Spaarsysteem

  • 3 February 2022
  • 80 reacties
  • 3526 Bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Badge

Nog eens 19€ extra? De betalende Kassa-App (50€) was al een serieuze opslag en nu dit nog eens er bij?
Hoe mooi het voor de klanten ook kan zijn, ik blijf wel klungelen met mijn Joyn klantenkaarten ….

Reputatie 3
Badge +2

Ik vind €19,- extra erg veel. Dan blijf ik wel doorgaan met mijn eigen spaarsysteem. Oké dat vergt waarschijnlijk wat meer tijd, maar dat heb ik er wel voor over. 

Die had ik ook gemist. Ik kan het nog enigszins snappen dat het bv alleen vanaf pro gratis is maar niet voor alle pakketten als betaalde plugin.

Nee ik ook, was al geen voorstander maar nu al helemaal niet. Had veel liever andere functies - die al 3 jaar op de lijst staan zoals de deelbetaling pin/contant - werkend gezien dan deze. 

Het had misschien beter geweest om vanaf de start te melden dat er extra kosten aan zaten te komen en of iemand dan nog steeds enthousiast zou zijn over deze functie. 

Reputatie 5
Badge +6

Ook ik vind €19 erg veel hiervoor. En wat je dus meteen ziet is dat mensen afhaken. Jullie stoppen er zoveel tijd en energie in en dan wordt door dat bedrag de afname een stuk kleiner. Dat is toch zonde. Als je lager gaat zitten met de prijs gaan meer mensen er gebruik van maken. 
Ik kijk al jaren uit naar een spaarsysteem. Mijn winkel heeft veel vaste klanten en dit lijkt me geweldig om ze aan te kunnen bieden. Voor b.v. €10 zeg ik meteen ja, maar voor €19 moet ik er toch even over nadenken. Heel jammer...

Reputatie 7
Badge +11

Beetje jammer om dat nu te horen. Je zou verwachten dat het wel in het premium pakket zou zitten.  

Reputatie 7
Badge +11

Ook ik vind €19 erg veel hiervoor. En wat je dus meteen ziet is dat mensen afhaken. Jullie stoppen er zoveel tijd en energie in en dan wordt door dat bedrag de afname een stuk kleiner. Dat is toch zonde. Als je lager gaat zitten met de prijs gaan meer mensen er gebruik van maken. 
Ik kijk al jaren uit naar een spaarsysteem. Mijn winkel heeft veel vaste klanten en dit lijkt me geweldig om ze aan te kunnen bieden. Voor b.v. €10 zeg ik meteen ja, maar voor €19 moet ik er toch even over nadenken. Heel jammer...

Vergeet niet als je er eenmaal mee gaat starten dat er amper tot geen weg meer terug is. Dan heb jij boze klanten die in eens hun spaarpunten krijt zijn als je er mee stopt. 

Reputatie 5
Badge +6

Ook ik vind €19 erg veel hiervoor. En wat je dus meteen ziet is dat mensen afhaken. Jullie stoppen er zoveel tijd en energie in en dan wordt door dat bedrag de afname een stuk kleiner. Dat is toch zonde. Als je lager gaat zitten met de prijs gaan meer mensen er gebruik van maken. 
Ik kijk al jaren uit naar een spaarsysteem. Mijn winkel heeft veel vaste klanten en dit lijkt me geweldig om ze aan te kunnen bieden. Voor b.v. €10 zeg ik meteen ja, maar voor €19 moet ik er toch even over nadenken. Heel jammer...

Vergeet niet als je er eenmaal mee gaat starten dat er amper tot geen weg meer terug is. Dan heb jij boze klanten die in eens hun spaarpunten krijt zijn als je er mee stopt. 

Nou inderdaad!!

Reputatie 3
Badge +1

Tja…..19 euro….erbij kan er ook nog wel bij...tenslotte werkt alles fantastisch, is er 24-7 support, zijn er de laatste maanden geen problemen met welke functies dan ook. De prijzen voor de pakketten zijn ook stabiel.

Nee voelt allemaal heel fijn en fantastisch. 🤥

Heerlijk ook dat moment dat je bericht krijgt: Klarna stoppen we mee, uiteraard wel mogelijk maar duurder dan rechtstreeks. 

Je ziet het steeds meer, bedrijven die steeds verder van de klant af gaat staan. Meer binnenharken meer meer meer maar ondertussen de klant en het belang uit het oog verliezen.

Erg jammer dit maar gelukkig zijn we niet getrouwd en is het aanzien hoe lang we nog een relatie hebben met elkaar.

 

 

 

 

 

Tja…..19 euro….erbij kan er ook nog wel bij...tenslotte werkt alles fantastisch, is er 24-7 support, zijn er de laatste maanden geen problemen met welke functies dan ook. De prijzen voor de pakketten zijn ook stabiel.

Nee voelt allemaal heel fijn en fantastisch. 🤥

Heerlijk ook dat moment dat je bericht krijgt: Klarna stoppen we mee, uiteraard wel mogelijk maar duurder dan rechtstreeks. 

Je ziet het steeds meer, bedrijven die steeds verder van de klant af gaat staan. Meer binnenharken meer meer meer maar ondertussen de klant en het belang uit het oog verliezen.

Erg jammer dit maar gelukkig zijn we niet getrouwd en is het aanzien hoe lang we nog een relatie hebben met elkaar.

 

 

 

 

 


Heb ik iets gemist wat Klarna betreft? of is dit een voorbeeld wat je stelt?

Reputatie 3
Badge +1

Per 1 maart 2023 komt Klarna als betaalprovider te vervallen op ons platform. Om betalingen in je webshop af te kunnen handelen is het daarom nodig om over te stappen naar een andere betaalprovider. Via Mollie heb je de mogelijkheid om Klarna als betaalmogelijkheid aan te bieden in je webshop, inclusief alle bekende Klarna opties. In deze mail lees je hier meer over

 

Mail van 21-10 van mww

Per 1 maart 2023 komt Klarna als betaalprovider te vervallen op ons platform. Om betalingen in je webshop af te kunnen handelen is het daarom nodig om over te stappen naar een andere betaalprovider. Via Mollie heb je de mogelijkheid om Klarna als betaalmogelijkheid aan te bieden in je webshop, inclusief alle bekende Klarna opties. In deze mail lees je hier meer over

 

Mail van 21-10 van mww


Ahh zo, niet gezien.. maar dat komt waarschijnlijk omdat ik Klarna via Mollie gebruik, dan was het geen ‘algemene’ mail. 

Reputatie 1
Badge

Nou sorry, dan maar geen spaarsysteem. De kosten rijzen de pan al uit, zowel zakelijk als prive, en dan ook nog eens €19 extra erbij voor een spaarsysteem. 😕 

Nee dank je. Dan houdt het op. 🤷

Reputatie 7
Badge +11

Nu dat we weten dat dit extra per maand kost. Had deze optie maar mooi gelaten. Hopen dat niet elke mww update achter de decoder straks komt

Reputatie 2
Badge +2

Erg jammer dat het spaarsysteem een extra kostenpost per maand is van € 19,-- Dus je gaat korting weggeven en moet je ook nog eens betalen voor deze plug-in.  

Reputatie 3
Badge +3

Sorry, maar ook mij moet het van het hart dat ik €228,- excl btw een behoorlijke toeslag vind voor een spaarfunctie. We zijn betrokken geweest bij de ontwikkelingen door deelname aan online Review sessies. Als op voorhand was aangegeven dat dit een betaalde dienst zou worden, die niet standaard onderdeel zou worden van een van de uitgebreidere MWW pakketten dan hadden we direct aangeven dat dit voor ons niet de extra uitgave waard zal zijn. We zijn super enthousiast over de functionaliteit maar zijn van mening dat dit onderdeel zou moeten zijn van een van de hogere mww pakketten en niet weer een losse module. Voor ons wordt het hiermee een nogo. 
 

Jammer dat jullie dat niet op voorhand hebben aangegeven, dan hadden we waarschijnlijk andere overwegingen gehad bij deelname aan de reviews. Daarnaast vermoed ik dat jullie nu onnodige ontwikkelcapaciteit inzetten op een functie die door (bijna) niemand gaat worden afgenomen. Zonde van al jullie inspanningen als er zometeen een stuk software ongebruikt op de plank blijft liggen. Had op voorhand even gecheckt of er überhaupt betaalde animo voor is. Dan had de nu besteedde tijd en inzet veel beter anders besteed kunnen worden voor functionaliteiten waar velen op wachten.

 

 

Reputatie 5
Badge +7

Hoi allemaal, 

Excuses voor de verwarring die er eventueel is veroorzaakt. Het spaarprogramma komt beschikbaar voor 19 euro per maand als losse add-on en is af te nemen door klanten die een PRO of PREMIUM abonnement hebben. Op dit moment zijn wij nog druk aan het testen en richten we ons op een lancering begin januari. 

Groet,

Gertjan

Ik had begrepen dat dit een gratis extra zou zijn bij pro en premium. Dit valt dan echt zwaar tegen. Het is een leuk iets om erbij te hebben maar het gaat ons al geld kosten als we zo'n functie erbij nemen en dan gaat het nog eens extra 19 euro per maand kosten. Dat is toch wel serieus veel geld voor de kleinere ondernemers onder ons. Wij haken dan ook af.

Om eerlijk te zijn snap ik wel dat er extra kosten aan verbonden worden. Het is vlg mij een redelijk ingewikkelde optie. Er zijn genoeg winkels die niet op een spaarsysteem zitten te wachten, dan is het toch ook redelijk dat er niet voor betaald wordt. Dan blijft het een keuze. Er zijn vast veel webwinkels die deze optie graag willen incl. de bijbehorende kosten, maar die horen we hier in de community (jammer genoeg) niet. Neem aan dat er wel onderzoek naar is gedaan, qua belangstelling voor deze functie en dat deze niet is gemaakt voor een handjevol webwinkels die hier reageren. 

Zo ook met de kassa-app. Een webshop zonder fysieke winkel heeft niets aan deze app, achteraf niet vreemd dat deze is los getrokken. Hier was ik ook echt niet blij mee, de upgrade naar premium speciaal voor de kassa-app en dat deze later alsnog uit het abonnement werd gehaald met de bijbehorende kosten. De communicatie daaromheen was verre van optimaal. 

Wat ik wel hoop is dat deze losse functionaliteiten doorontwikkeld worden, want dat mis ik echt bij de kassa-app. Deze staat (sinds deze uit het premium pakket is gehaald en de drijvende kracht achter de app is weggegaan bij MWW) nagenoeg stil. In 2023 nieuwe kansen.. 💫

Reputatie 5
Badge +6

Sorry, maar ook mij moet het van het hart dat ik €228,- excl btw een behoorlijke toeslag vind voor een spaarfunctie. We zijn betrokken geweest bij de ontwikkelingen door deelname aan online Review sessies. Als op voorhand was aangegeven dat dit een betaalde dienst zou worden, die niet standaard onderdeel zou worden van een van de uitgebreidere MWW pakketten dan hadden we direct aangeven dat dit voor ons niet de extra uitgave waard zal zijn. We zijn super enthousiast over de functionaliteit maar zijn van mening dat dit onderdeel zou moeten zijn van een van de hogere mww pakketten en niet weer een losse module. Voor ons wordt het hiermee een nogo. 
 

Jammer dat jullie dat niet op voorhand hebben aangegeven, dan hadden we waarschijnlijk andere overwegingen gehad bij deelname aan de reviews. Daarnaast vermoed ik dat jullie nu onnodige ontwikkelcapaciteit inzetten op een functie die door (bijna) niemand gaat worden afgenomen. Zonde van al jullie inspanningen als er zometeen een stuk software ongebruikt op de plank blijft liggen. Had op voorhand even gecheckt of er überhaupt betaalde animo voor is. Dan had de nu besteedde tijd en inzet veel beter anders besteed kunnen worden voor functionaliteiten waar velen op wachten.

 

 

Hier sluit ik me bij aan. 

Sorry, maar ook mij moet het van het hart dat ik €228,- excl btw een behoorlijke toeslag vind voor een spaarfunctie. We zijn betrokken geweest bij de ontwikkelingen door deelname aan online Review sessies. Als op voorhand was aangegeven dat dit een betaalde dienst zou worden, die niet standaard onderdeel zou worden van een van de uitgebreidere MWW pakketten dan hadden we direct aangeven dat dit voor ons niet de extra uitgave waard zal zijn. We zijn super enthousiast over de functionaliteit maar zijn van mening dat dit onderdeel zou moeten zijn van een van de hogere mww pakketten en niet weer een losse module. Voor ons wordt het hiermee een nogo. 
 

Jammer dat jullie dat niet op voorhand hebben aangegeven, dan hadden we waarschijnlijk andere overwegingen gehad bij deelname aan de reviews. Daarnaast vermoed ik dat jullie nu onnodige ontwikkelcapaciteit inzetten op een functie die door (bijna) niemand gaat worden afgenomen. Zonde van al jullie inspanningen als er zometeen een stuk software ongebruikt op de plank blijft liggen. Had op voorhand even gecheckt of er überhaupt betaalde animo voor is. Dan had de nu besteedde tijd en inzet veel beter anders besteed kunnen worden voor functionaliteiten waar velen op wachten.

 

 

Hier sluit ik me bij aan. 

Idem.. begrijp ook niet, als je bij de ontwikkeling betrokken bent geweest, dat dit niet is besproken. Het spaarsysteem geeft voor een fysieke winkel nog wel wat gedoe.. voor ons was het al een nogo.

Reputatie 5
Badge +6

Dit, in combinatie met de favorietenlijst, zou voor mij een reden zijn om het premium abonnement te houden. Echter heeft het premium abonnement verder weinig nuttigs te bieden (naast dus de favo lijst) dus ga ik weer terug naar Pro. 
 

Nu heb je voor bijna het dubbele geld (34 naar 66) een favorietenfunctie, meer filters die nog steeds stuk zijn, nog wat niet noemenswaardige meuk en iets sneller een generiek antwoord op je mail met een probleem.

 

Zonde dat er nu zoveel manuren gestoken zijn in een functie waar veel mensen op zitten te wachtten, maar die heel weinig mensen gaan gebruiken. Voor €19 in de maand kan dit echt, echt, echt niet. Alleen maar voor een puntenspaarsysteem. 
 

Lok dan meer mensen naar premium, in plaats van deze hele rare keuze. 

Dit, in combinatie met de favorietenlijst, zou voor mij een reden zijn om het premium abonnement te houden. Echter heeft het premium abonnement verder weinig nuttigs te bieden (naast dus de favo lijst) dus ga ik weer terug naar Pro. 
 

Nu heb je voor bijna het dubbele geld (34 naar 66) een favorietenfunctie, meer filters die nog steeds stuk zijn, nog wat niet noemenswaardige meuk en iets sneller een generiek antwoord op je mail met een probleem.

 

Zonde dat er nu zoveel manuren gestoken zijn in een functie waar veel mensen op zitten te wachtten, maar die heel weinig mensen gaan gebruiken. Voor €19 in de maand kan dit echt, echt, echt niet. Alleen maar voor een puntenspaarsysteem. 
 

Lok dan meer mensen naar premium, in plaats van deze hele rare keuze. 

We gingen naar premium voor de kassa-app en die ging later weer uit dat pakket voor €39 extra.  Konden ook niet meer terug omdat er ineens een limiet - max aantal artikelen - was ingesteld. Begrijp wel dat deze extra functies optioneel zijn of gaan geworden, als je niets met een kassa-app kan of geen spaarsysteem wil, blijft het een keuze, even los van de prijs.

De voordelen voor prem. zijn niet echt bijzonder om er naar over te stappen mits je aan je max. aantal artikelen zit. Zie trouwens nu ook dat er geen vinkje meer staat bij pro - reclame vrij. Dat was eerder wel zo dacht ik.. 

Reputatie 3
Badge +4

Beste community leden,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Gertjan en sinds een paar maanden Product Owner bij Mijnwebwinkel. En dat bevalt tot nu toe goed!

Mijn eerste post op deze community wil ik wijden aan een nieuwe functionaliteit die we aan het bouwen zijn. We gaan het namelijk mogelijk maken om een spaarprogramma in te richten. 

Dit is een veelgehoorde wens waarmee je de klantenbinding kunt verhogen. Daarnaast is het ook een extra stimulans om een klantaccount aan te maken. Want zonder account geen spaarpunten. 

Op dit moment leggen wij de laatste hand aan een verbetering van de klantaccounts. Wat het mogelijk maakt om zelf een klantaccount te beheren als klant. Die verbetering is nodig om straks nog meer uit je spaaractie te halen. 

Maar sparen dus. Wij zijn op dit moment het concept aan het uitwerken binnen de mogelijkheden die we hebben als platform. Denk daarbij dus dat klanten straks kunnen sparen voor korting of gratis producten op basis van spaarpunten die ze kunnen verdienen en kunnen inleveren. Ze ontvangen bij iedere uitgegeven euro een X aantal spaarpunten. 

Mij lijkt het me goed om hierover met jullie in contact te komen. Te horen wat jullie ervan vinden en vooral ook te horen welke specifieke wensen er zijn (zonder gezegd te hebben dat we alles kunnen oppakken / oplossen). Ook zou ik graag regelmatig wat vragen hier willen posten gerelateerd aan het sparen. 

 

Tot zover nu, keep you posted!

 

Groet,

Gertjan

Het zou MWW sieren als deze optie met een flinke korting wordt aangeboden aan de vaste klanten. Als tegemoetkoming voor misgelopen inkomsten tijdens de storing voor kerst…..

Reputatie 5
Badge +7

 

De voordelen voor prem. zijn niet echt bijzonder om er naar over te stappen mits je aan je max. aantal artikelen zit. Zie trouwens nu ook dat er geen vinkje meer staat bij pro - reclame vrij. Dat was eerder wel zo dacht ik.. 

Nee Pro is altijd met reclame geweest. Althans ik weet niet anders dan dat wij onderin dat regeltje op de site hebben gehad.

Reputatie 7
Badge +11

 

De voordelen voor prem. zijn niet echt bijzonder om er naar over te stappen mits je aan je max. aantal artikelen zit. Zie trouwens nu ook dat er geen vinkje meer staat bij pro - reclame vrij. Dat was eerder wel zo dacht ik.. 

Nee Pro is altijd met reclame geweest. Althans ik weet niet anders dan dat wij onderin dat regeltje op de site hebben gehad.

Klopt, niet dat mensen dat nu echt opmerken. 

dat hele spaarprogramma wat nu is opgezet werkt voor de klant heel verwarrend.

het schrik de klant juist af.

als ik klant was geweest en ik zou spaarpunten inwisselen voor producten, zou ik eerst het product moeten zoeken en in de winkelmandje moeten plaatsen en vervolgens de code nog invoeren.

dan ben ik de interesse al tijd.

hiermee jaag je de klanten dus mee weg.

wat ik vaak zie bij andere webshops (buiten de mww), dat waarneer je een product kiest dat het product meteen in de winkelmandje terecht komt en vaak niet eens een code in hoef te toetsen.

kijk zo werf je klanten.

Reageer