Feedback topic: nieuwe template instellingen

• 8 September 2021
  • 32 reacties
  • 698 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Hi allemaal,

Dit topic is er speciaal voor de gene die de nieuwe template instellingen gaan testen. Het doel van het testen is om eventuele bugs op te sporen :spy: 

Waar op gelet moet worden tijdens het testen is het volgende:

• Het aanpassen van een veld heeft invloed op de vormgeving van het element dat je verwacht in de webwinkel.
  • De (fout)meldingen die getoond worden zijn logisch en verwacht je ook.
  • Als je een veld leeg laat krijg je een correct foutmelding te zien.
  • Controleer verschillende bestandsformaten (.jpg, .png, etc.) Voor het uploaden van een afbeelding en kijk of je de juiste foutmelding krijgt.

:bulb: Nog een tip: Als je velden gaat aanpassen, kopieer eerst de kleurcode uit het veld zodat je deze weer terug kunt zetten

Je kunt de feedback achter laten in een reactie op dit topic. 

Succes met testen en mochten er vragen zijn, dan horen we het graag. 

Groet,
Ebbe

32 reacties

Zojuist even een paar kleine aanpassingen gedaan in de kleurcodes, maar ik kan niet op opslaan klikken. 

Reputatie 4
Badge +4

Goed dat je het even laat weten. Je kan pas opslaan als alle velden waar iets ingevuld moet worden ingevuld zijn. Zou je alle tabbladen na kunnen lopen om te kijken of er nog iets ingevuld moet worden? Als je dat hebt gedaan kun je de template instellingen opslaan :thumbsup_tone1:

Ik moest de lettertype opnieuw ingeven van mijn pagina, maar de lettertype die ik altijd gebruikt heb (century gothic) staat er niet bij. 
In de lijst kan ik ook niet zien hoe het lettertype eruit gaat zien, zou ik dus eigenlijk alle lettertypen uit moeten proberen, dat is een beetje gekkenwerk haha.

Reputatie 4
Badge +4

Dat klopt. Deze systeem lettertypes zullen ook niet meegenomen worden naar de nieuwe instellingen. De reden hiervoor is dat dit lettertype op de computer of telefoon van de bezoeker moet staan om je website goed weer te geven. Als dat niet zo is wordt er door het apparaat een ander lettertype ingevuld. Om consistentie in de uitstraling van je website te hebben is er gekozen allen Google webfonts aan te bieden. Je kan hiertussen zoeken naar een font welke het meest vergelijkbaar is met Century Gothic. 

Het voorbeeld gaan we in een verdere versie weer toevoegen, maar eerst willen we deze verandering doorvoeren. 

Top! Ideaal om zo te kijken welk lettertype je wilt. 

Ik zie wel dat mijn favicon nu zwart geworden is, ik heb deze niet aangepast. Enig idee hoe dat kan?

Wat ik tot op heden merk is dat sommige wijzigingen die opgeslagen zijn, weer terug naar de oude configuratie gaan wanneer ik een nieuwe wijziging opsla.
Bijv. ik had in de navigatie de kleur aangepast van de actieve link.
Nadien zag ik dat de kleur aangepast was, maar dat  “Body teksten - Deze instellingen gelden voor teksten zoals de pagina inhoud of artikelomschrijvingen. “ terug naar een ander lettertype waren gegaan en ook bij Header “Uitlijning elementen - Deze elementen stel je in onder Vormgeving/Elementen” terug naar een centrale setting was gegaan.

Reputatie 4
Badge +4

Top! Ideaal om zo te kijken welk lettertype je wilt. 

Ik zie wel dat mijn favicon nu zwart geworden is, ik heb deze niet aangepast. Enig idee hoe dat kan?

Totdat we een ‘preview’ hebben gemaakt is dit inderdaad een fijne site om de lettertypes op te checken. 

Ik zie in jouw shop de favicon rood/zwart. Wat zou er anders moeten zijn aan de favicon? 

Reputatie 4
Badge +4

Wat ik tot op heden merk is dat sommige wijzigingen die opgeslagen zijn, weer terug naar de oude configuratie gaan wanneer ik een nieuwe wijziging opsla.
Bijv. ik had in de navigatie de kleur aangepast van de actieve link.
Nadien zag ik dat de kleur aangepast was, maar dat  “Body teksten - Deze instellingen gelden voor teksten zoals de pagina inhoud of artikelomschrijvingen. “ terug naar een ander lettertype waren gegaan en ook bij Header “Uitlijning elementen - Deze elementen stel je in onder Vormgeving/Elementen” terug naar een centrale setting was gegaan.

Goede feedback, dank je! Ik heb het zelf nog niet kunnen reproduceren. Heb je toevallig zin en tijd hiervan een schermopname te maken en deze te mailen naar support@mijnwebwinkel.nl? Dat zou ons heel erg helpen. :pray_tone1:

Hi Sander,

Schermopname is zojuist verstuurd. Tijdens deze opname zie je ook dat de Favicon van een zwart vierkant naar het logo gaat, dus ws heeft daar een bug gezeten die ondertussen opgelost is? Mijn wijzigingen resetten zich blijkbaar zodra ik ze opgeslagen heb en daarna de template instellingen weer open. Maar dat zie je in de opname.

Badge

Ik heb gemerkt dat je bij het kiezen van een lettertype niet op het pijltje achter ‘Kies een lettertype’ kan klikken. Wel op de zin ‘Kies een lettertype’ zelf.

Idem bij de pijltjes achter de tekstgrootte.

Reputatie 4
Badge +4

@Shop2Cord bedankt voor de video’s! Ik heb een ticket aangemaakt voor het niet opslaan van de instellingen. Voor de favicon niet, omdat ik het in alle browsers zelf niet ervaar. Als jij het nog wel ervaart zou het in de caching van je browser kunnen zitten. Zou je die eens kunnen legen. 

@eIDshop Ook hiervoor heb ik een ticket aangemaakt, dank voor het melden!

Reputatie 4
Badge +4

@Shop2Cord Ik heb zojuist ook een lijst gekregen van een collega waarin alle Google tegenhangers staan van de systeemfonts die worden weggehaald. Het kan zijn dat ze niet exact hetzelfde zijn, maar ze komen erg dichtbij. 

Systeem Font

Alternatief Google Font

Andale Mono

Oxygen Mono

Arial

Open Sans

Book Antiqua

EB Garamond

Bookman Old Style

Besley

Century Gothic

DM Sans

Comic Sans ms

Mali

Courier New

Courier Prime

Helvetica

Lato

Georgia

Kaisei Tokumin

Impact

Neographik

Sans-serif

Roboto

Tahoma

Open Sans

Times New Roman

Tinos

Trebuchet ms

Fira Sans

Verdana

Open Sans

Badge

Wij hebben een probleem met de Header

Het lukt niet de Headerafbeelding of de sub balk achtergrond  te verwijderen.

Na het opslaan kom de afbeeldingen gewoon weer terug.

Waardoor onze website vervormt is!

Kunnen jullie dit  snel oplossen? 

Reputatie 4
Badge +4

@Aktieopinternet.nl Ik heb je even terug gezet naar de ‘oude’ template instellingen. Lukt het nu wel weer de afbeelding te verwijderen? We gaan kijken naar een oplossing voor het niet kunnen verwijderen van de afbeelding(en).

Badge

Ja we hebben ze kunnen verwijderen bedankt!

Heerlijk overzichtelijke template instellingen. Bij de oude veel meer zoeken waarvoor het bedoeld is. Ik heb een opmerking bij het sticky maken van de navigatie bij mobiele weergave zie ik twee winkelwagentjes. Als klanten nu in beide wat items doen, geen probleem. Maar geeft iets verwarring denk ik :smile: Verder geen problemen met aanpassingen die ik gedaan heb.

Reputatie 4
Badge +4

@Truusenbregje Dank je voor je feedback en leuk om te horen dat jij het ook een verbetering vindt! De dubbele winkelwagen is inderdaad een beetje verwarrend en zal onderzocht worden door het productteam. :thumbsup_tone2:

Sander,

kan bij Template instellingen

• Kleur koopknop invullen
  • Favicon afbeelding

niet opslaan

Wanneer ik nieuw geplaaste artikelen voorzie van een stickertekst, wordt de tekst in plaats van schuin over het product nu recht boven het product geplaats. 
Dit betreft alleen bij de nieuwe artikelen, wanneer ik een stickertekst plaats bij bestaande producten verschijnt de tekst schuin boven het product wat ik persoonlijk prettiger vind.

Reputatie 7
Badge +9

Wanneer ik nieuw geplaaste artikelen voorzie van een stickertekst, wordt de tekst in plaats van schuin over het product nu recht boven het product geplaats. 
Dit betreft alleen bij de nieuwe artikelen, wanneer ik een stickertekst plaats bij bestaande producten verschijnt de tekst schuin boven het product wat ik persoonlijk prettiger vind.

Heeft dat niet te maken met de lengte van de stickertekst? Dat was voorheen namelijk ook al zo. :wink:

Sander,

kan bij Template instellingen

• Kleur koopknop invullen
  • Favicon afbeelding

niet opslaan

aanvullende info

Reputatie 4
Badge +4

@Leen Dank je voor het doorgeven! Ik heb het bij het productteam neergelegd. We gaan het oppakken. 

Badge

Goedenavond,

Bij mij verandert mijn lettertype van Body teksten continu automatisch. Dan heb ik iets aangepast op mijn website en dan kijk ik dat na en dan valt het mij op dat mijn lettertype weer veranderd is in Pacifico in plaats van poppins.

Reputatie 1
Badge

@Leen Dank je voor het doorgeven! Ik heb het bij het productteam neergelegd. We gaan het oppakken. 

@Sander , ook ik kan de Favicon / pagina algemeen niet opslaan. Wil je hier eens naar kijken?

Reputatie 4
Badge +4

@luluwonen Daar wordt door het productteam naar gekeken. Mocht je graag een andere favicon willen plaatsen kan ik jet terugzetten naar de ‘oude’ instellingen. 

Reageer