Gepland onderhoud (3 op 4 april): e-mail en webmail

Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

141 reacties

Reputatie 6
Badge +5

update 12:42 Vermoedelijk/hopelijk laatste update: nieuwe mailtjes lijken weer snel binnen te komen en het eerste ‘oude’ mailtje van 2 uur geleden is ook binnengekomen. Er moeten er nog meer komen maar de achterstand lijkt ingehaald te worden. Als dat zo is dan was dit mijn laatste update ;-)

Reputatie 4
Badge +5

Een van de componenten dat verantwoordelijk is voor het afleveren van e-mails leek niet correct te werken. Helaas bleek er voor deze specifieke situatie nog geen digitale alarmbel aanwezig te zijn, die ons hier proactief voor had moeten waarschuwen en zodat deze situatie had kunnen worden voorkomen.

Toen het signaal ons bereikte dat e-mails niet konden werden ontvangen, zijn we direct op onderzoek gegaan en hebben we het euvel hersteld. Door de samenloop van deze twee omstandigheden, ontbrak helaas ook de schakel om tijdig status.myonlinestore.com te updaten. Vandaar dat informatie daar ontbrak.

Er is géén mail verloren gegaan in de tussentijd. De e-mails hebben zich netjes verzameld in een wachtrij, die nu op de achtergrond wordt afgehandeld. Hierdoor kan het zijn dat je mailtjes nog niet direct bij je binnenkomen. Dat zal gedurende de komende uurtjes netjes gebeuren.

Op de achtergrond werken we verder aan het verbeteren van het e-mailcluster, waarbij we zo spoedig als mogelijk dit issue tackelen en het in de toekomst kunnen voorkomen (en in het uiterste geval jullie ook tijdig kunnen informeren via de statuspagina).

Reputatie 1
Badge +1

Hier gaat het deze week vooralsnog goed qua snelheid!👍

Reputatie 6
Badge +8

Meer mensen last van dat bijlagen niet geladen worden via iMAP-protocol? Het kan toch niet zo zijn dat Mijnwebwinkel ons forceert om de nu (brakke en ontzettend trage) webmail te gebruiken op smartphones? Ik heb altijd Bluemail gebruikt zonder problemen. Maar nu komen mails dubbel binnen, bijlagen zijn gewoon niet aanwezig terwijl deze wel door de klant bijgevoegd worden. Moet iedere keer bij vermoeden van een bijlage de webmail openen. Is toch niet meer werkbaar zo?

Reputatie 7
Badge +11

Meer mensen last van dat bijlagen niet geladen worden via iMAP-protocol? Het kan toch niet zo zijn dat Mijnwebwinkel ons forceert om de nu (brakke en ontzettend trage) webmail te gebruiken op smartphones? Ik heb altijd Bluemail gebruikt zonder problemen. Maar nu komen mails dubbel binnen, bijlagen zijn gewoon niet aanwezig terwijl deze wel door de klant bijgevoegd worden. Moet iedere keer bij vermoeden van een bijlage de webmail openen. Is toch niet meer werkbaar zo?

Probeer eens webmail.myonlinestore.com als server

Reputatie 6
Badge +8

Die pakt ie niet, krijg dan een serverfout.

Reputatie 2
Badge +3

De juiste serverinstellingen is mail.myonlinestore.com. Lukt het daarmee?

Je kunt de juiste serverinstellingen hier vinden. 

Reputatie 6
Badge +8

De juiste serverinstellingen is mail.myonlinestore.com. Lukt het daarmee?

Je kunt de juiste serverinstellingen hier vinden. 

Klopt hoor, die pakt ie wel. Maar als suggestie op de problemen die ik ervaar (dubbele mails en geen bijlagen ingeladen via iMAP) kreeg ik de suggestie om als server webmail.myonlinestore.com te proberen, maar dat werkt uiteraard niet.

Badge +1

Een van de componenten dat verantwoordelijk is voor het afleveren van e-mails leek niet correct te werken. Helaas bleek er voor deze specifieke situatie nog geen digitale alarmbel aanwezig te zijn, die ons hier proactief voor had moeten waarschuwen en zodat deze situatie had kunnen worden voorkomen.

Toen het signaal ons bereikte dat e-mails niet konden werden ontvangen, zijn we direct op onderzoek gegaan en hebben we het euvel hersteld. Door de samenloop van deze twee omstandigheden, ontbrak helaas ook de schakel om tijdig status.myonlinestore.com te updaten. Vandaar dat informatie daar ontbrak.

Er is géén mail verloren gegaan in de tussentijd. De e-mails hebben zich netjes verzameld in een wachtrij, die nu op de achtergrond wordt afgehandeld. Hierdoor kan het zijn dat je mailtjes nog niet direct bij je binnenkomen. Dat zal gedurende de komende uurtjes netjes gebeuren.

Op de achtergrond werken we verder aan het verbeteren van het e-mailcluster, waarbij we zo spoedig als mogelijk dit issue tackelen en het in de toekomst kunnen voorkomen (en in het uiterste geval jullie ook tijdig kunnen informeren via de statuspagina).

Op dit moment is de mail weer erg traag, duurde lang voor in ingelogd was.
Iets verwijderen bijv lukt niet, krijg een server error in de mail.
Error code 502

Reputatie 3
Badge +2

Hier werkt de mail ook niet.

Ik krijg een 502 server error pagina

Reputatie 2
Badge +1

Al vanaf een uur of 11 vandaag als mailverkeer weer onmogelijk. Alles is super traag, mails verzenden lukt niet, mails ontvangen gaat met heel veel vertraging. Telefonisch gemeld om 11.30 bij Mijnwebwinkel. Probleem was bekend. Echter op statuspagina staat de storing nog steeds niet gemeld.
Ik heb ondertussen van de week maar een gmail emailadres in gebruik genomen om nog enigzins door te kunnen werken maar dat is natuurlijk veel extra werk omdat ik nu op 2 plekken de emails in de gaten moet houden. 
Jammer dat er problemen blijven met het mailprogramma.

Badge +1

Al vanaf een uur of 11 vandaag als mailverkeer weer onmogelijk. Alles is super traag, mails verzenden lukt niet, mails ontvangen gaat met heel veel vertraging. Telefonisch gemeld om 11.30 bij Mijnwebwinkel. Probleem was bekend. Echter op statuspagina staat de storing nog steeds niet gemeld.
Ik heb ondertussen van de week maar een gmail emailadres in gebruik genomen om nog enigzins door te kunnen werken maar dat is natuurlijk veel extra werk omdat ik nu op 2 plekken de emails in de gaten moet houden. 

We kunnen toch maar 1 adres opgeven in de webwinkel?
Heb pas geprobeerd of ik naast het mailadres van info ook een andere toe kon voegen maar dit lukte niet. helaas.
Dat zou voor nu wel de oplossing zijn voor het probleem, liever dubbel dan geen mail.

Reputatie 2
Badge +1

Heb pas geprobeerd of ik naast het mailadres van info ook een andere toe kon voegen maar dit lukte niet. helaas.
Dat zou voor nu wel de oplossing zijn voor het probleem, liever dubbel dan geen mail.

Sorry ik was misschien niet helemaal duidelijk. Het is volgens mij inderdaad niet mogelijk om een tweede emailadres in Mijnwebwinkel toe te voegen. Ik knip/plak/kopieer nu mijn berichten in een ander emailprogramma (gmail) om toch mijn klanten te woord te kunnen blijven staan.

Badge +1

Sorry ik was misschien niet helemaal duidelijk. Het is volgens mij inderdaad niet mogelijk om een tweede emailadres in Mijnwebwinkel toe te voegen. Ik knip/plak/kopieer nu mijn berichten in een ander emailprogramma (gmail) om toch mijn klanten te woord te kunnen blijven staan.

Badge +1

Ah zo, ja dat heb ik pas ook al gedaan omdat het niet lukte te mailen.
Erg omslachtig idd en niet handig.
Als we nu een 2de mailadres kunnen toevoegen is het ook sneller te achterhalen wanneer de mail niet werkt.
Ondanks dat ik begrijp dat er nog "kinderziektes” in het nieuwe programma zitten is het echt niet prettig werken.
Heb nog nooit zoveel test mails naar mezelf verzonden als in de afgelopen periode.

Reputatie 1
Badge +1

Te vroeg een compliment uitgedeeld. Vandaag is drama in overtreffende trap! Ik werk vaak via webmail in de browser en het is niet te doen. Is er inmiddels al een oplossing nu we bijna een maand verder zijn?

Badge

Hier vanaf 11 uur is de mail ook traag tot onbruikbaar. Het is toch onvoorstelbaar slecht dat nu na een maand het nog steeds geregeld zo slecht werkt. Het is ook nog eens niet de eerste keer deze week. En wanneer het slecht werkt melden jullie ook lekker niet op de status pagina. Dan lijkt het alsof we een prima week zonder storingen hebben gehad..

Reputatie 2
Badge +3

We zien inderdaad dat door veel drukte op de server de webmail erg traag kan zijn. We zijn hier van op de hoogte en we houden het in de gaten. We hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Mocht je al met een ander mailprogramma werken zoals bijvoorbeeld Outlook, Apple Mail, Microsoft Mail, dan is het mogelijk om je mailaccount aan het mailprogramma te koppelen. Zover bekend is alleen de webmail traag.

Je kunt voor het instellen van je mailaccount bij een mailprogramma hier de handleidingen en serverinstellingen vinden die je daarvoor nodig hebt. 

Onze excuses voor het ongemak.

Reputatie 2
Badge +1

Ik word er een beetje moedeloos van: er is gewoon NIET te werken met de mail vandaag. Daarbij ook weer nul communicatie, terwijl dat al zó vaak is aangegeven. Ik zie alleen op de statuspagina dat er voor 1 mei onderhoud gepland staat. Ik mag toch hopen dat de problemen niet tot die tijd aanhouden. 

Reputatie 6
Badge +5

Hier vanaf 11 uur is de mail ook traag tot onbruikbaar. Het is toch onvoorstelbaar slecht dat nu na een maand het nog steeds geregeld zo slecht werkt. Het is ook nog eens niet de eerste keer deze week. En wanneer het slecht werkt melden jullie ook lekker niet op de status pagina. Dan lijkt het alsof we een prima week zonder storingen hebben gehad..

Het gekke is, dat ik de hele week geen last heb gehad. (Gisteren even een momentje van 10 minuten gehad dat het niet helemaal goed ging en 1 in van mijn mappen ineens de gelezen berichtje weer ongelezen waren zo'n 5500...) En mijn mail staat zo'n 16 uur per dag open waarvan ik minimaal 10 uur er ook daadwerkelijk achter zit. 

Ik heb het over de webmail. Dus het lijkt net alsof het niet bij iedereen is en of dat het afhangt van wat voor combinatie mail programma/browser etc

Reputatie 5
Badge +6

Ik word er nu ook echt wel heel erg moe van. Het zou niet mogen kunnen dat dit zo een drama is constant. 

Reputatie 2
Badge +1

Vandaag krijg ik al vanaf minimaal 11.00 uur geen emails meer binnen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Badge +1

Ik word er nu ook echt wel heel erg moe van. Het zou niet mogen kunnen dat dit zo een drama is constant. 

Hier zojuist een test mail verzonden en nog niet ontvangen. echt mega vervelend weer.
Vind het nu ook echt niet leuk meer, miscchien de mail bij mijnwebwinkel herstellen en opnieuw lanceren als het wel werkt?

Ik heb de info mail er nu uitgegooid in de webwinkel en veranderd in een nood e-mail want hier is niet meer mee te werken.
Kunnen toch niet constant ons zelf gaan mailen om te kijken of de mails wel aankomen…….

Badge +1

We zien inderdaad dat door veel drukte op de server de webmail erg traag kan zijn. We zijn hier van op de hoogte en we houden het in de gaten. We hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Mocht je al met een ander mailprogramma werken zoals bijvoorbeeld Outlook, Apple Mail, Microsoft Mail, dan is het mogelijk om je mailaccount aan het mailprogramma te koppelen. Zover bekend is alleen de webmail traag.

Je kunt voor het instellen van je mailaccount bij een mailprogramma hier de handleidingen en serverinstellingen vinden die je daarvoor nodig hebt. 

Onze excuses voor het ongemak.

In de app mail op apple komt het ook niet door, ook mega langzaam enz.
Dit is dus geen oplossing voor het probleem helaas.
Ook in thunderbird komt er geen mail binnen, dit probleem zit vrees ik dieper dan jullie vermoeden.

Reputatie 6
Badge +5

Mail komt vandaag heel vertraagd binnen...Ik krijg nu mailtjes van 12.05 vanmiddag (bestelling mailtjes kwamen wel normaal waardoor het nog niet opgevallen was)