Vraag

Eenvoudiger adreslabels printen met Dymo labelprinter?

• 7 May 2020
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Een deel van onze bestellingen verzenden wij via de reguliere brievenbuspost (partijpost). Hiervoor gebruiken wij een Dymo labelwriter en hebben wij een label ontworpen in de Dymo software. Nu moeten wij bij elke order het adres exporteren, kopiëren, plakken in de Dymo software en daarna afdrukken. Ik vroeg mij af, is hier een eenvoudigere methode voor? Bijv. een plugin die bij elke order direct het adres doorstuurt naar de Dymo printer en deze afdrukt? Ik ben benieuwd.

6 reacties

Badge

Dit topic is van 2 jaar geleden 🤗 maar je kunt bij MyP geen label aanmaken met ‘port betaald’ zoals @Goedhoesje.nl schreef. Je ziet nog altijd het bedrag staan bij een digitale postzegel. 

Oeps, zag het later ook :)

Dan kan het alleen bij sendcloud.

Reputatie 6
Badge +9

Dit topic is van 2 jaar geleden 🤗 maar je kunt bij MyP geen label aanmaken met ‘port betaald’ zoals @Goedhoesje.nl schreef. Je ziet nog altijd het bedrag staan bij een digitale postzegel. 

Badge

Een deel van onze bestellingen verzenden wij via de reguliere brievenbuspost (partijpost). Hiervoor gebruiken wij een Dymo labelwriter en hebben wij een label ontworpen in de Dymo software. Nu moeten wij bij elke order het adres exporteren, kopiëren, plakken in de Dymo software en daarna afdrukken. Ik vroeg mij af, is hier een eenvoudigere methode voor? Bijv. een plugin die bij elke order direct het adres doorstuurt naar de Dymo printer en deze afdrukt? Ik ben benieuwd.

Je kan nu gewoon Myparcel hiervoor gebruiken? Met een Digitale postzegel.

Wij gebruiken geen digitale postzegel maar partijpost. Dit betekent dat het adreslabel aan bepaalde eisen moet voldoen zoals "Port Betaald" vermelding. Voor zover ik het weet kan dit helaas niet met de labels van MyParcel, je kunt het ontwerp hiervan niet aanpassen. Een workaround kan zijn om de Port Betaald vermelding met een stempel achteraf erop te zetten, maar dan nog is dit niet ideaal (extra handeling + groot formaat label ipv de kleinere Dymo adreslabels die we nu gebruiken). Het meest ideale zou zijn een plugin die de adressen van de orders exporteert naar de software van Dymo, maar voor zover ik het weet bestaat zoiets nog niet.

Weet bijna zeker dat je die optie binnen Myparcel wel hebt. Binnen Sendcloud heb je hem in ieder geval. (Zie hieronder) Je hebt wel grotere dymo labels nodig volgens mij deze: https://boxstuff.nl/p/dymo-s0904980-compatibele-labels-104x159mm-220-etiketten-per-rol/

Reputatie 6
Badge +8

Wij gebruiken geen digitale postzegel maar partijpost. Dit betekent dat het adreslabel aan bepaalde eisen moet voldoen zoals "Port Betaald" vermelding. Voor zover ik het weet kan dit helaas niet met de labels van MyParcel, je kunt het ontwerp hiervan niet aanpassen. Een workaround kan zijn om de Port Betaald vermelding met een stempel achteraf erop te zetten, maar dan nog is dit niet ideaal (extra handeling + groot formaat label ipv de kleinere Dymo adreslabels die we nu gebruiken). Het meest ideale zou zijn een plugin die de adressen van de orders exporteert naar de software van Dymo, maar voor zover ik het weet bestaat zoiets nog niet.

Badge

Reputatie 7
Badge +16

Ik breng deze onder de aandacht. Het is mij niet bekend over hier simpele tools voor zijn. Hopelijk anderen wel.

Reageer