Beantwoord

Deel bestelling terugbetalen

• 6 October 2021
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik wil 1 product van de 3 producten terugbetalen aan mijn klant maar hoe registreer ik dat in de webwinkel? Ik zie wel retourorder staan maar het is niet retour en dus moet mijn voorraad ook niet gecorrigeerd worden. Daarnaast zie ik terugbetalen staan, kan ik daar ook 1 product kiezen of komt dan de hele order op terugbetalen te staan?

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 7 October 2021, 21:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6

@Sandra Beleving 

Dit ligt er denk ik maar net aan wat je belangrijk vindt. Je kunt in principe vanuit de order het prullenbakje gebruiken om het artikel wat je dus niet hebt geleverd te verwijderen. Als je daarna weer op factuur (PDF) drukt krijg je volgens mij een aangepaste factuur. Ik weet dit niet 100% zeker omdat ik dit soort mutaties niet in de webwinkel regel. Anders gezegd mijn boekhoudprogramma is leidend en niet de webwinkel.

Voor de webwinkel zou ik in deze situatie een voorraad mutatie maken indien nodig.

En vanuit de boekhouding heb je normaal de order en die boek je in de plus als omzet tegen een categorie. En de boeking voor het terugbetalen van het deelbedrag van de klant doe je een negatieve boeking op dezelfde categorie en deze koppel je aan de vorige omzet boeking. (En deze is nu gecorrigeerd in jouw boekhouding)

Wellicht kun je hier iets mee succes

Reputatie 5
Badge +6

Als de klant al betaald heeft zou je een retourorder kunnen aanmaken voor dat product en de voorraad hierbij niet muteren (dit kan je uitvinken zodra je de retourorder op “retour afgehandeld” zet).

Bij Mollie kan je een deelbedrag invoeren, dus je kan ook 1 product terugbetalen. Ik weet niet zeker of dit bij de Klarna-checkout ook kan. Let in ieder geval op dat bij PayPal je enkel de gehele order kan terugbetalen. Mocht je een deelbetaling willen doen bij een PayPal betaling, regel dit dan via de dashboard van PayPal zelf.

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor jullie hulp! Heel fijn. Ik denk dat het gelukt is. Even zien of het bedrag via Mollie inderdaad teruggestort wordt. Ik heb in ieder geval een credit voor 1 product gemaakt en de voorraad niet gemuteerd in dit geval. 

Reputatie 6
Badge +8

Bij credit aanmaken kun je ook de antallen aanpassen. Zodat alles wel op je factuur komt wat je ooit hebt geleverd. En dan automatisch muteren uitzetten bij te afwerken van je credit.

Reputatie 1
Badge

Dank je, dat heb ik inderdaad gedaan!

Reageer