Vraag

artikelen die uit assortiment zijn blijven wel beschikbaar in opgeslagen winkelwagen

• 16 May 2022
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Goedendag,

We hebben afgelopen twee weken twee keer een bestelling ontvangen van een artikel artikel die uit assortiment is gegaan (staat op onzichtbaar) maar wel is besteld en afgerekend. Vermoedelijk had iemand deze in een niet-afgeronde winkelwagen zitten waardoor dit artikel nog bestelbaar was. Want het artikel is verder in de shop onvindbaar.

Dat lijkt een bug, Zouden jullie de mogelijkheid kunnen onderzoeken om als een artikel op onzichtbaar wordt gezet deze ook verdwijnt uit niet-afgeronde winkelwagens?

dank! 

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Paardeerlijk Op dit moment kan dit nog niet voorkomen worden. Hetzelfde geldt voor een kortingscode die wordt toegevoegd als hij nog geldig is maar dat de bestelling pas wordt afgerond als de geldigheidsperiode ervan is verstreken. Ik heb een ticket aangemaakt zodat we kunnen onderzoeken hoe we deze situatie in de toekomst kunnen voorkomen.

Reputatie 3
Badge +3

Voor nu heb ik de voorraad even op 0 gezet van dit verborgen product. Ik ga er vanuit dat de klant nu een melding krijgt dat het aantal in de winkelwagen niet meer beschikbaar is. :)

Dit is wel heel bijzonder en verklaard ook bij ons ‘vreemde’ bestellingen van items die er niet meer waren.. en maar twijfelen hoe dit nu weer kan terwijl we zo op de voorraad zitten om die kloppen te maken/krijgen

Kan dit ook gebeuren met artikelen die in de tussentijd verkocht zijn, voorraad is 0 en een klant heeft dit artikel nog in het winkelmandje en gaat verder met de order/betalen? We krijgen soms bestellingen binnen waarvan we (bijna) zeker van zijn dat dit item uitverkocht was en met veel ??? zo’n order binnen zien komen. 

Reputatie 2

Kan dit ook gebeuren als klant item ‘bewaar later’ aanvinkt? Wij hebben ook ondervonden dat klanten een artikel in korting kochten wanneer korting al lang verstreken was.

Reageer