Google content helpful update, wat is het? En hoe pas je het toe?

  • 10 May 2023
  • 0 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Google is voortdurend bezig met het verbeteren van de zoekervaring van gebruikers. Begin dit jaar heeft Google een nieuwe update doorgevoerd, namelijk de ‘Content Helpful Update’. 

Deze update zorgt ervoor dat de zoekresultaten die aansluiten op de vraag van de bezoeker hoger worden gerankt. Deze zoekresultaten zijn pagina's die de content bieden om de vraag te beantwoorden. In dit blog lees je meer over deze update en krijg je 5 tips over hoe je goede teksten schrijft die aansluiten op de zoekopdrachten van je bezoekers. 

Wat is de Content Helpful Update van Google?

De Content Helpful Update is een update van het Google-algoritme die is gericht op het belonen van websites die nuttige en waardevolle inhoud bieden voor gebruikers. Deze update is gericht op het verminderen van het aantal websites dat zoekmachine-optimalisatie (SEO) technieken gebruikt om hoger te ranken in de zoekresultaten, zonder daadwerkelijk waardevolle inhoud te bieden.

 

De Content Helpful Update kijkt naar verschillende aspecten van een website om te bepalen of de inhoud nuttig is voor gebruikers, zoals:

  • Kwaliteit en relevantie van de inhoud
  • Hoe goed de inhoud aansluit op de zoekopdracht van de gebruiker
  • Gebruikerservaring van de website

Deze update van Google kan je SEO strategie, en dus waarschijnlijk je teksten door de war schoppen. Als jij je teksten vooral hebt geoptimaliseerd voor de zoekmachines, dan is het tijd om de teksten aan te passen. Hieronder lees je 5 tips over hoe je goede teksten schrijft. 
 

  1. Schrijf voor je doelgroep🤝
    Het schrijven van goede teksten begint met het begrijpen van je doelgroep. Wie zijn ze? Wat zijn hun behoeften en interesses? Wat willen ze weten over jouw producten of diensten? Door antwoorden te vinden op deze vragen, kun je inhoud creëren die waardevol is voor je doelgroep en die hun vragen beantwoordt.

 

  1. Maak het gemakkelijk leesbaar🔎
    Mensen willen snel informatie vinden en hebben vaak weinig geduld. Zorg er daarom voor dat je teksten gemakkelijk leesbaar zijn. Gebruik korte alinea's, tussenkopjes, bulletpoints en andere visuele elementen om de inhoud overzichtelijk te maken.

 

  1. Schrijf duidelijke en beknopte koppen📝
    Koppen zijn de eerste indruk die een lezer van je tekst krijgt. Zorg er daarom voor dat je koppen duidelijk en beknopt zijn, zodat lezers snel kunnen begrijpen waar de tekst over gaat.

 

  1. Gebruik zoekwoorden op een natuurlijke manier
    Zoekwoorden zijn belangrijk voor SEO, maar het is ook belangrijk om ze op een natuurlijke manier te gebruiken. Vermijd het overmatig gebruik van zoekwoorden en zorg ervoor dat ze naadloos in de tekst passen.

 

  1. Wees informatief en waardevol💡
    Last but not least, zorg ervoor dat je inhoud waardevol en informatief is voor je lezers. Schrijf geen teksten die alleen gericht zijn op SEO, maar schrijf teksten waar je klant echt mee geholpen is. Laat de ‘’SEO-regeltjes’’  een beetje los. De inhoud is sinds de update namelijk belangrijker dan het aantal woorden. 

 

Bonus tip: Zorg voor een goede FAQ💸

Krijg jij veel vragen per mail binnen over je producten? Verzamel deze vragen en plaats deze, met een antwoord natuurlijk, op je webshop. Hoef jij niet alle mails te beantwoorden en klanten hebben sneller antwoord op hun vragen. Ze hebben dus iets aan die tekst op je website, vindt Google leuk ;-) 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer