Beantwoord

Facebook Catalogus

Badge +1

Hallo, ik wil graag mijn instagram shopping koppelen aan mijn webwinkel. Hiervoor moet ik eerst een catalogus in facebook aanmaken. Het lukt me echter niet om dat te doen. Hoe maak ik gemakkelijk een catalogus aan zonder dat ik al mijn producten 1 voor 1 moet ingeven? Ik heb reeds een bussiness profiel bij facebook en een bij instagram.

Alvast bedankt, Annelies

icon

Beste antwoord door powerfulproducts.nl 4 June 2020, 22:45

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 5
Badge +7

help…. 

Instagram shopping moet kunnen. Mijn collega's van marketing wezen mij op dit blog: https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/meer-verkopen-met-instagram-shopping 

Onderaan staan vier stappen die uitgevoerd moeten worden. Ik som ze hieronder op:

Stap 1: Zorg een zakelijk Facebook- en Instagramaccount en koppel deze aan elkaar.
Stap 2: Laat je bedrijfsaccount controleren door Facebook. Voldoe je aan de eisen? Dan verschijnt de winkeloptie automatisch in je Instagram-menu.
Stap 3: Je kunt nu via Facebook een catalogus aanmaken met de producten die je in Instagram wilt taggen. 

Voeg producten toe aan de productcatalogus in Facebook.

Stap 4. Ga in Instagram naar Instellingen > Bedrijfsinstellingen > Winkelen en selecteer de productcatalogus. Vanaf nu kun je producten taggen!

Via je instellingen kun je onder de knop 'winkelen' producten vanuit Facebook gaan toevoegen.

Ik hoop dat het hiermee lukt. Laat het anders weten! Succes.

ik moet dus nog beginnen met het inrichten van facebook en instagram.

het probleem dat ik in het begin al heb is dat ik graag die goedkeuring wil hebben waar ebbe het over had

hij maakt een verwijzing voor het controleren - en met die link kom ik op deze pagina

https://help.instagram.com/1627591223954487?helpref=faq_content

Hier wordt volgende test weergegeven

Je kunt je account laten beoordelen zodra je aan de bovenstaande vereisten voldoet. Ga naar de instellingen van je profiel, tik op Business en tik op Instagram Shopping. Volg de stappen om er zeker van te zijn dat alles klopt. Dien je account vervolgens ter controle in. Dit proces duurt normaal gesproken enkele dagen, maar het kan ook iets langer duren.

ik ga naar instellingen profiel - geen business te zien!

Mijn instagram account staat aangemeld als bedrijf en is gekoppeld aan facebook. Hoe moet ik nu verder om een catalogus te kunnen vullen ?

Reputatie 7
Badge +16

Hi Evv,

Heb je ook een zakelijk Facebook account? 

Reputatie 7
Badge +16

Stemmen mensen → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/257 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi Ebbe,

Dit is een bekend verhaal (voor mij), maar liefste wil je niet alles opnieuw in Facebook willen intypen maar gewoon gekoppeld hebben met MWW. De tussen oplossing met een export vanuit google merchandise heb ik geprobeerd, maar er worden er maar 5 goedgekeurd en de rest word afgekeurd. Mij is niet geheel duidelijk of ik het dan nu wel goed doe. Mis kan MargotEnJody hier onder een kleine uitleg gegeven waar je het exporteert want daar kom ik nog niet geheel uit.

Hoi, Ik heb hier ook mee te maken gehad. Helaas is er geen koppeling tussen Mijnwebwinkel en Facebook Catalogi. Ik heb wel een tussenoplossing! :-)

Als je een boosteraccount hebt, dan is je productfeed ingeladen in Google Merchant. Deze feed kun je exporteren en weer importeren in de Catalogi van Facebook.

Je kunt ze dan dagelijks/wekelijks/maandelijks opnieuw inladen (2 minuten werk) en dan is je catalogus weer up to date. Liever is het realtime, maar dit is in ieder geval sneller dan handmatige invoer!

Hoi Dennis,

Excuus voor de late reactie. Vanmorgen ontving ik een mail van Booster dat je nu ook via hun feed kan koppelen wat natuurlijk top is. Toch nog even een uitleg over onze manier:

In Google Merchants ga je in het linkermenu naar

> Producten - Feeds

> klik op de feed die je nodig hebt

> klik rechtsboven op de drie bolletje

> Bestand downloaden

Het bestand wat je download kun je inladen bij Facebook. Alle ontbrekende gegevens (zoals Brand/Merknaam) kun je aanvullen met regels in Facebook.

De Feed neemt alle producten over. Ook de producten Out of Stock. Deze verwijder ik weer direct op Facebook.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi, Ik heb hier ook mee te maken gehad. Helaas is er geen koppeling tussen Mijnwebwinkel en Facebook Catalogi. Ik heb wel een tussenoplossing! :-)

Als je een boosteraccount hebt, dan is je productfeed ingeladen in Google Merchant. Deze feed kun je exporteren en weer importeren in de Catalogi van Facebook.

Je kunt ze dan dagelijks/wekelijks/maandelijks opnieuw inladen (2 minuten werk) en dan is je catalogus weer up to date. Liever is het realtime, maar dit is in ieder geval sneller dan handmatige invoer!

Ik heb dit zojuist geprobeerd maar ik loop vast tijdens het inlezen in facebookshopping. Hebben jullie dat ook gehad?

Hoi Gwendolyn,

Excuus voor mijn late reactie. Je moet bij al je producten een Korte Omschrijving hebben. Heb je dat? Ik denk dat dat het probleem is.

Vandaag ontvingen we een mail dat je nu ook rechtstreeks met Booster aan Facebook kan koppelen. Dat is een nog betere oplossing dan mijn tussenoplossing :-).

Reputatie 7
Badge +10

Een stappenplan 

https://booster.store/platformen/facebook-shopping/

https://booster.store/platformen/instagram-shopping/

Reputatie 2
Badge +3

ik kom er helaas niet uit hoe dit allemaal gaat werken.

Reputatie 7
Badge +16

Waar loopt het spaak @Artistique-Ieds?

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb dit zojuist geprobeerd maar ik loop vast tijdens het inlezen in facebookshopping. Hebben jullie dat ook gehad?

Hoi Gwendolyn,

Excuus voor mijn late reactie. Je moet bij al je producten een Korte Omschrijving hebben. Heb je dat? Ik denk dat dat het probleem is.

Vandaag ontvingen we een mail dat je nu ook rechtstreeks met Booster aan Facebook kan koppelen. Dat is een nog betere oplossing dan mijn tussenoplossing :-).

Ik loop hier ook vast...

Badge

Ik heb de catalogus aangemaakt, maar ik krijg de melding van facebook dat mijn website geverifieerd moet worden voordat facebook shopping/insta shopping geinstaleerd wordt. Dit kan via DNS verificatie. Hoe kan ik dit doen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de catalogus aangemaakt, maar ik krijg de melding van facebook dat mijn website geverifieerd moet worden voordat facebook shopping/insta shopping geinstaleerd wordt. Dit kan via DNS verificatie. Hoe kan ik dit doen?

Het kan sowieso een tijd duren voordat Facebook e.e.a. gecheckt en geaccepteerd heeft, voordat je producten kunt taggen op Instagram. Heeft bij mij - en dan spreek ik over ca. een jaar geleden, dat wel - een aantal weken zelfs geduurd.

Reputatie 4
Badge +6

De booster feed in facebook is wel een duidelijk verhaal, maar ik gebruik hier de link voor die ik van booster heb gekregen voor google shopping. Is die feed anders voor facebook? Ik krijg enkel foutmeldingen in facebook en alle artikelen worden afgewezen.

Reputatie 7
Badge +16

Poe goede vraag Johan. Wat voor foutmeldingen ontvang je?

Reputatie 2
Badge +4

Booster voor Google had ik al een tijdje in gebruik, nu ook de koppeling voor Facebook/Insta ontdekt, leuk!

Ik krijg alleen deze foutmeldingen. De onderste 3 van de 5 waarschuwingen kan ik verhelpen. Want ‘description’ gaat over de korte omschrijving, en die heb ik inderdaad (nog) niet van alle producten compleet.

Maar weet iemand waar ik ‘additional_image_link’ moet invullen en ‘brand,gtin,mpn'?

Ik hoor het graag!

Groetjes Gertrude

Reputatie 7
Badge +9

Booster voor Google had ik al een tijdje in gebruik, nu ook de koppeling voor Facebook/Insta ontdekt, leuk!

Ik krijg alleen deze foutmeldingen. De onderste 3 van de 5 waarschuwingen kan ik verhelpen. Want ‘description’ gaat over de korte omschrijving, en die heb ik inderdaad (nog) niet van alle producten compleet.

Maar weet iemand waar ik ‘additional_image_link’ moet invullen en ‘brand,gtin,mpn'?

Ik hoor het graag!

Groetjes Gertrude

Volgens mij gaat het puur om je korte omschrijvingen die ingevuld moeten zijn om je producten te kunnen tonen. Ik meen dat je die andere meldingen mag laten voor wat het is.

Maar voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met Booster zelf als ik jou was. :wink:

Reputatie 2
Badge +4

Dankjewel Rianne, ik ga inderdaad even contacten met Booster. Ik lees regelmatig over geblockte bedrijfspagina's op FB, daar heb ik geen zin in. Dus ik dacht, als dit maar geen probelemen geeft. Het was in ieder geval een stok achter de deur om ook de korte omschrijving toe te voegen van de overige 26 artikelen (:

Reageer