Uitnodiging om als eerste het nieuwe menu te gebruiken

• 19 October 2021
  • 43 reacties
  • 529 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Hallo leden,

Als lid van onze community ben je uitgenodigd om als eerste het nieuwe menu voor de beheeromgeving uit te proberen! Leden krijgen (eerder dan de rest) toegang tot de gesloten bèta van het menu. Wanneer je je hebt aangemeld bepaal je zelf of je het nieuwe menu of het huidige menu wilt gebruiken door middel van een nieuwe knop in de beheeromgeving. Wil je het nieuwe menu proberen? Laat het ons dan weten in een reactie op dit bericht!

Links het huidige menu en rechts het nieuwe menu

Wat is er nieuw?

:point_right:De indeling & naamgeving

De vele items uit het menu van de beheeromgeving zijn in deze update anders gegroepeerd en soms hernoemd. Er wordt nu onderscheid gemaakt tussen thema’s die je vaker gebruikt (zoals orders) en thema’s die je minder vaak gebruikt (zoals het instellen van je juridische documenten). De vaak gebruikte thema’s staan nog steeds op de bekende plek links, voor de minder vaak gebruikte thema’s hebben we een nieuwe overzichtspagina gemaakt: “Instellingen”. Op die nieuwe pagina staan per kaartje/groep de linkjes naar de pagina’s met instellingen. Alle pagina’s zijn inhoudelijk nog steeds hetzelfde, het menu heeft alleen een andere groepering gekregen. Dat zal even wennen zijn, maar hopelijk is het daarna wel beter!

:point_right:Likje verf

Ook de stijl van het menu heeft een upgrade gekregen. Het maakt nu minder gebruik van strepen en heeft een modernere/rustigere uitstraling gekregen. Niet alleen het menu links heeft een likje verf gekregen, ook zijn de topbalk en het menu aan de rechterkant meegeverfd.

Een visuele weergave van de vernieuwingen

Waarom een nieuw menu?

De steeds groter wordende lijst met pagina’s zorgde (met name bij nieuwe leden) nog weleens voor verwarring en een overweldigend gevoel. Met deze nieuwe indeling en rustigere stijl zetten we een betere basis neer voor de navigatie naar alle onderdelen van de beheeromgeving:muscle:

Hoe is dit tot stand gekomen?

Deze versie is gebaseerd op verschillende rondes feedback, zowel binnen als buiten de community. Het is begonnen met gesprekken over de mogelijke plek van de belangrijkste menu items tot aan het toetsen van een schematische weergave van de structuur. Inmiddels zijn we zover dat we het menu kunnen lanceren als gesloten bèta en dat jullie het zelf mogen ervaren:tada:

Hoe meld ik me aan?

Laat een reactie achter onder dit bericht. Wij maken vervolgens de knop om het nieuwe menu aan te zetten beschikbaar in jouw winkel. Heb je eenmaal de knop? Dan kun je ook zelf weer terug naar het originele menu. Deze gesloten bèta zal minstens 2 weken duren, daarna wordt gekeken of we in een open bèta meer mensen blij kunnen gaan maken. Uiteraard horen we in de tussentijd graag wat jullie ervan vinden! :sunglasses:

43 reacties

Reputatie 3
Badge +5

@Ebbe 

Wij willen deze wel testen :-)

Reputatie 7
Badge +16

@Atelier Miete Confiete Super! Ik heb het nieuwe menu geactiveerd. Je vindt nu links onder in de beheeromgeving een schuifje om het nieuwe menu daadwerkelijk te gebruiken. Ik ben benieuwd wat je vindt 🙂 Het zal vast wel even wennen zijn, schroom dus niet om vragen te stellen:thumbsup:

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +3

Leuk @Ebbe , ik test graag mee.

Reputatie 7
Badge +8

Wij willen wel meedoen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil ook wel mee testen!

Reputatie 7
Badge +16

Super! @Nancy @Michel vG @Nanaas Ik heb het '’schuifje'’ bij jullie geactiveerd. Jullie kunnen nu zelf switchen naar het nieuwe menu om deze te testen. Het schuifje vind je in de beheeromgeving links onder. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen:slight_smile:

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +7

Ik wil ook wel graag testen

Reputatie 3
Badge +3

ik test graag mee.

Reputatie 3
Badge +1

Ik wil ook wel mee testen!

Reputatie 2
Badge +2

Ook ik wil wel testen.

Reputatie 7
Badge +16

@Stoere Store @Uniekje @MargotEnJody @Jacqueline Super, ik heb het geactiveerd. @Jacqueline Ik heb het nu alleen in thesouq geactiveerd, zal ik 'm ook aanzetten in je andere shops? 

Reputatie 7
Badge +11

@ebbe ik wil ook wel graag testen 

Reputatie 7
Badge +16

@powerfulproducts.nl Super! Het staat aan. 

Reputatie 6
Badge +8

Doe mij ook maar het nieuwe menu :)

Reputatie 6
Badge +7

@Stoere Store @Uniekje @MargotEnJody @Jacqueline Super, ik heb het geactiveerd. @Jacqueline Ik heb het nu alleen in thesouq geactiveerd, zal ik 'm ook aanzetten in je andere shops? 

is prima zo @Ebbe Ik test eerst wel bij TheSouq

Reputatie 5
Badge +6

ik ben benieuwd naar de nieuwe weergave en navigatie … laat graag mijn ervaringen weten.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen, wij willen dat ook graag testen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl @Windsurfer @Sieraden-An Super, ook bij jullie is het nieuwe menu geactiveerd. Om 'm daadwerkelijk te gebruiken moet je zelf het schuifje om zetten die je links onder ziet in de beheeromgeving.

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

@Ebbe wil je hem bij ons ook aanzetten? merci

Reputatie 7
Badge +11

Oei het is weer weer even wennen. Zo zie je maar weer hoe je gewend was aan het oude menu. Ik mis alleen wel de berichten en de webmail

Reputatie 6
Badge +7

Oei het is weer weer even wennen. Zo zie je maar weer hoe je gewend was aan het oude menu. Ik mis alleen wel de berichten en de webmail

Die staan bij klanten.

Ik moet er ook vreselijk aan wennen. Ik word er nog niet echt blij van maar dat zal wel komen doordat ik alles ondertussen prima wist te vinden en nu dus weer moet zoeken.

Ik mis wel als de menu’s uitgeklapt zijn een duidelijke structuur (balkje bij het hoofdonderdeel zoals bij de oude situatie).

Wat ik wel handig vind is dat ik nu gelijk de shopnaam rechts bovenin zie staan. Alleen het wisselen van shop is weer een handeling extra omdat deze niet gelijk uitgeklapt zijn zoals in de oude situatie.

Reputatie 7
Badge +11

@Jacqueline Waar heb jij dan klanten ?

Reputatie 7
Badge +16

Het onderdeel ‘klanten’ wordt toegevoegd als  je klantaccounts hebt geactiveerd, dat heb jij niet. Ik heb een feedback ticket aangemaakt. Want zonder klantaccounts kun je nog wel klantberichten ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +11

Het onderdeel ‘klanten’ wordt toegevoegd als  je klantaccounts hebt geactiveerd, dat heb jij niet. Ik heb een feedback ticket aangemaakt. Want zonder klantaccounts kun je nog wel klantberichten ontvangen. 

@Ebbe  En de webmail dan ? die mis ik ook 

Reputatie 6
Badge +7

Onder orders

Reageer