Help ons jouw ideale Dashboard te bouwen!

• 19 January 2022
  • 15 reacties
  • 429 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Beste community leden,

Onze developers werken elke dag aan het verbeteren van het platform. Dit is niet altijd zichtbaar of merkbaar en vaak weer wel. Het zijn diverse karakters die zelf ook vaak bruisen van de ideeën voor verbeteringen. Daarom zijn ze een keer per maand een dag vrij om iets te doen waar zij zelf heel graag iets aan willen doen. Dit varieert van het verbeteren van hun eigen werkomgeving, de waarde aantonen van een bepaald idee, tot het recht zetten van die ene pixel die tussen al het geweld maar geen aandacht krijgt.

Binnenkort komt er weer zo'n dag aan en hebben een aantal developers de handen in een geslagen om iets heel tofs voor jullie te doen; de winkeliers. Al een tijdje kijken we naar het dashboard en merken dat daar niet echt nuttige informatie op staat om je dag mee te beginnen of in een oogopslag te zien hoe je winkel ervoor staat. Je moet eerst Google Analytics koppelen voor je hier wat data ziet en zonder bezoekers/orders is het maar een kale bedoeling. Het idee is om dit Dashboard eens onder de loep te nemen. Hier hebben ze jullie hulp bij nodig. Voor ze allerlei statistieken gaan bedenken die je op dit Dashboard wil zien willen we graag horen wat jullie waardevol vinden.

Wat zouden jullie graag direct willen zien bij het openen van de beheeromgeving?
Reageer voor volgende woensdag (26 januari) en we nemen je input mee.

We horen graag hoe we dit deel van jouw dagelijkse werkomgeving kunnen verbeteren! 😄

Kleine disclaimer: We hebben één dag om iets op te tuigen. Dit is heel weinig tijd om iets opnieuw op te bouwen. Het doel is dus niet dat we na die dag een nieuw Dashboard hebben maar een goede start gemaakt hebben.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wat leuk en creatief dat jullie dat doen! Hierbij wat voorstellen die mij wel leuk/interessant lijken. Ik heb veel al gekoppeld aan Google Analytics en e-Commerce, dus veel inzicht heb ik al in het dashboard op het moment. 

• Orderwaarde per maand, per jaar (dat je bijvoorbeeld kunt kijken hoe het ervoor stond in dezelfde maand een jaar eerder)
  • Totaal orderwaarde en totaal aantal order sinds de start van je shop 
Reputatie 6
Badge +7

Leuk! Ik sluit me aan bij wat Nanaas aangeeft. En ik zou graag best verkochte artikelen ook langer terug kunnen zien. Nu kun je alleen het huidige jaar zien maar niet de voorgaande jaren.

Reputatie 5
Badge +7

Sluit me bij voorgaande aan.
Wat ik heel fijn vind is dat je nu de recente orders kunt zien.

En wat ik graag zou zien maar ben bang dat dat niet gaat is welk artikel het meeste gekocht wordt. Niet het aantal (wij hebben bijvoorbeeld nu een artikel bovenaan staan omdat een klant die 20 heeft gekocht).
Ik zie liever welk artikel door de meeste klanten is gekocht.

Reputatie 6
Badge +7

Sluit me bij voorgaande aan.
Wat ik heel fijn vind is dat je nu de recente orders kunt zien.

En wat ik graag zou zien maar ben bang dat dat niet gaat is welk artikel het meeste gekocht wordt. Niet het aantal (wij hebben bijvoorbeeld nu een artikel bovenaan staan omdat een klant die 20 heeft gekocht).
Ik zie liever welk artikel door de meeste klanten is gekocht.

Ja dat is ook wat ik bedoel!

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Inderdaad is het meest verkochte artikel zoals Humiez beschrijft echt een super idee. Dat zou heel fijn zijn. 

Ook verdere statistieken zoals de meest toegevoegde artikelen in het verlanglijstje zou leuk zijn, maar ik weet niet of die statistieken worden bijgehouden. 

Ik vind zelf altijd het kopje “snel starten” vrij onzinnig. Ik start al lang niet meer, maar kan hem ook niet weg halen. Als ik daar bijvoorbeeld mijn huidige orders widget kan neerzetten kan ik direct zien of ik nog wat moet doen.

Kevin 

Reputatie 5
Badge +8

Leuk idee! Wellicht ook leuk om te zien welk product de afgelopen 7 dagen het meest verkocht is, zo heb je altijd een soort up-to-date lijst van de meest actuele populaire producten en wordt die eenmalige order van bijv. 10 stuks van 1 product er vanzelf uitgefilterd.

Reputatie 7
Badge +10

Real time verkeer van je website op dat moment. Misschien dat je zelf snelkoppelingen aan kunt maken waar je op dat moment mee bezig bent(artikelen/pagina). Niet dat veel met je webwinkel heeft te maken maar een nieuws en weer scherm. 

Reputatie 6
Badge +7

Real time verkeer zou ik inderdaad ook prettig vinden.

Reputatie 3
Badge +3

Ik sluit me aan bij bovenstaande wensen en zou graag een overzicht willen zien van uitverkochte artikelen. 

Reputatie 5
Badge +7

Ik sluit me aan bij bovenstaande wensen en zou graag een overzicht willen zien van uitverkochte artikelen. 

Oja dat is ook wel heel makkelijk

Reputatie 5
Badge +6

Wat mij niet duidelijk is bij de winkelstatistieken is over welke periode dat gaat. Het is geen maand, want ik heb al veel meer orders dan dat daar staat. Ik heb het wel eens proberen te vinden, maar is me nooit duidelijk geworden. 
Leuk zou zijn als je het aan kan passen naar week, maand, jaar etc. Maar ik denk dat dat al eerder is genoemd. 

Reputatie 6
Badge +9

Sorry, geen input van deze kant :blush: doe eigenlijk niets met het dashboard. Realtime zou een optie kunnen zijn, maar naast de webwinkel zet ik altijd Google Analytics open op ‘realtime’.

Reputatie 7
Badge +16

Sneak peek:astonished::mountain_snow:

Vandaag was het weer de dag waar Bas in zijn openingspost over sprak. Ook wel Ship-it dag genoemd. De dag waarop development vrij is om te werken waar hij of zij aan wilt werken. Vandaag is er dus werk gemaakt door Carlo - Front end developer - aan een pagina met de eerste statistieken:money_mouth:  Hieronder een screenshot van hoe die pagina eruit komt te zien:point_down: Deze pagina wordt snel beschikbaar gemaakt (niet meer deze week). Zodra deze live is ontvangen jullie een bericht. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoever is het hier mee ? inmiddels zijn we alweer 2,5 maand verder (hopelijk dit jaar nog?😂)

Reputatie 3
Badge +3

Wanneer komt het nieuwe dashboard live?

• Wat ik graag zou willen weten is de verkopen per product in een bepaalde periode. Niet alleen de top 5, maar voor alle producten. 
  • Daarbij zou het top zijn als je kunt zien welke bronnen de meeste verkoop opleveren.
  • Realtime bezoekers is ook een plus! Deze functie gebruiken wij veel in UA, maar helaas zal deze komen te vervallen..

Reageer