Vraag

Beveiligingsmelding

Reputatie 6
Badge +9

@Ebbe, kan ik de beveiligingsmelding ook uitzetten? :sweat_smile:

24 reacties

Reputatie 1
Badge

Of misschien kan hij iets minder fanatiek reageren?:sweat_smile: #beveiligingsmelding

Reputatie 4
Badge +4

De beveiligingsmelding is niet uit te zetten. Je zou de beveiligingsmelding wel maar eenmalig moeten ontvangen als je via een apparaat inlogt. Krijgen jullie meer meldingen als je inlogt vanuit hetzelfde apparaat? 

Reputatie 5
Badge +7

Gisteren van 1 apperaat 2x meteen achter elkaar. Maar daarna niet meer van dat apperaat. Van de rest van de apperaten tot nu toe gisteren 1x en vandaag nog geen meldingen. Had gisteren ook ziets van jeetje moet dat nu steeds hahaha. Maar gelukkig dus maar eenmalig.

Reputatie 6
Badge +9

Inmiddels al 12 mailtjes in de prullenbak sinds gisteren.. oh en twee erbij van vanmorgen, allemaal Amsterdam en daar zitten we toch echt ver vandaan. Zegt nog niet zoveel dan.. 

Reputatie 6
Badge +9

Gisteren van 1 apperaat 2x meteen achter elkaar. Maar daarna niet meer van dat apperaat. Van de rest van de apperaten tot nu toe gisteren 1x en vandaag nog geen meldingen. Had gisteren ook ziets van jeetje moet dat nu steeds hahaha. Maar gelukkig dus maar eenmalig.

Vanmorgen wij denk ik ook 2 van 1 apparaat.. 

Reputatie 5
Badge +7

Inmiddels al 12 mailtjes in de prullenbak sinds gisteren.. oh en twee erbij van vanmorgen, allemaal Amsterdam en daar zitten we toch echt ver vandaan. Zegt nog niet zoveel dan.. 

Zegt hij bij ons ook amsterdam. Ik nam aan dat dat de tijdszone was omdat het achter de tijd stond 

Reputatie 4
Badge +4

Zegt hij bij ons ook amsterdam. Ik nam aan dat dat de tijdszone was omdat het achter de tijd stond 

Dat klopt inderdaad, dat is de tijdzone. Zo kun je altijd de exacte tijd van het inloggen achterhalen :thumbsup:

Reputatie 4
Badge +4

@CountryatHome Ik stuur je even een mail met wat aanvullende vragen. Gezien dat eventueel te maken heeft met de beveiliging van je apparaat doe ik dat liever via mail. 

Reputatie 4
Badge +4

@Humiez Goed om te horen dat het nu allemaal goed werkt! 

Badge

Helemaal top, zo'n beveiligings melding. 
Maar het begint nu wel een beetje irritant te worden dat ik er steeds een krijg als ik zelf inlog.
Ik gebruik 2 apparaten maar werk het meest op de pc. Maar ook als ik daar inlog krijg ik meteen een beveiligings melding. 
Hierboven zie ik dat alles weer goed werkt. Bij mij blijft het maar door gaan. Wat moet ik dan doen om dit te stoppen?

Reputatie 5
Badge +6

@boekenvandemarkt Zou je de vraag misschien kunnen sturen naar support@mijnwebwinkel.nl? Dan kunnen we je via die weg verder helpen.

Reputatie 6
Badge +7

Bij mij thuis krijg ik op de laptop elke keer weer opnieuw de melding als ik inlog.Op kantoor niet. :thinking:

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben er erg blij mee. Al is het wel een beetje als er een wildvreemde in je systeem zit kun je er niks mee mee. Ik had liever twee staps verificatie gehad. Maar daar zal je ook wel weer veel klachten overkrijgen dat het inloggen via een omweg moet. Vroeger was het ook makkelijker om in te loggen in je bank. Dat is nu ook heel omslachtig maar wel wel stukken veiliger. 

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb ook veel liever 2-staps verificatie tegenwoordig. Je kunt  - als je het zat bent - vaak kiezen voor 'remember this computer’ zodat het op die machine dan niet nodig is maar ik vind even een extra code op een reader/smsje etc niet zo erg. Zo lang ik maar niet na 20 minuten automatisch uitgelogd word :grin:

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben er erg blij mee. Al is het wel een beetje als er een wildvreemde in je systeem zit kun je er niks mee mee. Ik had liever twee staps verificatie gehad. Maar daar zal je ook wel weer veel klachten overkrijgen dat het inloggen via een omweg moet. Vroeger was het ook makkelijker om in te loggen in je bank. Dat is nu ook heel omslachtig maar wel wel stukken veiliger. 

Ik sluit niet uit dat we in de toekomst alsnog 2FA gaan toevoegen. Hier gaan alleen een stuk meer tijd inzitten dan het aanbieden van deze beveiligingsmeldingen. Deze meldingen konden we nu realiseren zonder dat dit ten koste gaat van andere projecten zoals klantaccounts en spaarprogramma's. Omdat we de beveiliging belangrijk vinden is er gekozen om nu de beveiligingsmeldingen aan te bieden. Dit is al een flinke stap vooruit:muscle:

Als een vreemde is ingelogd in je account kun je meteen je gegevens aanpassen zodat de vreemde ook weer wordt uitgelogd. En als je twijfelt kun je contact met support opnemen zodat zij mee kunnen kijken:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +10

Ik sluit niet uit dat we in de toekomst alsnog 2FA gaan toevoegen. Hier gaan alleen een stuk meer tijd inzitten dan het aanbieden van deze beveiligingsmeldingen. Deze meldingen konden we nu realiseren zonder dat dit ten koste gaat van andere projecten zoals klantaccounts en spaarprogramma's. Omdat we de beveiliging belangrijk vinden is er gekozen om nu de beveiligingsmeldingen aan te bieden. Dit is al een flinke stap vooruit:muscle:

Als een vreemde is ingelogd in je account kun je meteen je gegevens aanpassen zodat de vreemde ook weer wordt uitgelogd. En als je twijfelt kun je contact met support opnemen zodat zij mee kunnen kijken:thumbsup:

@Ebbe  het is zeker weer een mooie toevoeging. 

Badge

Tis hier dus niet alleen... na jullie update begonnen... ik log maar op 2 plekken in: gsm en pc... de melding komt ondertussen tot vervelens toe enkel als ik op de pc inlog... 

Reputatie 6
Badge +5

Het ligt (volgens mij) aan de cache. Ik moest net mijn cache schonen (niet voor MWW overigens) en toen ik daarna inlogde bij MWW kreeg ik opnieuw de beveligingsmelding.

Dus waarschijnlijk staat op je/jullie pc aan, dat iedere keer als je je browser afsluit, dat je ook je cache leegt….

Reputatie 3
Badge +3

De beveiligingsmelding is niet uit te zetten. Je zou de beveiligingsmelding wel maar eenmalig moeten ontvangen als je via een apparaat inlogt. Krijgen jullie meer meldingen als je inlogt vanuit hetzelfde apparaat? 

als ik 6x op een dag inlog via mijn pc (heb er maar 1) , krijg ik 6x de beveiligingsmelding. Ongeacht of ik wel/niet tussentijds uit de browser ben geweest of pc uit is geweest of niet. 
Elke keer staat er chrome99.0 op een desktop (dat klopt) en dan staat er een hele ris cijfers met dubbele punten er tussen welke elke keer anders is. (dus niet zoals een ip adres met gewone punten ertussen) 

aan ene kant is hij wel irritant die beveiligingsmelding doorlopend. maarja, wel een veiligheid, dus klik hem wel steeds geërgerd weg hahahah:P  

(cache wordt hier elke dag 1x per dag opgeschoond, evenals cookies en geschiedenis, dus daar kan het niet aan liggen, aangezien de melding de hele dag door komt en niet alleen na het opschonen van de cache)

Reputatie 6
Badge +5

Oh bijzonder! Bij mij gebeurt het alleen als ik de cache leeg. Als ik gewoon uit en inlog dan gebeurt er niets.

Reputatie 5
Badge +7

Hier gelukkig van alle systemen na de 1e keer geen meldingen meer gehad.
Wel raar dus dat de een dit wel blijft houden en de ander niet.

Reputatie 3
Badge +2

Voor de beveiliging van mijn webwinkel zou ik graag een twee stap verificatie willen, zodat mensen niet zomaar kunnen inloggen in mijn beheeromgeving.

Een wachtwoord is tegenwoordig niet meer voldoende. Ik heb een lastig wachtwoord via een wachtwoordenmanager, maar dat is niet meer genoeg.

Misschien kan dit via: multi factor authenticatie (bv google authenticator)

Hoe is de aansprakelijkheid via jullie geregeld als dit toch mis gaat? Stel dat de webwinkel wordt gehackt en alles word verwijderd?

Ik hoorde dat jullie alleen een backup hebben voor het gehele platform.

Reputatie 3
Badge +2

Hier gelukkig van alle systemen na de 1e keer geen meldingen meer gehad.
Wel raar dus dat de een dit wel blijft houden en de ander niet.

Iedere keer wanneer je de cookies verwijderd krijg je deze melding weer. Misschien heb je ingesteld staan dat je alle cookies verwijderd na afsluiten van de internet browser? Dan krijg je telkens weer deze melding.

Reputatie 4
Badge +5

Voor de beveiliging van mijn webwinkel zou ik graag een twee stap verificatie willen, zodat mensen niet zomaar kunnen inloggen in mijn beheeromgeving.

Een wachtwoord is tegenwoordig niet meer voldoende. Ik heb een lastig wachtwoord via een wachtwoordenmanager, maar dat is niet meer genoeg.

Misschien kan dit via: multi factor authenticatie (bv google authenticator)

Hoe is de aansprakelijkheid via jullie geregeld als dit toch mis gaat? Stel dat de webwinkel wordt gehackt en alles word verwijderd?

Ik hoorde dat jullie alleen een backup hebben voor het gehele platform.

Dag Esther,

Jouw vraag ligt iets gecompliceerder dan de beveiligingsmeldingen waarover in dit topic word gesproken. Ik heb je vraag in het topic dat je hiervoor hebt geopend beantwoord.

Reageer