Vraag

Betaalverzoek meesturen met factuur

• 19 October 2021
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat er een betaalverzoek wordt meegestuurd met een factuur (bijvoorbeeld ‘Betaal deze factuur direct met iDEAL'). Scheelt altijd veel invulwerk, en veel mensen betalen dan ook meteen. Wanneer je erop klikt ga je direct naar je bank, met alle juiste gegevens. Ik merk zelf dat ik hier vaak gebruik van maak, en toevallig kreeg ik vandaag van een van mijn opdrachtgevers de vraag of dat ook mogelijk is binnen Mijnwebwinkel.

@Ebbe weet jij toevallig of dat - met een work around wellicht - al mogelijk is? Of is dit iets waar Mijnwebwinkel op het moment ook over nadenkt? Ik weet dat je e.e.a. via de bank wel kunt aanvragen, maar dan dien je dat handmatig toe te voegen aan een orderbevestigingsmail (bijvoorbeeld een linkje), en dat kost dan meer tijd. 

Ben benieuwd!

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Zou fijn zijn als dit mogelijk zou zijn bij bestellingen die geplaatst zijn waarvan de betaling niet afgerond is door de klant. Deze kan je dan een “annuleringsmail” sturen met hierin de factuur met automatische betaallink. Ik denk dat de stap om de bestelling alsnog af te ronden voor veel klanten op deze manier lager zal zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Is dit niet mogelijk als je vooraf overmaken via Mollie gebruikt? Een alternatief zou Plink zijn. Hiermee moet je echter wel zelf betaalverzoeken aanmaken en eventueel delen in een statusmail (wat je zelf ook aangeeft). Vanuit ons zijn er geen plannen om de '’overige betaalmethodes'’ aan te passen. 

Reputatie 4
Badge +6

Is dit niet mogelijk als je vooraf overmaken via Mollie gebruikt? Een alternatief zou Plink zijn. Hiermee moet je echter wel zelf betaalverzoeken aanmaken en eventueel delen in een statusmail (wat je zelf ook aangeeft). Vanuit ons zijn er geen plannen om de '’overige betaalmethodes'’ aan te passen. 

Ik zie het er bij Mollie niet bij staan dat dit kan.
Maar overboeking via Mollie kost je €0,25 pe overboeking. Dan kun je beter het geld naar je eigen rekening over laten boeken dit kost minder.

Reputatie 6
Badge +8

Niet dat ik weet nee. En via de bank kun je ook wel een betaalverzoek aanmaken, maar het gaat meer over een ‘geautomatiseerde’ variant. Dus net zoals dat je een Track & Trace code automatisch in een e-mail mee kunt sturen, een betaallinkje. Maar die optie is er helaas dus niet. 

Reputatie 4
Badge +6

ik merk zelf dat ideal steeds minder gebruikt wordt en iban overboeking vaker wordt gebruikt. een duidelijke weergave van te betalen bedrag, factuurnummer en iban op de factuur is belangrijk om een snelle betaling (zonder extra kosten) binnen te krijgen meestal binnen 5 seconden van klant naar shop eigenaar. Wat is jullie ervaringen ?

Reputatie 4
Badge +6

ik merk zelf dat ideal steeds minder gebruikt wordt en iban overboeking vaker wordt gebruikt. een duidelijke weergave van te betalen bedrag, factuurnummer en iban op de factuur is belangrijk om een snelle betaling (zonder extra kosten) binnen te krijgen meestal binnen 5 seconden van klant naar shop eigenaar. Wat is jullie ervaringen ?

Onze ervaring is juist andersom. Nu hebben wij denk ik wat oudere klanten dan jij hebt. Maar bij ons wordt er steeds meer via Ideal betaald. Moet zeggen ik vind dat ook fijnder als ik moet betalen je hoeft dan zelf niet meer dat lange IBAN nummer in te vullen en 3x te checken of je het wel goed hebt getypt.
Maar klopt wel als ze kiezen voor overschrijving is het wel een must dat je die drie dingen duidelijk op de factuur en in de automatische mail hebt staan. En voor ons de goedkoopste optie.

Reageer