Vraag

Beoordeling site Trustpilot koppelen

• 29 mei 2020
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Badge

Er zijn twee NL Beoordeling sites die vanuit MWW gekoppeld kunnen worden met de webshop. Ik werk echter met Trustpilot gezien ik ook Engelstalig sprekende klanten heb. Zo is mijn vraag hoe ik Trustpilot als beoordelingsite kan koppelen aan de order bevestigingsmail die standaard bij een bestelling verstuurd wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of dit kan en zo ja hoe?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hm goede vraag @CanyonZone - Gertjan

Wij hebben geen geïntegreerde koppeling. Weet jij welke integratie mogelijkheden zij hebben? Is de Google tag manager mogelijk?

Groet, Ebbe

Badge

Trustpilot geeft een uniek email adres dat geintegreerd moet worden in de BCC van de email die verstuurd wordt als order bevestiging na het plaatsen van een bestelling. 

Trustpilot geeft aan:

Do you send your customers confirmation emails after a purchase?
If yes, follow the simple steps below to start collecting reviews automatically.

1  Copy your unique Trustpilot email address below

2  Add your unique Trustpilot email address to the BCC

Go to your eCommerce, CRM or invoicing system’s email settings and add your unique Trustpilot email address to the BCC field. Your Trustpilot email address should be automatically added to all future email purchase confirmations.

3   All set! Trustpilot should now be receiving copies of your customer emails

vandaar dat ik benieuwd ben of ik zelf dit unieke emailadres kan integreren in de BCC van de order bevestigingsmail die verstuurd wordt via MWW ?

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor het sturen Gertjan! Ik heb het nagevraagd, maar ik kan je helaas niet het gewenste antwoord sturen. Je kunt geen e-mail adressen in de bcc toevoegen. Ik heb de feedback gedeeld, zou jij dat ook willen doen? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl

Thanks! 

Reputatie 1
Badge +1

@Ebbe , Ik stuit op dit topic, omdat ik graag gebruikt wil maken van een koppeling met de gratis variant van Trustpilot, waarbij klanten na een bepaalde periode automatisch een beoordelingsmail krijgen. Het is voor jullie eigenlijk een super makkelijk te realiseren integratie. Het enige wat jullie ontwikkelteam dienen te doen, is een toevoegen van een enkele BCC invoerveld instelling, welke vervolgens alleen wordt gebruikt bij het versturen van de orderbevestiging. Misschien kun jij het balletje nog een opgooien bij je collega's, want ik denk dat voor veel van jullie klanten deze gratis beoordelingsmogelijkheid erg interessant is. 

Reputatie 7
Badge +4

Ja, goed punt @Mtrad Ik ga 'm weer onder de aandacht brengen bij het productteam. 

Reageer