Nieuwe testversie 4.3.5 (Feedback topic)

• 20 September 2021
  • 17 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Beste leden,

Er is een nieuwe testversie naar Apple ter review voor de Kassa App. Deze zal in de komende dagen beschikbaar komen in Testflight. Aan jullie de vraag om te testen of we waar maken wat we hieronder stellen. Wat is er veranderd?

Nieuw

• Vrije kortingen kunnen worden toegepast op het order totaal. Dit kan een vast bedrag of een percentage zijn dat van het totaal wordt afgehaald.
  • Na inname van retour wordt getoond hoeveel wisselgeld er uitgegeven dient te worden. Als je een kassalade hebt gekoppeld dan opent deze ook automatisch.
  • Ondersteuning voor Haptic feedback* is toegevoegd.

Verbeterd

• Ontwerp van de inname van producten die retour komen
  • De toetsen op het inlog scherm zijn duidelijker in de interactie met de gebruiker

Opgelost

• Logo's werden vaak niet goed geschaald op de kassabon. We hebben een update gedaan van de gebruikte software. Hierdoor kan het zijn dat je je logo opnieuw moet toevoegen. We hebben het getest op bonnen van 80mm breed. We zijn benieuwd naar mensen die een 54mm bon gebruiken. (Gemeld door @PUURRMO)
  • Er bleek een fout te zitten in de valuta logica waardoor alle winkeliers die de prijsweergave op Engels hadden staan, de Amerikaanse dollar bij hun product prijzen zagen.
  • Gebruikte je de Amerikaanse dollar als valuta, dan werd het contant bedrag dat je invoerde bij het afrekenen x100 gedaan. Dat is nu verholpen.

*Haptic feedback zijn kleine vibraties die interactie met een element aangeven zoals het tikken op een knop of het foutief invoeren van de login code.

Hoe kun je testen?

Hoe je kunt helpen met testen legt Ebbe je in dit topic uit: 

Vind je een foutje? Deel je vondst hieronder.

Wat gaan we hierna doen?

In een volgende versie gaan we aan de slag met:

• Ondersteuning van iOS 15
  • Iteratie op de product weergave (zoals hier besproken)
  • Iteratie op de orderregel in de winkelwagen (zoals hier besproken)
  • Iteratie op order overzicht (op basis van ontvangen feedback op 4.3.4)
  • Iteratie op order details (op basis van ontvangen feedback op 4.3.4)
  • Verbetering van het gebruik van de Camera scanner

Groeten,

17 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hij staat erin sinds vanochtend. Alles werkt tot nog toe prima. Gewoon simpel een bedrag als korting geven is ook heeeeel fijn dat dat nu kan ( en werkt ).

Reputatie 5
Badge +6

Beste leden,

Bij deze mijn reactie op jullie feedback.

Logo op de bon
@CountryatHome Zoals aangegeven aan het begin van dit topic hebben we de schaling van het logo op de bon aangepast. Dit was noodzakelijk om het op alle verschillende bon formaten goed te laten werken. Voorheen was het een gok wat de printer ermee zou doen. Met een nieuwe versie van de software hebben we hier meer controle over gekregen. Wat we nu doen is: We vergroten het logo tot de breedte van de bon met behoud van de verhoudingen. Dit kan dus betekenen dat je een nieuw logo moet uploaden.

Code bij gebruik vrije korting
@CountryatHome Het vrije kortingsbedrag maakt onderhuids een kortingscode aan. Dus de pos-xxxxxxxxxx is de aangemaakt kortingscode. Deze zouden we in de app kunnen negeren. In de beheeromgeving zul je hem altijd zien.

Onderscheid op orderoverzicht
@CountryatHome Deze feedback wordt meegenomen voor een volgende versie. Hier kan ik binnenkort ook een voorstel voor laten zien.

Volgorde kortingscode
@CountryatHome Ik ga kijken of we deze standaard op alfabet kunnen zetten (A-Z 0-9)

Achteraf kortingscode toevoegen
@CountryatHome Een afgeronde order heeft geen mogelijkheid om nog een kortingscode toe te voegen. Hiervoor zul je de order moeten annuleren en opnieuw beginnen.

@Michel vG Goed om te horen dat deze versie bevalt.

@Sjeintje Boterkoek Is het nog goed gekomen met deze nieuwe testversie?

Als ik het zo lees zie ik geen reden om op korte termijn deze versie naar de App Store te sturen. Bedankt voor het testen allemaal.

Groeten,

Reputatie 7
Badge +8

Super dat de kortingen nu aangepast gaan worden. We testen mee als hij er is.

Reputatie 5
Badge +6

Wat later dan verwacht maar de nieuwe testversie is zojuist goedgekeurd en naar Testflight gestuurd.

Alvast een heads-up. Op de Informatie pagina staan een aantal knoppen. Deze is voor testdoeleinde aan onze kant om de verschillende Haptic feedback patronen te testen. Op iPad zullen ze niets doen, gezien iPad geen Haptic feedback ondersteund. Deze knoppen zullen dus uit de versie in de App Store gehaald worden 😄

Reputatie 6
Badge +9

Beste leden,

Bij deze mijn reactie op jullie feedback.

Logo op de bon
@CountryatHome Zoals aangegeven aan het begin van dit topic hebben we de schaling van het logo op de bon aangepast. Dit was noodzakelijk om het op alle verschillende bon formaten goed te laten werken. Voorheen was het een gok wat de printer ermee zou doen. Met een nieuwe versie van de software hebben we hier meer controle over gekregen. Wat we nu doen is: We vergroten het logo tot de breedte van de bon met behoud van de verhoudingen. Dit kan dus betekenen dat je een nieuw logo moet uploaden.

Code bij gebruik vrije korting
@CountryatHome Het vrije kortingsbedrag maakt onderhuids een kortingscode aan. Dus de pos-xxxxxxxxxx is de aangemaakt kortingscode. Deze zouden we in de app kunnen negeren. In de beheeromgeving zul je hem altijd zien.

Onderscheid op orderoverzicht
@CountryatHome Deze feedback wordt meegenomen voor een volgende versie. Hier kan ik binnenkort ook een voorstel voor laten zien.

Volgorde kortingscode
@CountryatHome Ik ga kijken of we deze standaard op alfabet kunnen zetten (A-Z 0-9)

Achteraf kortingscode toevoegen
@CountryatHome Een afgeronde order heeft geen mogelijkheid om nog een kortingscode toe te voegen. Hiervoor zul je de order moeten annuleren en opnieuw beginnen.

@Michel vG Goed om te horen dat deze versie bevalt.

@Sjeintje Boterkoek Is het nog goed gekomen met deze nieuwe testversie?

Als ik het zo lees zie ik geen reden om op korte termijn deze versie naar de App Store te sturen. Bedankt voor het testen allemaal.

Groeten,

Sorry @Bas Wienhoven heb ik dat niet goed begrepen #kassabon ga deze morgen even aanpassen. 

Bedankt voor je reactie!

Reputatie 6
Badge +9

Ook hier geen problemen, alles werkt prima. Vandaag diverse klanten gehad die een aantal kadobonnen kwamen inleveren, ideaal dus, het vrije bedrag om zo het totaal van deze bonnen in te voeren. Het is zelfs nu zo dat ik alleen maar deze functie gebruik, ook met een kortingscode die is aangemaakt voor de algemene kortingen. Gaat sneller om een bedrag in te typen dan de betreffende kortingscode te zoeken. 

Het % gebruiken we bijna nooit.. ook voor deze functie niet. Maar wie weet.. 

Die vibraties heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar misschien maak ik geen typefouten :joy:

** Wat ik erg mis is het onderscheid in de orderlijst tussen web-orders en kassaverkopen. Ook de tijd is verdwenen, ongemerkt gebruikte we dat toch erg vaak om een order op de aankoop-tijd terug te zoeken als de klant geen bon meer heeft maar wel een pintransactie van de bank. Niet te doen om deze order voor order terug te zoeken. 

** De volgorde van de vaste kortingscodes op alph. volgorde. Staan nu kris kras door elkaar heen

** Het logo wordt groter afgedrukt op de kassa-bon

** Het vrije kortingsbedrag wordt vreemd weergegeven op de kassa-bon/bij de order #pos-245644xxx

Reputatie 3
Badge +4

@Bas Wienhoven ik heb MWW Vrijdag gebeld en Arjan gesproken die me vertelde dta er geen testversie was en dat deze nog bij Apple ligt ter goedkeuring en dat ik “dus maar moest wachten tot er een bericht van MWW kwam”. Want als ik nu in testflight kijk staat er rechtsboven:”Wissel in” en verder niets. Kwam hem ook onbekend voor. Terwijl ik van @CountryatHome hoor dat zij al met de testversie en de kortingen werken. Ik zou graag standaard mee willen doen aan alle testversies en ermee aan de slag gaan. Anders loop ik weer een testversie mis als laatste keer. 
Overigens loopt de kassa op dit moment gewoon vast als je 1 artikel op Vrij bedrag aan slaat en deze korting toekent. Complete vastloper kan ik je zeggen. Want je kunt niet meer voor of acteruit op dat moment. Alleen die hele order "deleten” (en dus niet aan-en afslaan op je kassa), maar wel de pinbetalingen kunnen krijgen (onze pin is niet gekoppeld aan de kassa). Validatie errors zowel op contant aanslaan als bij de pin knop. Deze combinatie kan op geen enkele wijze in de kassa worden verwerkt. 

Dit is echt een probleem.
Oplossing is zeer welkom.

Groeten Esther, eigenaar Sjeintje Boterkoek

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb hem vrijdag ginstalleerd. Wij doen inderdaad al wel een tijd mee met de testgroep zodat we met testflight eerst kunnen proefkonijnen. 

Reputatie 3
Badge +4

@Michel vG tot op heden kan ik niets installeren, maar ben wel lid van de testgroep. Doe ik iets niet goed, verkeerd of in de verkeerde volgorde? 

Reputatie 5
Badge +6

@Sjeintje Boterkoek Heb je de uitleg van Ebbe al gevolgd?

Het installeren van Testflight is niet voldoende. Je zult de link in bovenstaand bericht moeten volgen op het apparaat waar TestFlight geïnstalleerd staat. Dan komt de Kassa App er bij te staan.

Een volledige vastloper bij het aanslaan van een vrij bedrag in combinatie met een kortingscode is mij niet bekend. Als dit met de testversie ook het geval blijkt dan wil ik je vragen om met onze helpdesk de situatie door te nemen zodat we er naar kunnen kijken.

Succes met testen 😃

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

Hoi! De nieuwe korting wordt in de betreffende order vreemd getoond: 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome kun je explicieter zijn in wat je vreemd vindt in de weergave, in de voorbeelden die je stuurt? Dan hoef ik niet raden wat je precies bedoelt en kan ik beter antwoord geven 😊

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

@CountryatHome kun je explicieter zijn in wat je vreemd vindt in de weergave, in de voorbeelden die je stuurt? Dan hoef ik niet raden wat je precies bedoelt en kan ik beter antwoord geven 😊

Groeten,

Er valt weinig te raden 😊, ik bedoel die lange pos-xxxxxxxxxx code die er extra bij staat..

Reputatie 6
Badge +9

Het logo op de kassabon wordt na de update ook extra groot geprint, hebben meer gebruikers die verandering? 

Reputatie 7
Badge +8

Dit is me ook opgevallen. Geen idee of dat te corrigeren is door het bestand aan te passen.

Reputatie 6
Badge +9

Is het een heel gek idee om naderhand nog een korting toe te kennen aan een verkoop in de kassa-app en is dat technisch haalbaar @Bas Wienhoven Winkelverkoop afgerond.. oh ik heb nog een kadobon .. #graaitintas 

Reputatie 6
Badge +9

Het logo op de kassabon wordt na de update ook extra groot geprint, hebben meer gebruikers die verandering? 

@Bas Wienhoven moet ik het logo nu zelf aanpassen of komt dat zo weer goed? De bon is ook zoveel langer om te printen. Ik zal bij het vorige bericht de aanvullingen/opmerkingen van deze nw versie steeds bijwerken, dan staan alle bevindingen in één reactie :blush:

Reageer