Workaround afronden orders Kassa App

  • 10 March 2023
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2786 reacties

Beste Kassa app gebruikers. Er is zojuist een mail gestuurd naar alle kassa app gebruiken rondom een bug tijdens het afronden van betalingen. Hieronder deel ik de verstuurde mail.

 

'’Beste ondernemer,

Vandaag is er een probleem ontstaan in de Kassa App. Dit heeft te maken met betalingen die worden gedaan met alle geïntegreerde pinterminals (Zettle, SumUp en Pay.nl).

Wanneer je een order wil afronden met een van de betaalterminals is het wel mogelijk voor de klant om de betaling uit te voeren. Na de betaling keer je terug op hetzelfde betaalscherm waardoor het lijkt dat de order niet is afgerond. 

Om de order goed af te ronden is er een workaround mogelijk. Dit kan door de volgende stappen te doorlopen:

Stap 1

  • Ga naar instellingen / betaalmethoden 

  • Stel ‘Pin terminal’ onder extern in

 

negvDGsH5bH5KNnLkxj3xMk7cwmHYKTkaaBrk4WUjVI5cIwQYQhLD3eLsx2NuApLrsGa4x8NT_r9IZgItsaaQzVt36wePWwreu4vhCAUL1khv-NSR13wtnJUfSAGLwn6qnCTaD-Sw0353V0oc1XKlCs

 

Stap 2:

  • Selecteer de tweede keer ‘Kaartbetaling’ om de order alsnog succesvol af te ronden.



 

6eSElmFan2SfMfl2CJlQHqxPCjwBnss9YplZwqEaL7pwW8x3qbeq9Vp1mCT0bV-crFth-DV0zR6M7pLUG2Fss9t4uPkyyPLV0ypdGEUrA1TUTBJxc9cBckwxE52otEOFiPWpjVcNJC8HENAmOlfGuKQ

 

Hiermee staat de order in de administratie ook geregistreerd als pin betaling. 

Wij zijn op dit moment hard aan het werk om de oorzaak te vinden en dit op te lossen. Heb je de nieuwste versie van de Kassa App nog niet geïnstalleerd? Dan raden we je aan nog even te wachten, zodat dit probleem zich bij jou niet kan voordoen.'’

 

Zodra de bug is opgelost ontvangen jullie een mail van ons en plaats ik een update hier in deze groep. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

De nieuwste versie, 4.4.1 staat live. Je kunt de app update zodat alles weer werkt zoals het hoort te werken. 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Er is zojuist een update mail gestuurd. Hieronder de inhoud van deze mail:

 

'’Beste ondernemer, 

Vandaag is er een probleem ontstaan in de Kassa App (versie 4.4.0), dit had te maken met betalingen die worden gedaan met alle geïntegreerde pinterminals (Zettle, SumUp en Pay.nl). Dit probleem is op dit moment opgelost voor orders via SumUp en Pay.nl waardoor het weer mogelijk is om orders succesvol af te rekenen.

Voor orders via Zettle hebben we op dit moment een nieuwe release van de Kassa App (versie 4.4.1) ter review aangeboden bij Apple. De verwachting is dat deze morgen beschikbaar is in de Appstore

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Team Mijnwebwinkel'’

 

Reageer