Nieuwe testversie 4.3.7 (Feedback topic)

Reputatie 5
Badge +6

Beste leden,

Er is een nieuwe testversie naar Apple ter review voor de Kassa App. Deze zal in een dezer dagen beschikbaar komen in TestFlight. Aan jullie de vraag om te testen of we waar maken wat we hieronder stellen. Wat is er veranderd?

Nieuw

• Het voorraadbeheer is volledig vernieuwd.
    • Je kunt de barcode, SKU en inkoopprijs beheren per variant
    • Een product direct aan een verkoop toevoegen
    • Bij het wijzigen van de voorraad heb je de mogelijk om het voorraad aantal te vervangen of toe te voegen.
    • Bij het wijzigen van een gegeven wordt deze direct opgeslagen. Dit kun je controleren door de datum en tijd van de meest recente wijziging te controleren.
    • Negatieve voorraad aantallen worden op deze pagina ook weergegeven
  • Filteren van het (voorraad) productoverzicht*
    • Filteren of een voorraad meer of minder dan een bepaald aantal
    • producten zonder SKU
    • producten zonder barcode
    • producten zonder inkoopprijs
  • Sorteren van het overzicht
    • Sorteer de producten op product naam, SKU of Voorraad aantal
  • Periodieke synchronisatie. Uit feedback begrepen we dat vaak het verkoopscherm open blijft staan. In die situatie synchroniseerde de app niet met het platform. Dat hebben we deze versie toegevoegd. Elke 5 minuten synchroniseert de app als deze op hetzelfde scherm ‘open’ blijft staan.
  • Adres locatie als landkaart in order details. Als je nu een order bekijkt zie je een kaartje van het adres staan.

Verbeterd

• Als de app synchroniseert met de winkel dan negeren we het automatische slot van het iOS apparaat zodat we zeker weten dat de synchronisatie niet onderbroken wordt.
  • Als de synchronisatie faalt doordat een aanvraag te lang duurt herhalen we de aanvraag maar dan met minder producten in per keer.
  • Kleine visuele aanpassing van de app navigatie
  • Kleine visuele aanpassing van de teller die op iPhones aangeeft hoeveel producten er in de winkelwagen zitten
  • Locatie- of weborder icoon ook toegevoegd aan de retourorder regel op de order details

Opgelost

• Ondersteuning voor de Star Micronics SM-S220 toegevoegd.
  • Als je een handscanner gebruikt, en het geluid op het apparaat aan had staan, gaf deze naast de scanner ook een piep-toon als je een barcode inscande.

* Je filtert met een ‘EN’ toevoeging. Dus een lege barcode EN een lege SKU levert je alleen producten op waarbij beide velden leeg zijn

Hoe kun je testen?

Hoe je kunt helpen met testen legt Ebbe je in dit topic uit: 

Vind je een foutje? Deel je vondst hieronder.

Wat gaan we hierna doen?

In een volgende versie gaan we aan de slag met:

• We werken nog aan het beschikbaar maken van de gedeelte betalingen intern. Dit duurt iets langer dan verwacht. Daarom zal de volgende versie een kleine (tussen) update zijn waarin we de onboarding in de app aanpakken.

Groeten,

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

56 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

? Oh.. ik kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gegaan, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Kennelijk maar ook versie 4 is niet naar buiten gebracht zo ook nu versie 5 niet. En nu iedereen bij MWW maar afvragen waardoor hun werk niet door ons opgemerkt wordt…. 🤣😴

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

? Oh.. ik kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gegaan, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Kennelijk maar ook versie 4 is niet naar buiten gebracht zo ook nu versie 5 niet. En nu iedereen bij MWW maar afvragen waardoor hun werk niet door ons opgemerkt wordt…. 🤣😴

🤣🤣

Reputatie 5
Badge +6

Ik ga er maandag even induiken. We testen altijd eerst intern. Zo kan het dus zijn dat een specifieke versie, zoals versie 4, niet gepubliceerd wordt omdat hier nog een fatale fout in wordt gevonden of de wijzigingen nog niet voldoende zijn.

Versie vijf heb ik zelf wel geïnstalleerd staan dus wellicht dat er iets anders aan de hand is waardoor deze nog niet bij jullie beschikbaar is gekomen.

Wel balen! Ik heb namelijk goede hoop voor versie vijf! 😄

Reputatie 7
Badge +8

De kop en voettekst heb ik in een tekst documentje in de tablet staan. Dan knip en plak ik die altijd even. Gaat best vlot. Automatisch zou beter zijn natuurlijk, bv.  instelbaar in het dashboard zodat deze automatisch wordt ingelezen bij het starten van de app.

Reputatie 5
Badge +6

Oke! Na wat onderzoek blijkt dat bij versie 5 elders in de pijplijn een probleem optrad waardoor we hem niet konden publiceren om buiten Mijnwebwinkel te laten testen. Dat is jammer. Voordeel is dan weer dat ik hem wel heb kunnen testen, en verder hebben gepolijst. Zojuist heb ik dan ook versie 7 aangemeld om extern te laten testen dus ik verwacht dat jullie hier later vandaag nog een melding in TestFlight van zullen krijgen!

Groeten,

Reputatie 3
Badge +4

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?
Is terugzetten naar de vorige versie een optie en hoe doe ik dat? Ik kon dit niet zo snel terugvinden. Thnx voor de hulp alvast
Groeten Esther Möhringer-Davidson (eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?
Is terugzetten naar de vorige versie een optie en hoe doe ik dat? Ik kon dit niet zo snel terugvinden. Thnx voor de hulp alvast

Ik heb deze testversie wel bekeken maar niet gedownload in de winkel wel op een andere ipad test ik mee. Kan er niet goed mee werken wat de voorraad betreft en de inkoopprijs is/blijft ook zichtbaar, voor vakantie,- en zaterdaghulpen vind ik dit niet oke.

Je kunt de kassa-app verwijderen en opnw installeren vanuit de app-store. In de testflight-app de autom. updates even uitzetten 😉. Dan werk je weer met de oude versie

De bonprinter hebben we nooit problemen mee.. de scanner werkt bij ons wel goed, al is deze wel vaak halverwege de dag al leeg..

Reputatie 3
Badge +4

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?

Ik heb deze testversie wel bekeken maar niet gedownload in de winkel. Kan er niet goed mee werken wat de voorraad betreft en de inkoopprijs blijft ook zichtbaar. 

Je kunt de kassa-app verwijderen en opnw installeren vanuit de app-store. In de testflight-app de autom. updates even uitzetten 😉. Dan werk je weer met de oude versie

Engelen bestaan @CountryatHome THNX!

Reputatie 7
Badge +8

@Sjeintje Boterkoek , de scanner kun je zelf nieuwe oplaadbare batterijen inzetten. Ik weet even niet of het aa of aaa is maar je kunt ze er gewoon uithalen en vervangen voor nieuwere met eventueel iets meer capaciteit (mA). Wij hebben dit na een half jaar al gedaan en de nieuwe doen het een stuk langer en zitten er al meer dan een jaar in nu.

Reputatie 7
Badge +8

Net de laatste versie erin gezet. Ik kan net als bij de vorige versie geen voorraad aanpassen of ik doe iets verkeerd? Ik kan op de + of op het = teken klikken of op de cijfers maar ik krijg dan geen scherm om een getal in te voeren. Bij de inkoopsprijs krijg ik dat wel. Het laden  van de artikelen bij de voorraad gaat nu wel prima.

Reputatie 5
Badge +6

@Michel vG Naast de +/= keuze kun je op het label ‘Aantal’ tikken. Dat is een invoerveld. Ik heb zelf ook ervaren dat dat niet per se heel duidelijk is. Ik ben daarnaast benieuwd wat je probeert bij het aanpassen van de voorraad en wat er niet lukt. Wellicht kun je via onze support wat aanvullende informatie sturen. Ik kijk graag mee.

Super goede tip om de batterij te vervangen in je handscanner! Er zitten twee AAA batterijen in de 7Ci die ik hier heb liggen.

@Sjeintje Boterkoek Blij dat je mee test! 😄 Het klinkt wel of je niet de laatste testversie gebruikt. De laadtijden van de voorraad zou geen probleem meer mogen zijn. Controleer of je versie 4.3.7 (7) gebruikt, dat is de meest recente. Kun je aangeven wat er niet voor de hand liggend of logisch is aan het aanpassen van de voorraad? En hoe zou dit beter zijn voor je?

In mijn originele bericht geef ik aan dat de deel betalingen er aan komen. Er zit wat vertraging aan de oplevering waardoor we het nog niet direct in de Kassa App kunnen aanbieden maar dit willen we zo snel als mogelijk toevoegen.

@CountryatHome Dank je wel voor je hulp!

@Peter en @Posh Fashion hebben jullie de laatste versie al geïnstalleerd? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen 👍

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

@Sjeintje Boterkoek , de scanner kun je zelf nieuwe oplaadbare batterijen inzetten. Ik weet even niet of het aa of aaa is maar je kunt ze er gewoon uithalen en vervangen voor nieuwere met eventueel iets meer capaciteit (mA). Wij hebben dit na een half jaar al gedaan en de nieuwe doen het een stuk langer en zitten er al meer dan een jaar in nu.

Ga ik ook proberen, na een hele nacht opladen gaat ie toch niet zo lang mee. Mss helpt dit..

Reputatie 3
Badge +4

@Bas Wienhoven ik gebruik de nieuwste versie. Maar plaats wel de versie ervoor terug ibm Voorraad toestanden en het ontbreken van Categorieën. Mbt voorraad aanpassen schaar ik me achter @Michel vG … visueel gezien gaat er niet direct een lampje branden hoe je dat kunt aanpassen. Je moet eerst van alles proberen om t door te hebben. Vorige versie was snel en duidelijk met voorraad onder t plaatje. Die 20 plaatjes in beeld en het uitklapmenuutje bovenin werkte gewoon supersnel en heel duidelijk. Laadtijd bedoel ik met name qua hoe de handscanner en bonprinter zich gedragen qua reactietijd

Reputatie 4
Badge +4

Net de laatste versie erin gezet. Ik kan net als bij de vorige versie geen voorraad aanpassen of ik doe iets verkeerd? Ik kan op de + of op het = teken klikken of op de cijfers maar ik krijg dan geen scherm om een getal in te voeren. Bij de inkoopsprijs krijg ik dat wel. Het laden  van de artikelen bij de voorraad gaat nu wel prima.

Wij hebben er ook opgezet en lopen tegen hetzelfde probleem aan als @Michel vG: de voorraad is niet aanpasbaar, niet via de + of = optie door op het aantal te klikken. Het zal vast aan m'n grote vingers liggen (al lukt het m'n vrouw ook niet 😅), tevens als je via de voorraad de barcode doet wijzigen dan slaat hij hem netjes op maar wordt echter niet bij het scannen herkent, ook niet na synchroniseren. Via de pc werkt het gewoon naar behoren. Tevens was dit al eerder aangekaart, waar is de verkoopsprijs in de voorraad optie, wel zo makkelijk bij de goederenverwerking.

Tevens ondervinden wij ook wat @Sjeintje Boterkoek ondervindt met de scanner dat hij regelmatig (zonder oorzaak) in 1 keer geen connectie meer heeft met de kassa, echter wel met de iPad zelf en herkend hem dan ook niet meer in de app als je hem opnieuw wilt aanmelden. Oplossing is dan bij iPad laten vergeten, opnieuw connectie laten maken en dan vindt hij hem weer gelijk bij de kassa. Maargoed dit probleem is er al jaren…., dat is tevens zoals michel al aangeeft dat hij zijn kassabon teksten standaard in een tekstdocumentje doet/ moet opslaan aangezien je zo vaak de app opnieuw moet installeren (en uiteraard altijd met wachtende voor de kassa)….. Dingetjes waar je mee leert leven 😎

Reputatie 6
Badge +9

Wij hebben er ook opgezet en lopen tegen hetzelfde probleem aan als @Michel vG: de voorraad is niet aanpasbaar, niet via de + of = optie door op het aantal te klikken. Het zal vast aan m'n grote vingers liggen (al lukt het m'n vrouw ook niet 😅), tevens als je via de voorraad de barcode doet wijzigen dan slaat hij hem netjes op maar wordt echter niet bij het scannen herkent, ook niet na synchroniseren. Via de pc werkt het gewoon naar behoren. Tevens was dit al eerder aangekaart, waar is de verkoopsprijs in de voorraad optie, wel zo makkelijk bij de goederenverwerking.

Tevens ondervinden wij ook wat @Sjeintje Boterkoek ondervindt met de scanner dat hij regelmatig (zonder oorzaak) in 1 keer geen connectie meer heeft met de kassa, echter wel met de iPad zelf en herkend hem dan ook niet meer in de app als je hem opnieuw wilt aanmelden. Oplossing is dan bij iPad laten vergeten, opnieuw connectie laten maken en dan vindt hij hem weer gelijk bij de kassa. Maargoed dit probleem is er al jaren…., dat is tevens zoals michel al aangeeft dat hij zijn kassabon teksten standaard in een tekstdocumentje doet/ moet opslaan aangezien je zo vaak de app opnieuw moet installeren (en uiteraard altijd met wachtende voor de kassa)….. Dingetjes waar je mee leert leven 😎

De voorraad moet je aanpassen door in het vakje aantal te gaan staan en daar een waarde invullen. Is dit de waarde wat je voorraad moet zijn dan zet je de schuif naar = aan en als je de waarde wil plussen met een aantal, zet je het schuifje + aan en vul je bij aantal weer in hoeveel je wil plussen. 

Niet geheel logisch, het plussen en minnen in de huidige versie werkt prima.. maar er valt mee te leven 😂

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Sonja @CountryatHome , ik snap het idee maar ik kan tikken wat ik wil in het scherm op aantal, op cijfer (bv) 1, op het pijltje ernaast of op de 1 hier weer naast. Er komt geen numeriek gedeelte waardoor ik kan gaan tikken…… Je zal toch een toetsenbord oid te zien moeten krijgen lijkt me….

Kort samengevat, het werkt gewoon niet naar behoren!

Reputatie 6
Badge +9

Hoi Sonja @CountryatHome , ik snap het idee maar ik kan tikken wat ik wil in het scherm op aantal, op cijfer (bv) 1, op het pijltje ernaast of op de 1 hier weer naast. Er komt geen numeriek gedeelte waardoor ik kan gaan tikken…… Je zal toch een toetsenbord oid te zien moeten krijgen lijkt me….

Kort samengevat, het werkt gewoon niet naar behoren!

Oke, maar je moet wel klikken op het ‘woord’ aantal boven beschikbaar, niet op het aantal/cijfer/pijltje zelf. Als ik op het woord aantal klik, plopt er een toetsenbord naar boven.. 

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Zou je er wellicht een filmpje van willen maken en die naar onze support afdeling willen sturen? Ik ben benieuwd wat er op het scherm gebeurd en waarom het toetsenbord bij jou niet omhoog popt als je op het ‘aantal’ tikt. Ik krijg het hier niet voor elkaar dat het niet werkt.

Alvast een goed weekend.

Reputatie 4
Badge +4

@Peter Zou je er wellicht een filmpje van willen maken en die naar onze support afdeling willen sturen? Ik ben benieuwd wat er op het scherm gebeurd en waarom het toetsenbord bij jou niet omhoog popt als je op het ‘aantal’ tikt. Ik krijg het hier niet voor elkaar dat het niet werkt.

Alvast een goed weekend.

Hoi @Bas Wienhoven & @CountryatHome, we krijgen hem nu ook werkend al durf ik te zweren dat ik t gehele scherm zowat geprobeerd heb, nog net niet met de vuist 😥

Maar goed we hebben een toetsenbord…… 😎

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Wat fijn om te horen! Ik kijk uit naar je feedback met deze testversie!

Ik weet dat er een situatie is waarbij je geen toetsenbord te zien krijgt waar ik nog aan moest denken en hoopte met een video wat meer info te krijgen. Bij deze deel ik die info maar even voor het geval dat...😁

Als je een handscanner gekoppeld hebt aan de app die niet in iOS modus staat (dit doe je door de barcode te scannen die we tonen bij het koppelen indien de scanner in de fabrieksinstellingen staat) ziet het Apple apparaat de handscanner als een invoer-apparaat.. ook wel.. een toetsenbord. Dit is natuurlijk super handig als je daadwerkelijk met een extern gekoppeld toetsenbord werkt… maar voor een handscanner met één functie is dan niet handig.

Goed weekend gewenst met veel verkopen! 💪

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga morgen op het woord aantal klikken. Ik laat het weten als het werkt. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik ga morgen op het woord aantal klikken. Ik laat het weten als het werkt. 

🤣 

Ben ook benieuwd wat je van de voorraadweergave vindt.. #langerij

Reputatie 7
Badge +8

Het werkt wel als je op het woord aantal klikt. Dat moet echt iets duidelijker denk ik. Verder werkt het tot nog toe wel prima.

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven Zou de inkoopprijs optioneel kunnen worden? Tonen of niet.. zou deze heel graag niet zien bij de voorraad. Als niemand zich daar verder over uitlaat, zou dat een optie kunnen zijn? Dan kunnen we ook live gaan testen in de winkel.. 

Reputatie 7
Badge +8

Tot nog toe werkt alles vlot. Inkoopprijs mag wat mij betreft weg of optioneel zijn. En het aantikken voor de voorraad aan te passen wat duidelijker en verder heb ik geen klachten.