Er zijn twee NL Beoordeling sites die vanuit MWW gekoppeld kunnen worden met de webshop. Ik werk echter met Trustpilot gezien ik ook Engelstalig sprekende klanten heb. Zo is mijn vraag hoe ik Trustpilot als beoordelingsite kan koppelen aan de order bevestigingsmail die standaard bij een bestelling verstuurd wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of dit kan en zo ja hoe?
Beoordeling site Trustpilot koppelen
Hm goede vraag
Wij hebben geen geïntegreerde koppeling. Weet jij welke integratie mogelijkheden zij hebben? Is de Google tag manager mogelijk?
Groet, Ebbe
Trustpilot geeft een uniek email adres dat geintegreerd moet worden in de BCC van de email die verstuurd wordt als order bevestiging na het plaatsen van een bestelling.
Trustpilot geeft aan:
Do you send your customers confirmation emails after a purchase?
If yes, follow the simple steps below to start collecting reviews automatically.
1 Copy your unique Trustpilot email address below
2 Add your unique Trustpilot email address to the BCC
Go to your eCommerce, CRM or invoicing system’s email settings and add your unique Trustpilot email address to the BCC field. Your Trustpilot email address should be automatically added to all future email purchase confirmations.
3 All set! Trustpilot should now be receiving copies of your customer emails
vandaar dat ik benieuwd ben of ik zelf dit unieke emailadres kan integreren in de BCC van de order bevestigingsmail die verstuurd wordt via MWW ?
Bedankt voor het sturen Gertjan! Ik heb het nagevraagd, maar ik kan je helaas niet het gewenste antwoord sturen. Je kunt geen e-mail adressen in de bcc toevoegen. Ik heb de feedback gedeeld, zou jij dat ook willen doen? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl.
Thanks!
Voor wie niet kan wachten en toch al vast gebruik wil maken van Trustpilot heb ik een misschien een oplossing. Je kunt de BCC methode (zoals beschreven in de link hieronder) misschien toepassen bij je verzendpartner. Zelf gebruik ik KeenDelivery en heb mijn "Trustpilot uitnodigings-e-mail-adres" toegevoegd aan de BCC die je kunt opgeven als je Track&Trace notificatie aanvinkt. Volgens mij is dit bij Sendcloud ook instelbaar, maar dat heb ik niet getest. Bij Sendcloud vesturen ze meerdere keren een mailbericht met de status, dus tel daarbij wel op, want dat kan tot gevolg hebben dat je klant meerdere keren een TrustPilot uitnodiging ontvangt en je wilt je klant natuurlijk niet voortdurend spammen met dit soort berichten. Uitleg BCC methode vind je hier (wel vooraf een account aanmaken): https://businessapp.b2b.trustpilot.com/invitations/eti-settings
Hopelijk komt er zsm een koppeling van mww en de gratis variant van trustpilot. Wij doen de bezorging namelijk zelf op de racefiets (en buiten onze stad via fietskoeriers.nl) en kunnen dus geen gebruik maken van de automatische review-vraag.
Zou een fijne hulp zijn vanuit mww!
Je hebt het over 2 beoordelingssites die gekoppeld kunnen worden; volgens mij zijn er meer. Ook WebwinkelKeur kan eenvoudig gekoppeld worden.
TrustPilot is weliswaar gratis, maar als je een beetje groeit erg duur.
De BCC optie klinkt eenvoudig, maar is niet altijd even betrouwbaar. Zo is het lastiger om klantnaam en ordernummer vooraf in te vullen, iets wat wel handig is. Een “echte koppeling” geniet dus wel de voorkeur.
Klopt als een bus, helaas is een telefoonnummer verplicht bij wwk...iets wat niet te doen is als
je ook in loondienst bent (als docent). Dan werk je een onbereikbare klantenservice in de hand, leidt tot veel negatieve reacties omdat wwk je dwingt tot iets beloven wat je niet kunt waarmaken helaas…
thanks voor je reactie!
Wettelijk is het zo dat je 2 directe contactmogelijkheden moet aanbieden. Vaak is eentje email, de andere moet een livechat zijn die altijd bemand is of bijvoorbeeld een telefoonnummer.
We kiezen daarbij zelf om een telefoonnummer te eisen, omdat wanneer je site offline is je livechat ook niet zal werken. Wat daarbij voldoende is, is om bijvoorbeeld een telefoonnummer met voicemail te plaatsen waarbij je wel binnen redelijke termijn klanten terug belt of van antwoord voorziet.
Beste Marcel,
Helaas, voor ons geen optie. Een telefoon die voornamelijk op voicemail springt is wat ons betreft niet klantvriendelijker dan een snelle(re) reactie per mail/ contactformulier/ facebook messenger/ instagram dm. Jammer dat we wettelijk gezien voldoen, maar geen keurmerk kunnen krijgen via wwk. Toch maar op zoek naar een keurmerk waar we het leveren van kwaliteit binnen de kaders van de wet zelf mogen invullen.
Dank voor je reactie!
Ik ga je reactie in ieder geval meenemen, wie weet veranderen we ons beleid in de toekomst.
Het klopt dat we soms meer eisen stellen dat de wet, maarja, als je alleen controleert op wetgeving dan voeg je ook niet zoveel toe. Iedereen moet voldoen aan de wet, ook al voldoen veel webshops niet. Als we iedereen goed zouden keuren, dan zouden we ook niet echt meerwaarde bieden.
We eisen het om dat veel consumenten een telefoonnummer waarderen, ik ga nog even bij ons team dat de keuringen doet navragen of een telefoonnummer dat alleen Whatsapp ondersteuning biedt ook voldoende is.
EDIT: Een (mobiel) nummer met Whatsapp support is ook voldoende. Dus dat zou nog een overweging kunnen zijn. Veel consumenten waarderen deze moderne vorm van klantenservice ook.
Hi Marcel, een telefoonnummer met whatsapp support zou voor ons écht een uitkomst zijn. Op die manier zouden we wel binnen korte tijd kunnen reageren en een keurmerk krijgen. Als dit een optie is horen we dat heel graag :)
Groeten!
Had al even een “EDIT” geplaatst, maar voor de duidelijkheid, dat is wat ons betreft voldoende.
Ik denk dat sommige klanten telefonische bereikbaarheid waarderen, maar ook wij zelf kiezen bijvoorbeeld voor een terugbelservice. We willen de kosten laag houden en een telefoonnummer de hele dag bemannen kost ons veel focus en kost ons efficiëntie. Dus dan moet je soms keuzes maken, dat moet jij als webshop ondernemer ook.
We vinden voor consumenten duidelijkheid het belangrijkste, dan kunnen ze zelf kiezen of ze shoppen bij een webshop die alleen via Whatsapp bereikbaar is, maar het belangrijkste is dat je bereikbaar bent ook als Mijnwebwinkel een keertje downtime heeft. En dan is een 06 met Whatsapp prima. Denk dat veel klanten deze moderne vorm van communicatie ook juist waarderen.
Gaan we doen!
Tip: Je kunt ook een voip-nummer aanvragen en deze koppelen aan WhatsApp Business. Dan heb je Whatsapp via een vast nummer (bijv. 085 maar je kan ook een nummer aanvragen met netnummer van je eigen gemeente). Bijv. 12Connect biedt gratis 085-nummers aan.
Gaan we doen!
Als je whats app wilt aanbieden, is dit misschien nog een handige tip →
Er zijn twee NL Beoordeling sites die vanuit MWW gekoppeld kunnen worden met de webshop. Ik werk echter met Trustpilot gezien ik ook Engelstalig sprekende klanten heb. Zo is mijn vraag hoe ik Trustpilot als beoordelingsite kan koppelen aan de order bevestigingsmail die standaard bij een bestelling verstuurd wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of dit kan en zo ja hoe?
Ik loop hier ook tegenaan. Ik heb gekeken of ik het bij de BCC via de webmailinstellingen kon toevoegen (deze kun je openen via 'berichten') maar dan wordt dit bij elke mail die je verstuurt meegezonden, ook naar klanten waarvan je een vraag beantwoordt of een groothandel waar je contact mee hebt.
Hallo, ik was a/h zoeken voor een oplossing maar ik zie dat deze thread geen antwoord heeft. Kunnen wij de BCC gebruiken en als niet: waar kan ik deze feature vragen? Super bedankt.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.