Vraag

Bestellingen kunnen weer niet afgerond worden

• 3 February 2022
  • 39 reacties
  • 869 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben nu weer twee bestellingen op niet afgerond staan die weer niet afgerond kunnen worden een via ideal betaling en een via betalen bij afhalen
Die van betalen bij afhalen kreeg de pagina te zien dat er iets mis ging en ga terug.
Ze vulde toen nogmaals haar adres gegevens in en kwam toen ze deze deed afronden terug op de startpagina en was haar bestelling leeg.
De artikelen die ze besteld heeft zijn wel gewoon van de voorraad af (toevallig bestelde ze van 1 artikel het laatste artikel)
Het rare is wel de bestelling die afgehaald word heeft wel gewoon een groen stipje maar staat dus bij niet afgerond.

Ook heeft de klant geen mail ontvangen.

39 reacties

Reputatie 5
Badge +7

@Ebbe en @Arjan ook nu weer twee dagen achter elkaar melding dat mensen hun bestelling niet door kunnen voeren.
Ze kunnen gewoon niks. Ik loop nu steeds zelf hun bestellingen in te voeren dat is dus echt niet grappig.

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag,

Ik heb het net zelf even op beide manieren geprobeerd en in beide gevallen lukt het mij om een bestelling te plaatsen.
We zijn er dan ook niet achter wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is het mogelijk om wat meer informatie bij je klanten op te vragen?

In welke browser(s) gebeurde dit?
In welke browserversie(s) gebeurde dit?
De klant waarbij wel een groene orderstatus stond, is daarbij geld van de rekening afgeschreven?

Je zou ons heel erg helpen als je aan deze informatie zou kunnen komen.

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben nu weer twee bestellingen op niet afgerond staan die weer niet afgerond kunnen worden een via ideal betaling en een via betalen bij afhalen
Die van betalen bij afhalen kreeg de pagina te zien dat er iets mis ging en ga terug.
Ze vulde toen nogmaals haar adres gegevens in en kwam toen ze deze deed afronden terug op de startpagina en was haar bestelling leeg.
De artikelen die ze besteld heeft zijn wel gewoon van de voorraad af (toevallig bestelde ze van 1 artikel het laatste artikel)
Het rare is wel de bestelling die afgehaald word heeft wel gewoon een groen stipje maar staat dus bij niet afgerond.

Ook heeft de klant geen mail ontvangen.

Bij deze was het via chrome.
Versie 98.0.4758.82 (Officiële build) (64-bits)
Klant heeft via onze pc bestelling ingevoerd daardoor weten we dus ook dat de cache geleegd was en cookies verwijderd.
Geld was bij deze niet afgeschreven daar ze dus koos voor betalen bij afhalen.

De andere bestelling is geen geld afgeschreven (denk ik) staat niks op mollie van haar maar ik krijg helaas geen reactie van klant.

Wat ik raar vind is dat het heel vaak in het weekend is.
Net of er dan een overbelasting is. 
Had zaterdag ook nog een andere klant aan de telefoon die het 's morgens probeerde en het toen niet voor elkaar kreeg. Maar het later nogmaals probeerde en toen lukte het wel. Helaas betrof het een oudere klant die op mijn vraag welke browser ze gebruikte al geen antwoord kon geven.

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor de aanvullende informatie. Op dit moment hebben we nog geen volledig reproductiepad van dit probleem. Het is bovendien ook opvallend dat het de klant s ochtends niet lukte en later op de dag wel.
Voor nu heb ik helaas nog even geen definitieve oplossing. Wel verzamelen we al de meldingen hierover en hoop ik dat we binnenkort een duidelijker beeld hebben van de omstandigheden waaronder dit probleem ontstaat.

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Reputatie 5
Badge +7

Super dank je wel. :D
Ik laat het weten als ik iets hoor.

Reputatie 2
Badge

@Humiez,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Ebbe, hier lopen klanten vandaag constant vast.... ik heb nauwelijks orders omdat klanten niet verder komen dan de checkout. Het betalingsscherm opent niet.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb nu ook een bestelling die niet afgerond wordt. Het gaat om een bestelling waarbij wordt aangegeven: Afhalen bij winkelier. Nu gaat het om iemand die mij laat weten de bestelling niet te kunnen afronden, maar ik weet niet of er meerdere klanten zijn die ook tegen dit probleem aanlopen en het dan niet laten weten. Dat kost dan wel omzet en klanten die daarna misschien niet meer bij me terugkomen.

Groetjes Bianca

www.sambi.nl

Ook hier hetzelfde probleem Bianca van sambi.nl gelukkig was er een klant van mij zo attent om het te melden bij mij. Ik loop hierdoor klanten mis die iets willen bestellen mij. 
Kunnen jullie mij aub helpen?? 

Met vriendelijke groeten, 

hillie 

www.babyenkadoeisma.nl 

Reputatie 4
Badge +4

Hier hetzelfde,

Vanaf afgelopen vrijdag hebben wij al problemen hiermee. Ik heb zojuist een klant hierover gesproken. Ze had de bestelling bevestigd en daarna kom ze niet door. Geen mogelijkheid om te betalen. Ik heb het hele weekend al bestellingen die qua betaling niet zijn of konden worden afgerond. Uiterraard stuur ik deze klanten een betaal link via Mollie. Maa ook dit is volgens  mij een storing. 

Reputatie 4
Badge +4

Net een test order gedaan… er worden ook WEER!! 21% extra over de verzendkosten berekend.

Hier het zelfde probleem dat klanten niet bij betaalpagina geraken. Zelf geprobeerd, kwam er ook niet door heen.

Reputatie 3
Badge +1

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Reputatie 5
Badge +7

Bij mij doet hij het nu wel gewoon goed bij ideal. Ik kom gewoon tot aan de inlogpagina van de bank. Heb hem zelf daar geannuleerd.
Maar kies ik voor betalen bij afhalen dan loop ik ook vast.
Ik kom tot aan de checkout en dan klik ik op bevestigen en dan kom ik gewoon weer terug op die pagina. Hij gaat dan niet door.
Wij zitten via chrome en heb het ook via edge geprobeerd maar ook daar hetzelfde probleem.

Reputatie 4
Badge +4

@Ebbe Hier ook nog steeds. Geen probleem bij de ene klant. De ander kan op geen enkele manier afronden/betalen. Ik lees dat het lastig te achterhalen is waar dit uit voort komt en ga er echt van uit dat jullie je best doen. Zelfs in het weekend zoals bij het btw probleem gisteren. Goede communicatie is echter key. Dit mis ik hier enorm. Dit is niet zomaar een incidentje. We lopen omzet mis. De belangrijkste rede waarom we klant bij jullie zijn. 

Hier hetzelfde, de ene klant komt er zo doorheen en de ander komt niet eens bij het scherm om te betalen 😞

Reputatie 3
Badge +1

Hier hetzelfde, de ene klant komt er zo doorheen en de ander komt niet eens bij het scherm om te betalen 😞

😔 

Badge

Wij ervaren dit ook. De ene klant kan alles gewoon afronden en de andere komt niet verder dan de check-out omdat die niet naar de betaalpagina gaat. 

Reputatie 2
Badge +1

Hier hetzelfde probleem helaas.

Reputatie 2
Badge +1

Het probleem speelt hier al sinds vrijdag (kwam er zaterdag achter toen er een klant een bestelling kwam afhalen, waarvan ik dus geen mail had ontvangen van de bestelling)

Klanten die willen laten verzenden en betalen via IDEAL gaan bij mij goed. 

Echter klanten die komen afhalen komen er niet doorheen. Zowel betalen bij afhalen als IDEAL.  

De meeste klanten komen bij ons afhalen en bestellen dit weekend hun hondenvoer voor komende week.

Ik zet ze nu handmatig door en verstuur handmatig de orderbevestiging,  maar wordt er niet bepaald gelukkig van :( 

Reputatie 3
Badge +1

Het probleem speelt hier al sinds vrijdag (kwam er zaterdag achter toen er een klant een bestelling kwam afhalen, waarvan ik dus geen mail had ontvangen van de bestelling)

Klanten die willen laten verzenden en betalen via IDEAL gaan bij mij goed. 

Echter klanten die komen afhalen komen er niet doorheen. Zowel betalen bij afhalen als IDEAL.  

De meeste klanten komen bij ons afhalen en bestellen dit weekend hun hondenvoer voor komende week.

Ik zet ze nu handmatig door en verstuur handmatig de orderbevestiging,  maar wordt er niet bepaald gelukkig van :( 

Kan ik me voorstellen. Ik zie meer reacties waarbij het alleen mis lijkt te gaan bij afhalen. Mogelijk is dat toevallig. Ik maak geen gebruik van deze functie en toch gaat het bij de ene iDeal betaling goed en bij de andere niet. @Ebbe of collega. Ik hoop dat we ondanks het weekend vandaag nog een reactie krijgen met minimaal een update. Alleen dat met een excuses zou al sieren. 

Badge

Nog een toevoeging. Wellicht toevallig, maar de orders die er niet doorheen komen zijn allemaal plaatsen uit de provincie Friesland bij ons. 

Reputatie 2
Badge +1

Nog een toevoeging. Wellicht toevallig, maar de orders die er niet doorheen komen zijn allemaal plaatsen uit de provincie Friesland bij ons. 

Die bij mijn zijn allemaal zuid holland ;) maar zijn alleen de afhaal bestellingen. 

Badge

Ook hier grote problemen blij dat klanten mij erop attenderen. Zie wel dat order word geplaatst maar er word geen bevestiging naar klant verstuurd en ik krijg ook geen mail vd order binnen

Badge

Oja en ik woon in Noord holland dus kan me niet voorstellen dat het provincie gerelateerd is.

Badge

Ook hier problemen bij bestelling op afhalen. Het totaalbedrag op de factuur is zonder verzendkosten (wat klopt), maar als de klant met iDEAL wil betalen, moet hij incl. verzendkosten afrekenen. Ik heb hier een klant die dat dus heeft gedaan. Wie gaat haar de €4,95 verzendkosten terugbetalen? Moet ik dan bij Klarna aankloppen?

Reageer