Beantwoord

Facebook Catalogus

Badge +1

Hallo, ik wil graag mijn instagram shopping koppelen aan mijn webwinkel. Hiervoor moet ik eerst een catalogus in facebook aanmaken. Het lukt me echter niet om dat te doen. Hoe maak ik gemakkelijk een catalogus aan zonder dat ik al mijn producten 1 voor 1 moet ingeven? Ik heb reeds een bussiness profiel bij facebook en een bij instagram.

Alvast bedankt, Annelies

icon

Beste antwoord door powerfulproducts.nl 4 June 2020, 22:45

Bekijk origineel

41 reacties

Badge

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Het schijnt te moeten kunnen via Booster maar ik weet alleen nog niet hoe. Hopelijk kan iemand ons verder helpen.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben er eerlijk gezegd ook niet heel bekend mee. Ik ga eens speuren of ik erachter kom. Ik houd jullie op de hoogte. 

Reputatie 4
Badge +6

Deze avond hier eens naar zitten zoeken maar kan er niets over vinden. Op dit moment, als je een nieuw E-commerceplatform wilt koppelen kan je ook alleen maar andere Webshop hostings koppelen. Helaas geen Mijnwebwinkel. (check printscreen) Er is wel een mogelijkheid (maar die moet ik nog eens nakijken) via Facebook-pixel. Maar dacht dat dit alleen voor registratie was over hoe mensen vanuit Facebook naar je webshop gaan en zich daar “gedragen”.
Tot zo ver vanuit het rustige Sluis!

Reputatie 3
Badge +3

Hoi, Ik heb hier ook mee te maken gehad. Helaas is er geen koppeling tussen Mijnwebwinkel en Facebook Catalogi. Ik heb wel een tussenoplossing! :-)

Als je een boosteraccount hebt, dan is je productfeed ingeladen in Google Merchant. Deze feed kun je exporteren en weer importeren in de Catalogi van Facebook.

Je kunt ze dan dagelijks/wekelijks/maandelijks opnieuw inladen (2 minuten werk) en dan is je catalogus weer up to date. Liever is het realtime, maar dit is in ieder geval sneller dan handmatige invoer!

Reputatie 7
Badge +16

Instagram shopping moet kunnen. Mijn collega's van marketing wezen mij op dit blog: https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/meer-verkopen-met-instagram-shopping 

Onderaan staan vier stappen die uitgevoerd moeten worden. Ik som ze hieronder op:

Stap 1: Zorg een zakelijk Facebook- en Instagramaccount en koppel deze aan elkaar.
Stap 2: Laat je bedrijfsaccount controleren door Facebook. Voldoe je aan de eisen? Dan verschijnt de winkeloptie automatisch in je Instagram-menu.
Stap 3: Je kunt nu via Facebook een catalogus aanmaken met de producten die je in Instagram wilt taggen. 

Voeg producten toe aan de productcatalogus in Facebook.

Stap 4. Ga in Instagram naar Instellingen > Bedrijfsinstellingen > Winkelen en selecteer de productcatalogus. Vanaf nu kun je producten taggen!

Via je instellingen kun je onder de knop 'winkelen' producten vanuit Facebook gaan toevoegen.

Ik hoop dat het hiermee lukt. Laat het anders weten! Succes.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ebbe,

Dit is een bekend verhaal (voor mij), maar liefste wil je niet alles opnieuw in Facebook willen intypen maar gewoon gekoppeld hebben met MWW. De tussen oplossing met een export vanuit google merchandise heb ik geprobeerd, maar er worden er maar 5 goedgekeurd en de rest word afgekeurd. Mij is niet geheel duidelijk of ik het dan nu wel goed doe. Mis kan MargotEnJody hier onder een kleine uitleg gegeven waar je het exporteert want daar kom ik nog niet geheel uit.

Hoi, Ik heb hier ook mee te maken gehad. Helaas is er geen koppeling tussen Mijnwebwinkel en Facebook Catalogi. Ik heb wel een tussenoplossing! :-)

Als je een boosteraccount hebt, dan is je productfeed ingeladen in Google Merchant. Deze feed kun je exporteren en weer importeren in de Catalogi van Facebook.

Je kunt ze dan dagelijks/wekelijks/maandelijks opnieuw inladen (2 minuten werk) en dan is je catalogus weer up to date. Liever is het realtime, maar dit is in ieder geval sneller dan handmatige invoer!

Badge

Het zou via Channable ook moeten kunnen is mij verteld. 
Via Booster ga ik het eens proberen.

Reputatie 4
Badge +6

Dat zou best eens kunnen alleen ook dan moet er weer extra betaald worden. 49€ p/m voor het aantal items dat wij hebben. 🤷🏻‍♂️

Badge

Ik heb dit zojuist geprobeerd maar ik loop vast tijdens het inlezen in facebookshopping. Hebben jullie dat ook gehad?

Badge

Dat zou best eens kunnen alleen ook dan moet er weer extra betaald worden. 49€ p/m voor het aantal items dat wij hebben. 🤷🏻‍♂️

Ja inderdaad, ik zou ook 49 euro per maand kwijt zijn. Ik ben het nu aan het proberen via Merchant download maar loop vast bij het inlezen in facebookshopping.

Reputatie 4
Badge +6

Ik loop hier ook in vast. Ik hoop een stappen plan van margotenjody 😉

Reputatie 4
Badge +4

Hallo allemaal,

Ook ik loop hier tegenaan. Ik krijg de melding dat Instagram Shopping geen pagina's ondersteunt met winkelgedeeltes met de optie "chatbericht sturen naar verkoper" of iets dergelijks.  Ik zou deze knop moeten uitzetten. Hoe kom ik bij die knop?? Als ik de reacties zo lees, lukt het sowieso niet het koppelen?

Hoe mooi zou het zijn dat er via MWW een tooltje komt om je shop rechstreeks aan Instagram te hangen? Ik heb juist veel klanten via mijn Instagram-account.

Saskia

Reputatie 1
Badge

chatbericht sturen naar verkoper  

Ik ben ook zeer benieuwd hoe ik deze functie uit kan zetten  

En begrijp ik het goed dat ik de catalogus handmatig moet gaan bijhouden? Als ik dus iets verkoop via de webshop, moet ik het artikel dan ook handmatig verwijderen uit de catalogus? 

Badge

Ik loop hier ook in vast. Ik hoop een stappen plan van margotenjody 😉

Ik denk dat ik weet waar het probleem zit.
Als dit artikelveld niet gevuld is krijg je de producten niet geplaatst op Facebook:

Ik heb gisterenavond laat van 3 producten dit veld gevuld en deze worden nu wel geïmporteerd in Facebook shopping, de rest van de artikelen niet.

Maar goed, ik heb bijna 3500 artikelen, dat zou dus betekenen dat ik die alle 3500 handmatig moet gaan vullen met een korte omschrijving 😱.
Tenzij MWW @Ebbe  aar een foefje voor heeft om dat niet handmatig te hoeven doen.

Gr. Gwendolyn

Reputatie 4
Badge +4

Momenteel is Instagram toch wel het marketing-kanaal bij uitstek. Ik heb via mijn account veel persoonlijk contact met de klant. Daar hoort ook een directe verbinding met je site bij. Zou MBW hierin niet iets kunnen betekenen?

Ik mis ook namelijk bijvoorbeeld het automatisch bijwerken van de feed van Insta op mijn site. Dit moet ik nu handmatig invoeren. Met Facebook kan alles, Instagram staat niet eens vermeld.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga komende week bij ons productteam informatie inwinnen over Instagram shopping/feed. Dit deel ik uiteraard met jullie.

Maar goed, ik heb bijna 3500 artikelen, dat zou dus betekenen dat ik die alle 3500 handmatig moet gaan vullen met een korte omschrijving 😱.
Tenzij MWW @Ebbe  aar een foefje voor heeft om dat niet handmatig te hoeven doen.

Gr. Gwendolyn

@Gwendolyn, ik ben bang dat ik daar geen handig foefje voor heb

Reputatie 7
Badge +16

Hm het is hier ook niet bekend hoe dit automatisch moet. De handmatige manier is de enige die bekend is. Ik heb de makers van Booster een mail gestuurd in de hoop dat zij hier meer informatie over kunnen delen. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ga dit ook op de voet volgen. 

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt voor deze tip. Ik heb het ook direct bij ons toegepast. Met bijna 2000 artikelen is het een hele klus als je ze per stuk moet doen.  

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben er mee aan de stoei geweest. En het is mij gelukt!

In google Merchant center ga je naar producten feeds. Klik je op de 3 puntjes naast de feed opnieuw verwerken. Dan klik je op bestand downloaden. Dan krijg je een extreem lange url 

https://storage.googleapis.com/shopping_archive/feed-106518826-id/uploadts-1588106760-sec_Booster_shopping_feed?GoogleAccessId=804999144700-f259ot20c2nvol9fa0pgenosnpb5n0tt@developer.gserviceaccount.com&Expires=1588194392&Signature=C9%2B2i87PPHaRaRyFewDAhuNod4kLO/1g2FfbXeKDUzl4RFLZNeFySKkfVRuN6FseqsPY4qDIVz4TxN6qHpeFvBemAJR72KRZkn9wHQLg3ZAl0vc8vZtRKbowwOd4oph0NOCLr%2B4hlgtTSHVEASSOykUB%2B3DQ96pMtsQkH5o07n4%3D

Dan is facebook naar Uploaden in bulk gebruiken en dan  Gepland overzicht  En dan vul je alleen je bovenstaande url in en dan op volgende. En dan kun je nog in stellen elke dag of elk uur dat hij de feed gaat inladen. 

Groetjes Robert, 

Reputatie 7
Badge +16

Klinkt goed Robert. @Dennis - hip-pie.nl @MissQ @Gwendolyn @Janneke gaat het jullie ook lukken met de uitleg van Robert? :point_up:

Reputatie 4
Badge +6

Klinkt goed Robert. @Dennis - hip-pie.nl @MissQ @Gwendolyn @Janneke gaat het jullie ook lukken met de uitleg van Robert? :point_up:

Ik ben het al aan het uitproberen geweest. Maar krijg foutmelding over het feit dat ik de korte omschrijvingen niet gevuld heb. Dit gebeurd doorgaans in Mww automatisch. Heb hier vanmorgen met Sander van MWW over gesproken en hij zei dat dit ook in de API naar booster word meegenomen. Met Booster gechat… deze kon het niet beamen nog ontkrachten en moeten hiervoor gaan contacten met combidesk. Ze hebben mijn mail genoteerd en hoor hier later van.

Conclusie…
Of wachten tot ze wat weten of de korte omschrijvingen toch extra nog gaan vullen.

Reputatie 1
Badge

Klinkt goed Robert. @Dennis - hip-pie.nl @MissQ @Gwendolyn @Janneke gaat het jullie ook lukken met de uitleg van Robert? :point_up:

Euhm eerst maar eens uitzoeken wat Google merchant center is 🙈. Ik vind het allemaal erg ingewikkeld en loop nog vast bij het gedeelte chatbericht sturen naar verkoper 😉

Reputatie 1
Badge

Momenteel is Instagram toch wel het marketing-kanaal bij uitstek. Ik heb via mijn account veel persoonlijk contact met de klant. Daar hoort ook een directe verbinding met je site bij. Zou MBW hierin niet iets kunnen betekenen?

Ik mis ook namelijk bijvoorbeeld het automatisch bijwerken van de feed van Insta op mijn site. Dit moet ik nu handmatig invoeren. Met Facebook kan alles, Instagram staat niet eens vermeld.

Hoe zet je je feed van Facebook op je site als ik vragen mag? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoe zet je je feed van Facebook op je site als ik vragen mag? 

Er is geen FB feed die je op site kunt plaatsen. Alleen een widget die toont hoeveel volgers je hebt. Dit element plaats je via ‘vormgeving/indeling’. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van deze widget. Het neemt veel ruimte in beslag en als je dan Instagram wilt tonen, toon je dus je social media kanalen met een verschillende vormgeving. Ondanks dat het niet alles toont ben ik meer fan het plaatsen van de iconen met daaronder een link. 

Reageer