Vraag

Betaling vanuit Zweden ontvangen via Mollie, hoe?

• 8 maart 2021
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Hi,

weet iemand welke betaalmethode(s) je het best kan gebruiken om een betaling te ontvangen vanuit Zweden?

Mollie heeft het over o.a. sepa overboeking en creditcard.

Is sepa overboeking hetzelfde als vooraf overmaken zoals je kunt kiezen bij mijnwebwinkel? 
Ik las ook dat klanten die met creditcard betalen hun betalingen nog terug kunnen halen. Klopt dit en waarom zou je dit dan gebruiken als betalingsmethode?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Kun je de klant niet gewoon met iban laten betalen, dat is wat sepa inhoud als ik het goed heb. 

Reputatie 4
Badge +6

Klanten uit Scandinavië kiezen bij ons voor ‘vooraf overmaken’ en betalen via hun bank na het ontvangen van de faktuur.

Klanten uit Scandinavië kiezen bij ons voor ‘vooraf overmaken’ en betalen via hun bank na het ontvangen van de faktuur.

Maken jullie gebruik van Mollie? Want ik las het volgende:

“Een overboeking is een handmatige overschrijving naar de bankrekening van Mollie. De consument dient naast ons rekeningnummer ook een betaalkenmerk op te geven. Na de overboeking duurt het gemiddeld 2 werkdagen totdat wij het geld op onze bankrekening hebben ontvangen. Na ontvangst is de betaling gegarandeerd en kan deze niet meer worden teruggedraaid door de consument. Na ontvangst kunnen wij de volgende werkdag uitbetalen op je zakelijke bankrekening.”

Hoe komen ze dan aan het rekeningnummer van Mollie, want de klant krijgt natuurlijk een factuur met onze gegevens erop. Of laten jullie het gewoon nar jullie eigen rekening overmaken?

Reputatie 4
Badge +6

@Yan en Toet Nee niet via/naar Mollie, gewone bankoverschrijvingen gaan direct naar onze bankrekening. 

Reageer