Goedenavond,
Ik krijg net een bestelling van een klant betaald met creditcard met deze boodschap:
Graag de creditcardkosten verwijderen van mijn bestelling, want het is in NL wettelijk niet meer toegestaan om creditcardkosten te berekenen bij het gebruik van Visa of Mastercard. (kun je ook een boete voor krijgen als bedrijf)
Nou ben ik niet op hoogte van alle regels in dit land maar zover mogelijk probeer ik ze wel te volgen.
Ik reken de betaalkosten overigens om transparant te zijn naar de klanten welke kosten ik betaal voor zo’n transactie en of je dat doet is gewoon een keuze.
Nu is de eerste vraag die bij mij opkomt waarom ik überhaupt betaalkosten mag rekenen bij MWW in de instellingen terwijl dit bij wet verboden lijkt te zijn.
En mocht dit zo zijn dan moet ik natuurlijk ook voldoen aan de wens van de klant en de betaalkosten verwijderen maar aangezien ik dit nog niet eerder heb meegemaakt weet ik de juiste volgorde niet van handelen kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen?
Wat ik kan zien is dat ik in de geopende order de betaalkosten met het prullenbakje kan verwijderen. Ik vermoed als ik dit doe dat dan de factuur ook bijgewerkt word. Klopt dit? Hiernaast moet ik natuurlijk de betaalkosten terugstorten kan dit via de MWW software of via de Mollie portal?
Alvast bedankt!