Deze week komt iOS met de nieuwe update die ervoor zorgt dat Facebook Ads niet meer werken. Er moet data in het systeem gezet worden, echter waar kan ik deze plaatsen zodat de website geverifieerd kan worden en mijn ads blijven werken???

Deze week komt iOS met de nieuwe update die ervoor zorgt dat Facebook Ads niet meer werken. Er moet data in het systeem gezet worden, echter waar kan ik deze plaatsen zodat de website geverifieerd kan worden en mijn ads blijven werken???
Het verbaasd mij dat er zo weinig vragen zijn over deze Update, De DSN verificatie is 1 ding wat je kan doen maar is niet voldoende.
We hebben een Conversions API nodig. Die kan je heel gemakkelijk op vragen bij Facebook….maaaarrr die moet in de shop geplaatst worden,. Ik ben al een week of 4 bezig met Mijn webwinkel om dit voor elkaar te krijgen maar ze geven er geen prioriteit aan (zeggen ze zelf) en zeggen ook dat ze de mogelijkheid niet hebben. Nog niet hebben.
Maar door de update kunnen we nu simpelweg niet meer retargeten in onze campagnes….echt heeeeel erg vervelend...
De conversion API wordt voorlopig niet geïmplementeerd. Ik wordt gewerkt aan het optimaliseren/verbeteren van de huidige Facebook Pixel.
Deze week komt iOS met de nieuwe update die ervoor zorgt dat Facebook Ads niet meer werken. Er moet data in het systeem gezet worden, echter waar kan ik deze plaatsen zodat de website geverifieerd kan worden en mijn ads blijven werken???
Ik loop hier ook ineens tegen aan. Dus hem mijn code ook gemaild naar MWW
De conversion API wordt voorlopig niet geïmplementeerd. Ik wordt gewerkt aan het optimaliseren/verbeteren van de huidige Facebook Pixel.
Dat heb ik inmiddels begrepen. En dat betekent dat we niet meer kunnen retargeten helaas….deze coneversion API staat los van de Facebook Pixel dus ik weet niet wat jullie bedoelen met verbeteren Facebook Pixel?
Ik volg momenteel een Facebook Mastery en heb een goede persoon bij Facebook zelf...zonder deze conversion API gaan we echt verkopen missen…
We wachten af!
Mijn Instagram shopping werk weer. Ik heb nu de DSN verificatie goed kunnen uitvoeren.
Het verbaasd mij dat er zo weinig vragen zijn over deze Update, De DSN verificatie is 1 ding wat je kan doen maar is niet voldoende.
We hebben een Conversions API nodig. Die kan je heel gemakkelijk op vragen bij Facebook….maaaarrr die moet in de shop geplaatst worden,. Ik ben al een week of 4 bezig met Mijn webwinkel om dit voor elkaar te krijgen maar ze geven er geen prioriteit aan (zeggen ze zelf) en zeggen ook dat ze de mogelijkheid niet hebben. Nog niet hebben.
Maar door de update kunnen we nu simpelweg niet meer retargeten in onze campagnes….echt heeeeel erg vervelend...
Wij lopen hier ook tegenaan! Ik hoop dat ze heel snel met een oplossing komen. Het is echt heel erg frustrerend! Er moet toch een mogelijkheid zijn??
Hi! Fijn om te horen, bij MWW hoorde ik dat ik de enige was (maar dat was een aantal weken geleden) De Update is u gaande en ik merk het in mijn conversies….echt super frustrerend...ik vind het echt niet oké. De laatste reactie die ik heb gekregen van MWW is dat ze er niet mee aan de slag gaan omdat het geen prioriteit heeft.
Wat kunnen we doen? Heb jij contact gehad met Support?
In google kom je dit tegen. En zou het via GTM moeten kunnen
https://www.getelevar.com/guides/facebook/conversion-api-settings/
Thanks! Ik ben absoluut een leek op dit gebied. bij MWW zeggen ze dat ze niet weten of het via GTM mogelijk is. Maar volgens mij ben je een expert! Zal ik het er op wagen?
Hier ook nog een filmpje het is alleen helaas wel in het Engels.
https://gtm-server.com/how-to-set-up-facebook-conversion-api/
Hi! Fijn om te horen, bij MWW hoorde ik dat ik de enige was (maar dat was een aantal weken geleden) De Update is u gaande en ik merk het in mijn conversies….echt super frustrerend...ik vind het echt niet oké. De laatste reactie die ik heb gekregen van MWW is dat ze er niet mee aan de slag gaan omdat het geen prioriteit heeft.
Wat kunnen we doen? Heb jij contact gehad met Support?
Ja ik heb ook contact gehad via de mail met de vraag hoe ik de token van Facebook in onze website kan zetten. Ik kreeg het antwoord hoe ik het domein moet verifiëren maar dat heb ik allang gedaan. Het gaat inderdaad om die Conversion API. Ik heb terug gemaild en uitgelegd dat het om de Conversion API gaat maar daarop geen antwoord meer ontvangen..Wij zullen zeker niet de enigen zijn die hier tegenaan lopen, maar wellicht zijn we de eersten die er mee aan de slag zijn gegaan…Enorm frustrerend inderdaad, bij andere websitebouwers kun je het wel gemakkelijk zelf regelen. Wij merken ook dat de update bezig is, heel vervelend allemaal!! Wat we er aan kunnen doen? Lastig te zeggen, misschien overstappen naar een ander platform? Dit moet voor MWW toch gewoon te doen zijn, ze hebben zoveel gebruikers!?
Ik heb contact opgenomen met onze partner op het gebied van online marketing. Zomaar iets aanpassen gaan we niet doen. Er zijn nog teveel vraagtekens die we helder willen hebben. Zoals of het meten van conversie (en de andere punten die worden gemeten) wel werkt in Safari of Chrome (op iOs 14). En wat gaat Chrome doen? Zij zijn ook voornemens om ‘third-party-cookies’ niet meer toe te staan.
Ik houd jullie op de hoogte hierover.
Hi
Ik heb contact opgenomen met onze partner op het gebied van online marketing. Zomaar iets aanpassen gaan we niet doen. Er zijn nog teveel vraagtekens die we helder willen hebben. Zoals of het meten van conversie (en de andere punten die worden gemeten) wel werkt in Safari of Chrome (op iOs 14). En wat gaat Chrome doen? Zij zijn ook voornemens om ‘third-party-cookies’ niet meer toe te staan.
Ik houd jullie op de hoogte hierover.
Dankjewel voor je uitleg tot zover in ieder geval!
Hi
Ik durf hier op dit moment nog geen garantie op te geven. Ik ken de partij niet die de code voor gtm aanbiedt.
implementeren van de Conversions API voor web op Facebook
Ook ik volg op dit moment een opleiding hoe facebook zo optimaal mogelijk te implementeren / volgen van conversies van FB advertenties. Daarvoor moet echt de API worden geinstalleerd. Als je wilt stuur ik je de FB instructies hoe de conversions api te installeren, daarmee kunnen we webgebeurtenissen rechstreeks vanaf server naar FB sturen. ik kan natuurlijk niet zelf html-taal aanpassen, dus dat moeten jullie toch echt doen… Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?
Ik heb de intsructies van Mark Bongers an van Facebook zelf al twee maanden geleden doorgestuurd. Het g=heeft voor MWW geen prioriteit en wij zien onze conversies dalen….het is echt heel erg frustrerend dat er niet verder gekeken wordt.
Ik ga het nu zelf proberen met de Google Tag manager.https://www.getelevar.com/guides/facebook/conversion-api-settings/
Van
Ik heb contact opgenomen met onze partner op het gebied van online marketing. Zomaar iets aanpassen gaan we niet doen. Er zijn nog teveel vraagtekens die we helder willen hebben. Zoals of het meten van conversie (en de andere punten die worden gemeten) wel werkt in Safari of Chrome (op iOs 14). En wat gaat Chrome doen? Zij zijn ook voornemens om ‘third-party-cookies’ niet meer toe te staan.
Ik houd jullie op de hoogte hierover.
Ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik heb een herinnering gestuurd. Hopelijk snel meer.
Hi
Ik volg momenteel een opleiding voor online adverteren, facebook en instagram, daar wordt ook aangegeven dat het echt een wezenlijk onderdeel van de website moet zijn om extra omzet te genereren, die echt dan voor het oprapen ligt. Het tracken van warme leads is toch echt een hele belangrijke bron om ze te transformeren tot kopende klanten. Retargeten, daar draait alles om! Ik snap niet dat online marketing dat niet hoog op hun agenda kan hebben.
Klopt….het is echt heel erg dramatisch….
Mijn conversies zijn ook dramatisch gedaald met bijna 70%.
Wat is de reden dat het geen prio is en waarom in godsnaam? Dit is ècht killing en mega van belang, zeker nu met Corona.
In mijn stenen winkel is het echt maar heel weinig maar met Facebook campagnes deed ik echt veel online workshops.
Ik snap deze keuze echt totaal niet.
Ik zit juist bij een platform als dit om het technische deel geregeld te hebben maar hoe kun je nou tegen sales voor je klanten zijn?
Onbegrijpelijk!
Mijn conversies zijn ook dramatisch gedaald met bijna 70%.
Wat is de reden dat het geen prio is en waarom in godsnaam? Dit is ècht killing en mega van belang, zeker nu met Corona.
In mijn stenen winkel is het echt maar heel weinig maar met Facebook campagnes deed ik echt veel online workshops.
Ik snap deze keuze echt totaal niet.
Ik zit juist bij een platform als dit om het technische deel geregeld te hebben maar hoe kun je nou tegen sales voor je klanten zijn?
Onbegrijpelijk!
waarschijnlijk overstappen naar een ander Platform. Bij Shopify was het direct geregeld…..
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.