

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Bedankt voor alle reacties. Ik wil ook niet van MyParcel over … ik heb net de draadloze Brother labelprinter werkend en deze combinatie werkt perfect.

Nu 4 dagen later is het brievenbuspakket terecht. Het was in een andere brievenbus bezorgd (mogelijk om de lange weg zowel heen als terug niet te hoeven afleggen).

Leerpunt:

Stuur alle MWW verzendingen met standaard ipv brievenbuspost … het is slecht €2 / €3 euro duurder maar wel verzekerd qua inhoud en direct inzicht mocht de verzending zoek zijn of verkeerd bezorgd.

Reputatie 5
Badge +7

Hahaha zeker waar @Nanaas :joy:

Reputatie 6
Badge +8

We hebben e.e.a. inderdaad in het topic van @Joost Verdaasdonk besproken, maar ook ik heb geen behoefte om over te stappen van MyParcel.

De brievenbuspakketjes ben ik zelf mee gestopt. Ik heb mijn verzendkosten wat lager gezet een jaar geleden (i.v.m. de concurrentie die ik in mijn assortiment heb, o.a. Fonq en dat soort websites), en dat maakt voor mijn klant weinig verschil met de verzendkosten voor mijn pakketten. Die bied ik dus iets goedkoper aan dan dat ik er werkelijk voor betaal, maar ik verwerk e.e.a. vervolgens in mijn marges op de producten. Ik had ook geen zin in gezeik met brievenbuspakketjes die niet gescand worden e.d., nu heb ik alles met T&T. Nu heb ik ook bewijs of iets wel/niet aan is gekomen en denkt MyParcel mee. 

In principe zijn zij ook maar een tussenpersoon tussen jou en PostNL natuurlijk. :wink:

Per ongeluk ‘het beste antwoord’ aangeklikt.. 😊  Wist niet dat dit kon als iemand anders een topic aanmaakt :sweat_smile:

Ik geef ook gewoon hele goede antwoorden. :laughing::joy:

Reputatie 5
Badge +7

We hebben e.e.a. inderdaad in het topic van @Joost Verdaasdonk besproken, maar ook ik heb geen behoefte om over te stappen van MyParcel.

De brievenbuspakketjes ben ik zelf mee gestopt. Ik heb mijn verzendkosten wat lager gezet een jaar geleden (i.v.m. de concurrentie die ik in mijn assortiment heb, o.a. Fonq en dat soort websites), en dat maakt voor mijn klant weinig verschil met de verzendkosten voor mijn pakketten. Die bied ik dus iets goedkoper aan dan dat ik er werkelijk voor betaal, maar ik verwerk e.e.a. vervolgens in mijn marges op de producten. Ik had ook geen zin in gezeik met brievenbuspakketjes die niet gescand worden e.d., nu heb ik alles met T&T. Nu heb ik ook bewijs of iets wel/niet aan is gekomen en denkt MyParcel mee. 

In principe zijn zij ook maar een tussenpersoon tussen jou en PostNL natuurlijk. :wink:

Per ongeluk ‘het beste antwoord’ aangeklikt.. 😊  Wist niet dat dit kon als iemand anders een topic aanmaakt :sweat_smile:

Reputatie 5
Badge +6

Het gebeurd zeer sporadisch dat een brievenbuspakje wat op "afgeleverd" staat niet daadwerkelijk geleverd wordt. Als dat het geval is neem ik telefonisch contact met de klant op en geef aan dat dit soort gevallen zich vaak vanzelf oplossen (dat is ook vaak zo). Mocht het na 5 werkdagen niet geleverd zijn, vraag ik een ontvangersverklaring aan via de dashboard van MyParcel. Als een zending de status "afgeleverd" heeft en de 5 werkdagen zijn om, wordt de ontvangersverklaring vanzelf aangemaakt en kan je deze direct naar de klant verzenden. Anders moet je afwachten totdat een support medewerker van MyParcel dit handmatig aangemaakt heeft. Mijn ervaring is dat een deel van de klanten alsnog afhaakt nadat ze een ontvangersverklaring toegestuurd krijgen. De klanten die de ontvangersverklaring ingevuld terugsturen krijgen ofwel een nieuwe zending (als verzekerde pakketpost) of geld terug. MyParcel crediteert de verzendkosten van het brievenbuspakje, wat ik toch best netjes vindt (zijn ze naar mijn weten niet verplicht).

Overigens is mijn ervaring dat slechts 5 tot max 10% van de brievenbuspakjes geen afleverscan krijgen. Dit was voorheen veel meer, toen waren handscanners echt schaars of de zendingen werden de volgende werkdag om 18.15 uur automatisch op afgeleverd gezet. Daar had je helemaal niets aan, nu krijgen ze tenminste nog een afleverscan in de meeste gevallen maar helaas dus niet altijd. Daarom vanaf een bepaald bedrag altijd als verzekerde pakketzending versturen ;)

Reputatie 6
Badge +8

Reputatie 4
Badge +6

@CountryatHome klopt Sonja dit soort problemen los ik ook altijd direct op met mijn ogen dicht :joy: het hoort er gewoon bij maar leuk is anders. (een stukje gedeelte verantwoordelijkheid van de transporteurs zou hen sieren maar ja hoe ging dat verhaal ook alweer van de Olifant & de Mug?) :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 5
Badge +7

Geen klachten en net als @Joost Verdaasdonk overweeg ik geen andere vervoerder, gewoon om praktische reden. De PostNL zit om de hoek.. 

Ook gewone pakketten onverzekerd kun je ook niet zoveel mee beginnen, al zou een klant aangeven niets te hebben ontvangen. Als er wel eens een brievenbuspakketje kwijt is, neem ik dat maar voor lief en stuur snel een nw item naar de klant, zodat ik het snel kan vergeten - net als een verkeersboete die ik snel betaal (als die binnenkomt :stuck_out_tongue_winking_eye: - ook sporadisch :joy:)

Moet zeggen sinds die nieuwe regel per 1 juli : etiketten plakken in het midden van een verzenddoos, geen breekbaartape, nog 0 klachten.. en maar 2 (terechte) toeslagen gekregen.

Reputatie 4
Badge +6

Dat ligt niet aan MyParcel maar aan Post.NL. Deze pakketjes worden door de ‘gewone’ postbode bezorgd. Deze hebben niet allemaal een scanner. Ik vind dit ook vreselijk irritant want zo heb je dus eigenlijk helemaal niets aan die barcode als ze toch niet gescand worden. Het enige voordeel is dat je bewijs hebt dat je het hebt ingeleverd. Maar voor aflevering gebeurt het regelmatig dat ze op niet afgeleverd blijven staan.

@Jacqueline klopt en met dat bewijs kun je helaas alleen je verzendkosten terughalen bij MyParcel omdat alle zendingen standaard onverzekerd zijn. (dit kost extra) Ook dat is toch wel jammer gezien hetgeen we betalen maar goed.

Reputatie 5
Badge +6

Wat is jullie ervaring met MyParcel ?

Verleden week een zending verstuurd als Brievenbus post … status afgeleverd na 7 dagen onderweg … ontvanger heeft niets in de brievenbus ontvangen … kan ik als nog zelf een nieuwe shipment zelf gaan brengen. Contact gehad met MyParcel en ze kunnen niet laten controleren waar het pakket is (ivm brievenbus post status) … Dus voortaan alles maar via Standaard verzenden en naar een andere verzender zoals DHL kijken of dit beter gaat.

Wat zijn jullie ervaringen met andere vervoerders ?

Dat ligt niet aan MyParcel maar aan Post.NL. Deze pakketjes worden door de ‘gewone’ postbode bezorgd. Deze hebben niet allemaal een scanner. Ik vind dit ook vreselijk irritant want zo heb je dus eigenlijk helemaal niets aan die barcode als ze toch niet gescand worden. Het enige voordeel is dat je bewijs hebt dat je het hebt ingeleverd. Maar voor aflevering gebeurt het regelmatig dat ze op niet afgeleverd blijven staan.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Windsurfer 

Inderdaad brievenbus pakjes worden niet  (of bijna nooit) gescand bij aflevering en dat zou je graag wel zien natuurlijk. :(

In dit item van mij hebben sommige leden best wat geschreven over hun ervaring met de gewone pakjes en brievenbus pakjes dus wellicht staat er nog iets voor je bij?

Ik heb tot op heden nog niet een ander overwogen ivm de goede integratie met MyParcel en MWW.

Succes

Reageer