Vraag

Retour via de kassa-app

  • 30 October 2021
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Hoi! Als er een item in de winkel retour komt, de klant met een kadobon/kortingscode heeft betaald wordt deze autom. bij de retour weer verwerkt. Kan dit anders ingesteld worden?

Als voorbeeld: klant kocht vandaag voor €85 - leverde een kadobon in van €15. Er komt één item retour van €4,95 dan is het eind saldo €0,00 van deze retour en -€4,95 wat contant uit de kassa is gehaald. 

Achteraf pas ik deze retourorder weer aan door de kortingscode te verwijderen. Is er een reden waarom dit zo werkt? 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ha @CountryatHome,

Deze vraag is bij mij helemaal onder de radar gebleven. Bij deze wel een antwoord 😄 Het korte antwoord is:

Ons systeem ondersteunt cadeaukaarten als betaalmiddel niet.

Los dat dit een veel gehoorde wens is legt dit wel meteen bloot waar de crux zit. Korting geven op een order is iets anders dan iemand af laten rekenen met een cadeaukaart of -bon. Even een kort overzichtje:

Invloed Cadeaukaart Kortingscode
Btw van de order NEE JA
Eind bedrag van order NEE JA
Boekhouding Obligo/Passiva Reguliere boeking

 

Door een korting te geven beïnvloed je de af te rekenen prijs aan. Een cadeaukaart heeft hier geen invloed op. Indien er met een kortingscode is gewerkt dien je dus (in jouw voorbeeld) bij een retournering het afgerekende bedrag terug te betalen. Daar zit de korting in verwerkt.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid geschept te hebben, ook voor iedereen die hiermee zat. Als er vragen over zijn hoor ik het graag en anders kun je altijd nog bij je boekhouder terecht voor meer duidelijkheid 😃

Groeten,

Reputatie 1
Badge

Ik merkte dit toevallig ook bij een retour vandaag en had de klant bijna het verkeerde bedrag retour gegeven. De klant had ruim 15 artikelen gekocht, en omdat 2 artikelen een beschadiging bleken te hebben heb ik handmatig via de kassa-app een korting van €25,00 gegeven.
Hij kwam een week later 2 artikelen retour brengen maar de kans-app verrekent dan gelijk ook weer die korting die helemaal niet van toepassing was op de artikelen die retour zijn gekomen. Bij een retour zou je ook de keuze moeten hebben of de korting meegerekend moet worden denk ik.
Je kan het nu alleen maar in de beheeromgeving achteraf aanpassen en een nieuwe bon uitdraaien om een kloppende administratie te hebben. Heel onhandig.

Reputatie 2
Badge +3

@Trudy Hiervoor is een ticket aangemaakt, zodat het productteam dit verder op kan pakken en uit kan zoeken of er op een andere manier met een kortingscode in een retourorder (via de Kassa App) kan worden omgegaan.

Reageer