F.A.Q.

Zo koppel je jouw shop met Google Analytics

• 25 August 2020
  • 3 reacties
  • 321 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Google is de tool om de statistieken van je shop in de gaten te houden. Om de statistieken in te kunnen zien moet je jouw shop koppelen met Google Analytics. Lees verder om erachter te komen hoe je dit doet:point_down:

Account aanmaken

Om te beginnen moet je inloggen bij Google Analytics. Inloggen doe je met je Google Account. Je klikt links op de drie streepjes en vervolgens op ‘inloggen bij Analytics’

Property aanmaken

Als je voor het eerst bent ingelogd moet je een ‘property’ aanmaken. Je vult daar de gevraagde gegevens in. Kies bij ‘Website-URL’ voor HTTPS. Nadat de gegevens zijn ingevuld klik je op 'maken’ en accepteer je de algemene voorwaarden. Je komt dan in de wondere wereld van Google Analytics terecht. 

Beheeromgeving

Google Analytics laat je mogelijkheden zien om een html tag te uploaden. Hier hoef je niks mee te doen. Wij hebben het zo eenvoudig mogelijk gebouwd. Het enige wat je moet doen is inloggen in de beheeromgeving van je shop, als je dat nog niet hebt gedaan. Je gaat vervolgens naar ‘Statistieken’ en maakt daar verbinding met Google Analytics. Dat was 'm:muscle:

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik kreeg deze week een nieuwe tag (gtag.js ipv Analytics.js) van Google in de mail. Deze zou veel beter moeten zijn dan de oude tag. Hoe zou ik die moeten activeren op de website? 

Reputatie 7
Badge +16

@LouLouLight Ga ik voor je uitzoeken, ik kom hier bij je op terug. 

Reputatie 7
Badge +16

@LouLouLight Ik heb een reactie: '’gtag.js is het JavaScript-framework dat wordt gebruikt om tags van Google rechtstreeks aan webpagina’s toe te voegen.” Dit doen we al, maar dan los. Het is op ons platform geen verbetering'’

Reageer