Beantwoord

Artikel afbeeldingen optimaliseren

• 24 June 2021
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Hopelijk kan iemand me helpen :)

Waarom kunnen afbeeldingen van artikelen niet geoptimaliseerd worden met een titel en/of beschrijving? Dit is toch een gemiste kans?

En weet iemand of dit wel kan met custom css met een premium account?

Mijn afbeeldingen geef ik al een logische bestandsnaam, maar ik hoop daar dus ook nog een titel en alt-tag aan te kunnen toevoegen. Ook als ik vier foto's toevoeg aan een product, dat ik ze allemaal een unieke naam kan geven. 

@Ebbe en anderen. Hopelijk hebben jullie een verklaring of oplossing voor me :)

icon

Beste antwoord door Ebbe 24 June 2021, 13:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Maxime,

Goede vraag en ook wel terecht. Ik snap dat je ook je product afbeeldingen een alt-tag en titel mee wilt geven. Bij afbeeldingen die je op een pagina plaatst kan dat wel, alleen bij product afbeeldingen niet. Ook met css is dit niet mogelijk. Dit komt omdat deze afbeeldingen bij ons op de server worden geplaatst en wij deze dus wegschrijven. Bij dit proces wordt de naam aangepast. We zouden een hele andere manier moet bouwen om dergelijke afbeeldingen op te slaan, hoe dat precies in elkaar zit durf ik je niet te zeggen. Dat is vrij technisch. Een wijziging hierop zie ik dit jaar ook niet meer gebeuren. 

Laat je ook je stem achter via deze link → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/607 

Groet,
Ebbe

Bedankt voor je snelle reactie @ebbe!

Maar wel erg jammer natuurlijk. Heb mijn stem in ieder geval uitgebracht! 

Reputatie 3
Badge +2

Wat vreemd. Juist bij productfoto's wil je heel graag een alt-tag toevoegen. Lijkt me iets om toch intern eens te bespreken want voor webshops met sterke productfoto's kan dit best een verschil maken.

Reputatie 2
Badge

helemaal eens… ik heb nu zo’n 2500 afbeeldingen op mijn website waar Google weinig mee kan doen omdat er geen “alt” tagje aan hangt. Zeker gemiste kans!!!

Reageer