Nieuwe testversie 4.3.7 (Feedback topic)

Reputatie 5
Badge +6

Beste leden,

Er is een nieuwe testversie naar Apple ter review voor de Kassa App. Deze zal in een dezer dagen beschikbaar komen in TestFlight. Aan jullie de vraag om te testen of we waar maken wat we hieronder stellen. Wat is er veranderd?

Nieuw

• Het voorraadbeheer is volledig vernieuwd.
    • Je kunt de barcode, SKU en inkoopprijs beheren per variant
    • Een product direct aan een verkoop toevoegen
    • Bij het wijzigen van de voorraad heb je de mogelijk om het voorraad aantal te vervangen of toe te voegen.
    • Bij het wijzigen van een gegeven wordt deze direct opgeslagen. Dit kun je controleren door de datum en tijd van de meest recente wijziging te controleren.
    • Negatieve voorraad aantallen worden op deze pagina ook weergegeven
  • Filteren van het (voorraad) productoverzicht*
    • Filteren of een voorraad meer of minder dan een bepaald aantal
    • producten zonder SKU
    • producten zonder barcode
    • producten zonder inkoopprijs
  • Sorteren van het overzicht
    • Sorteer de producten op product naam, SKU of Voorraad aantal
  • Periodieke synchronisatie. Uit feedback begrepen we dat vaak het verkoopscherm open blijft staan. In die situatie synchroniseerde de app niet met het platform. Dat hebben we deze versie toegevoegd. Elke 5 minuten synchroniseert de app als deze op hetzelfde scherm ‘open’ blijft staan.
  • Adres locatie als landkaart in order details. Als je nu een order bekijkt zie je een kaartje van het adres staan.

Verbeterd

• Als de app synchroniseert met de winkel dan negeren we het automatische slot van het iOS apparaat zodat we zeker weten dat de synchronisatie niet onderbroken wordt.
  • Als de synchronisatie faalt doordat een aanvraag te lang duurt herhalen we de aanvraag maar dan met minder producten in per keer.
  • Kleine visuele aanpassing van de app navigatie
  • Kleine visuele aanpassing van de teller die op iPhones aangeeft hoeveel producten er in de winkelwagen zitten
  • Locatie- of weborder icoon ook toegevoegd aan de retourorder regel op de order details

Opgelost

• Ondersteuning voor de Star Micronics SM-S220 toegevoegd.
  • Als je een handscanner gebruikt, en het geluid op het apparaat aan had staan, gaf deze naast de scanner ook een piep-toon als je een barcode inscande.

* Je filtert met een ‘EN’ toevoeging. Dus een lege barcode EN een lege SKU levert je alleen producten op waarbij beide velden leeg zijn

Hoe kun je testen?

Hoe je kunt helpen met testen legt Ebbe je in dit topic uit: 

Vind je een foutje? Deel je vondst hieronder.

Wat gaan we hierna doen?

In een volgende versie gaan we aan de slag met:

• We werken nog aan het beschikbaar maken van de gedeelte betalingen intern. Dit duurt iets langer dan verwacht. Daarom zal de volgende versie een kleine (tussen) update zijn waarin we de onboarding in de app aanpakken.

Groeten,

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

56 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Dat klinkt hoopvol, dit zou een enorme stap voorwaarts betekenen. We testen weer graag mee.

Reputatie 3
Badge +3

Beste Bas,

Dit ziet er goed uit, zodra we kunnen gaan we dit uittesten. Ben blij met de inkoopprijs toevoeging en zie er naar uit.

Geweldig om te lezen dat er veel van de wensen besproken in het overleg zijn toegevoegd. 

Bedankt daarvoor.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga mee testen weer. Ben benieuwd.

Reputatie 6
Badge +9

De testversie is er! Gelijk even aan de slag gegaan, was heel benieuwd naar de voorraad.. en dat wordt heel erg wennen zag ik al 😉

Liep al gelijk tegen iets aan waardoor het testen wat moeizaam ging: het duurde nl 34 sec. voordat er een productlijst bij de voorraad zichtbaar was. Het is een hele lange smalle lijst met artikelen. Geen keuze in lijst of rasteroverzicht? Omdat het zo lang duurde en er niets te zien was, de app afgesloten en kreeg ik een paar keer de melding dat de app gecrasht was. Achteraf bleek dat de laadtijd gewoon heel lang was. Het iedere keer opnieuw zoeken naar een ander product zorgt weer voor zo’n lange wachttijd.

Het schuifje ‘verkoop indien uitverkocht’ alleen voor online verkoop - begrijp ik niet zo goed wat deze optie in de kassa-app doet? 😊

Als een artikel is uitverkocht - staat er bij de voorraad ‘niet bijgehouden’. 

Bij het toevoegen van de EAN code bij een artikel wordt de camera niet geactiveerd als je op de streepjescode klikt. 

Als de voorraad is aangepast, het filter is gebruikt en je drukt op klaar duurt het weer min 35 sec. voordat alle producten weer zichtbaar zijn. Dit duurt echt te lang.

De filter functie ben ik nog niet helemaal uit, nu exporteren we de voorraadlijst en bewerken en filteren we de excel lijst verder en printen deze dan uit. Het filteren in de kassa-app geeft een lange lijst met producten maar echt overzicht is er niet. 

Het direct aan de verkoop toevoegen, is dit om een bepaalde reden aan de voorraad-optie toegevoegd? Het onderscheid tussen verkoop en voorraad is wel erg prettig, het toevoegen aan verkoop gaan we ervaren of die optie prettig werkt bij de voorraad.

Van sommige toevoegingen, zoals adreslokatie zie ik geen meerwaarde. Waarom steeds het adres in kaartvorm van onze winkel zien bij een winkelverkoop?

De kassa-app gaan we nog even niet testen in de winkel - naast dat deze heel heel traag is - is de inkoopprijs zichtbaar! Medewerkers die bij nw leveringen de voorraad aanpassen via de kassa-app kunnen nu heel gemakkelijk de inkoopprijs zien en aanpassen. Dat is nu net iets wat niet de bedoeling is… Kan dit evt ook optioneel worden om deze te tonen? 

Ben benieuwd hoe anderen de testversie ervaren, wordt vervolgd 🤗

Reputatie 5
Badge +6

Ha @CountryatHome,

Dat is mooie feedback om te ontvangen. Dank je wel!

• De laadtijden gaan we induiken. Dat zou wel erg vervelend zijn.
  • De camera scanner kun je activeren als je op het veld tik. Achter het veld verschijnt dan het icoon om een barcode in te scannen voor dat specifieke veld. Voorheen was dat inderdaad het barcode icoon voor het veld zelf. Dus nu is het, eerst op het veld tikken, dan het scanner icoon aantikken.
  • Als er geen expliciete voorraad is voor aan product of variant wordt er ‘niet bijgehouden’ aangegeven. Heb je wellicht een schermafbeelding van de situatie die je omschrijft?
  • Je geeft aan dat er niet echt overzicht is in de lijst met producten. Hoe zou je wél overzicht hebben?

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

Heb je even een mail gestuurd @Bas Wienhoven met een schermopname. In de winkel duurde het 1min. en 20sec. voordat er een product werd getoond in de voorraad. 

Reputatie 6
Badge +9

De voorraad van een artikel - wat net binnenkwam - zojuist aangepast.. omdat we bij sommige items veel keuzeopties hebben is de lijst enorm lang om de juiste maat te zoeken. Het uitklapmenu van de vorige versie werkte fijner. Om welke keuze het gaat is ook vrij klein en lichtgrijs boven de gegevens aangegeven. 

Zoals je hierboven beschrijft, kan ik de camera nog niet ontdekken om de EAN te scannen

De inkoopprijs van dit artikel - staat wel bij alle varianten ingevuld, als ik in de backoffice kijk, maar hier zie ik de velden leeg. 

De voorraad van een artikel is gewoon uitverkocht/0 en staat er niet bijgehouden. Beter om hier gewoon uitverkocht of 0 te tonen.

Het volgende artikel is aan de beurt, opnw langer dan een minuut wachten voor je verder kan. Daarnaast crasht de app regelmatig tijdens het laden. Hier is momenteel niet mee te werken, sorry. Ga de app maar even verwijderen en de oude versie installeren. 

Reputatie 3
Badge +3

Bedankt voor de update! We zijn er mee aan het testen en zijn echt super blij met de ontwikkelingen! Twee puntjes die we zijn tegengekomen:

als een artikel in menu voorraad is geopend en je drukt op de terugknop lijkt het dat de applicatie niet reageert, meestal reageert de app uiteindelijk alsnog, maar wel behoorlijk vertraagd.

we kunnen nu ook de inkoopprijs aanpassen in de app, super handig. Het is helemaal fijn als we ook de verkoopprijs kunnen aanpassen, want een mutatie op het een gaat nogal eens gepaard met een mutatie op het ander (om de verkoopprijs aan te passen moeten we dan alsnog inloggen op de website).

Keep up the Good Work!

Reputatie 7
Badge +8

Bij ons werkt het kassagedeelte prima. Voorraadbeheer doe ik via de pc omdat ik dat fijner vind maar ook bij ons was de laadtijd van de artikellijst bij het voorraadmenu vrij traag, geen minuut maar een seconde of 15. Zal beem ik aan afhankelijk zijn can hoeveel artikelen er geladen worden 

Reputatie 6
Badge +9

Bij ons werkt het kassagedeelte prima. Voorraadbeheer doe ik via de pc omdat ik dat fijner vind maar ook bij ons was de laadtijd van de artikellijst bij het voorraadmenu vrij traag, geen minuut maar een seconde of 15. Zal beem ik aan afhankelijk zijn can hoeveel artikelen er geladen worden 

We waren juist met een nw collectie kleding bezig en dat doen de medewerkers via de kassa-app, het scannen van de barcodes ed. Door die lange tijd kunnen we daar niet mee verder werken, het duurde met het switchen naar een andere artikel of maat echt tussen de 45 sec. tot langer dan een minuut. Daar heeft de huidige versie van de kassa-app totaal geen last van. Echt jammer, want nu kunnen we niet verder testen, de oude versie weer geïnstalleerd. 

Reputatie 5
Badge +6

De laadtijden zijn inderdaad niet mals als er veel producten aanwezig zijn. We zijn bezig met een onderzoek om dit te verbeteren in een volgende testversie. Ik laat weer van me horen als er meer nieuws is 👍

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

De laadtijden zijn inderdaad niet mals als er veel producten aanwezig zijn. We zijn bezig met een onderzoek om dit te verbeteren in een volgende testversie. Ik laat weer van me horen als er meer nieuws is 👍

Groeten,

Super! Dankjewel @Bas Wienhoven dan testen we daarna weer mee.. 

Zou je dan misschien ook even een blik willen werpen op het tonen van keuzelijsten? Als een artikel bv 6 keuzes heeft (we hebben soms zelfs 12-15 keuzes) is het zo’n lange rij om naar de betreffende maat/keuze te gaan om daar dan de barcode te scannen. Het uitklapmenu in de huidige versie werkt veel sneller en makkelijker. 

Reputatie 6
Badge +9

Ha @CountryatHome,

Dat is mooie feedback om te ontvangen. Dank je wel!

• De laadtijden gaan we induiken. Dat zou wel erg vervelend zijn.
  • De camera scanner kun je activeren als je op het veld tik. Achter het veld verschijnt dan het icoon om een barcode in te scannen voor dat specifieke veld. Voorheen was dat inderdaad het barcode icoon voor het veld zelf. Dus nu is het, eerst op het veld tikken, dan het scanner icoon aantikken.
  • Als er geen expliciete voorraad is voor aan product of variant wordt er ‘niet bijgehouden’ aangegeven. Heb je wellicht een schermafbeelding van de situatie die je omschrijft?
  • Je geeft aan dat er niet echt overzicht is in de lijst met producten. Hoe zou je wél overzicht hebben?

Groeten,

Hi @Bas nog even over het overzicht wat je aanhaalde in je vierde punt. In de huidige versie kun je bovenaan productpagina selecteren en dan nog naar een subpagina. Dan zie je een raster van 4 producten op een rij en 4 kolommen waardoor je bijna 20 artikelen in beeld hebt. 

De nw test versie heeft 1 lange lijst waarbij je kan kiezen tussen A-Z en Z-A en op EAN maar dat schiet met 8000 producten niet echt op. Of zie ik iets over het hoofd? 😊

Als er een nw levering binnenkomt, gaan we in de kassa-app naar voorraad en vervolgens naar het betreffende merk en kunnen zo 20 artikelen in één oog opslag bekijken of de huidige voorraad nog klopt alvorens we gaan plussen en scannen wanneer nodig. 

Reputatie 5
Badge +6

Update: Er wordt nog gewerkt aan een nieuwe testversie voor 4.3.7 waarbij we de performance van het nieuwe voorraadbeheerscherm (3x woordwaarde 😉) zullen verbeteren. We verwachten dat we hem deze week nog beschikbaar kunnen stellen.

Laat helder zijn dat we zelf ook niet tevreden zijn over de snelheid en daarmee werkbaarheid van dit nieuwe scherm.

Dank tot zo ver voor alle feedback, alles staat genoteerd en nemen we mee voor volgende iteraties van 4.3.7 of een volgende versie van de Kassa App.

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

Er gebruiken vlg mij best veel klanten de kassa-app maar zie zo weinig feedback? Ik ben ook nieuwsgierig naar andere ervaringen of testen de meesten niet mee en wachten op de nieuwe versie? #dtv 

Alleen met elkaar kunnen we tot een werkzame kassa-app komen.. 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome @Peter @Michel vG @Posh Fashion @Paardeerlijk @Mary Koperdraat Kalligrafie Er is een nieuwe testversie onderweg. Hierin is de performance van het voorraadbeheerscherm flink aangepakt en zijn een aantal gevonden foutjes opgelost. Ik ben benieuwd hoe het nu ervaren wordt. Bedankt! 💪

Reputatie 6
Badge +9

De nieuwste versie is er al! Razendsnel worden de producten nu geladen, wat een verschil met wat het was, super!

Hieronder nog wat vragen/puntjes die ik tegenkwam:

• Bij orders zie je bij de 3 puntjes order status wijzigen en de opties die je normaal ziet bij weborders. Begrijp niet zo goed waar deze optie voor bedoeld is. Een kassa-app order krijgt toch altijd betaald en afgehaald? Ben benieuwd.. 
  • Onder orderoverzicht zie je eerst de winkellokatie en daaronder het betalingsoverzicht. Dit laatste is fijner om gelijk in je scherm te zien ipv het lokatiekaartje. Dit omdraaien is misschien beter.. 
  • Voorraadoverzicht, blijf het een lastig beeld vinden. Links, ¼ van het scherm een lange lijst producten en ¾ info over het product. Is hier bewust voor gekozen om het zo weer te geven? Is het raster voor een reden weggehaald?
  • Via de zoekfunctie naar een product zie je in de huidige kassa-app afbeelding, tekst, verkoopprijs en voorraad. In de testversie afbeelding, tekst, voorraad en artikelnummer. Waar is nu de verkoopprijs gebleven? Als we producten binnen krijgen - die zijn al van te voren online gezet - dan gaan we naar voorraad, gaan we controleren, scannen en prijzen. Om te artikelen te prijzen moeten we weer terug naar verkoop om de verkoopprijs te zien. Als enige staat de inkoopprijs in beeld, zie het al gebeuren dat deze op het prijskaartje komt 🤓

En het laatste is nog even een reden om de test-versie niet te installeren in de winkel. Niet nodig dat voor iedere medewerker de inkoopprijs beschikbaar/te zien is. 

Die snelheid.. wat een pluspunt! 💃🏼

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga morgen de geupdate versie installeren. Had even gemist dat hij er al stond. Als ik gekke dingen tegenkom laat ik het zeker weten.

Reputatie 4
Badge +4

We gaan hem even installeren en uitproberen, zeker met het weekend voor de deur 😉

Reputatie 4
Badge +4

Even voor de goede orde, de nieuwste versie is toch 4.3.7(3)?

Als dit het geval is dan laadt hij nog steeds super traag….. 🤔

Reputatie 6
Badge +9

Ik kom ook even terug op de snelheid.. 🤔 het duurt nu weer meer dan 35 sec. voordat alle producten geladen zijn.

Toen ik eergisteren de melding kreeg dat de nw versie geïnstalleerd was, was de app heel snel! (het was wel op een iets wat laat tijdstip, mss scheelt dat 😐) 

Reputatie 6
Badge +9

Hoe vinden jullie dit nieuwe voorraad overzicht? Oud vs nieuw.. De test-versie schiet na paar minuten weer terug naar alle producten ipv op de zoek-functie blijven staan #behappy

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Het zou versie 4.3.7(5) moeten zijn.

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

Kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gekeken, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?