Beantwoord

Kassa-app crasht

• 26 August 2021
  • 29 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Hoi! Zijn er meer kassa-app gebruikers waarbij de app crasht? deze week al een paar keer.. 

icon

Beste antwoord door Bas Wienhoven 27 August 2021, 17:35

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb op het moment vakantie maar als hij meerdere keren was gecrasht had ik wel commentaar gehad vanuit de andere gebruikers in de winkel. Je zou eens kunnen kijken of er niet een update van apple klaar staat. Wij hebben weleens gehad dat de kassa app rare dingen deed als er een update van apple was.

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je op “Deel” tikt kun je ons de informatie verstrekken om een onderzoek te starten. Heb je dat toevallig gedaan?

Reputatie 6
Badge +8

@CountryatHome dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je op “Deel” tikt kun je ons de informatie verstrekken om een onderzoek te starten. Heb je dat toevallig gedaan?

Deze keer denk ik niet. Begin van de week wel, maar zag dat het bericht dan niet zoals de ‘bug’ rapportage doorgestuurd wordt en dat het dan niet bij jullie terecht zou komen, sorry. :face_palm:

Versie 4.3.4 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Dit is het volledig crashen van de app. Dat mag nooit gebeuren en Apple handelt dan het crash-rapport af. Dat komt altijd bij ons terecht. Als de app zelf een fout tegenkomt dan spelen we deze ook door maar handelen we dat zelf af. Dus wat er ook gebeurd, melden heeft altijd zin 😁

Reputatie 6
Badge +8

Vandaag wel gedeeld,einde van de middag gebeurde het weer.. 

Reputatie 6
Badge +8

Vandaag crashte de app weer en opnw op ‘deel’ geklikt. Zijn er meer meldingen van of is het alleen in ‘Zeeland’ :thinking:  

Reputatie 6
Badge +8

Zijn er meer kassa-app gebruikers die deze melding wel eens krijgen? Deze week weer aantal keer.. 

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons nog niet voor gekomen. Vanmiddag was alleen de connectie met de printer een keer mis. Na herstart van de app was dat weer goed.

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons nog niet voor gekomen. Vanmiddag was alleen de connectie met de printer een keer mis. Na herstart van de app was dat weer goed.

:thinking:

Reputatie 6
Badge +8

Dit speelt nog steeds.. dagelijks wel een keer.

Reputatie 6
Badge +8

@Bas Wienhoven Ook vandaag weer en zoals alle dagen eerder deze week. We zijn bijna een maand verder, is er al iets meer duidelijk? Begint nu wel een beetje vervelend te worden.. 

Reputatie 6
Badge +8

We hebben dit gelukkig niet gehad. Er staat op het moment een nieuwe versie in testflight, misschien helpt het als je die installeerd. Als er verder niemand last van heeft zou het misschien ook nog aan de tablet kunnen liggen. Ik heb in het verleden weleens gehad dat als er een update van apple was de kassa app daardoor raar leek te doen. 

Reputatie 6
Badge +8

We hebben dit gelukkig niet gehad. Er staat op het moment een nieuwe versie in testflight, misschien helpt het als je die installeerd. Als er verder niemand last van heeft zou het misschien ook nog aan de tablet kunnen liggen. Ik heb in het verleden weleens gehad dat als er een update van apple was de kassa app daardoor raar leek te doen. 

De nw versie staat er al sinds gisteren op.. dat maakt met dit crashen niet uit. 

Zal maandag eens kijken of er een IOS update is.. 

Reputatie 6
Badge +8

Twee maanden geleden is dit crashen begonnen en nog steeds hebben we hier dagelijks mee te maken. Tot nu toe alleen een reactie van MWW ontvangen dat dit nooit mag gebeuren.. maar helaas, daarna bleef het stil. We blijven deze foutmelding ook nog steeds delen.. #help

Reputatie 6
Badge +8

Blijft raar, wij hebben de laatste tijd helemaal geen problemen meer gehad met de kassa app. Ik weet niet of je van een crash een rapport krijgt. Daarmee zou mww toch iets moeten kunnen. Anders zo er nog een fout in de tablet kunnen zitten, dit kun je misschien oplossen door de tablet een keer terug te gaan naar fabrieksinstelligen.

Reputatie 6
Badge +8

Zeg dat, zeker vreemd, ik blijf die foutmelding maar delen, daar komt geen reactie op. Wil eerst dat even afwachten voordat ik rigoureus terug ga naar die instellingen. Dan ben ik veel meer kwijt… 

Reputatie 7
Badge +16

@CountryatHome Heb je het idee dat er bij specifieke handelingen de app crasht? 

Reputatie 6
Badge +8

Nee, meestal als we aan het afrekenen en de winkelmand gevuld is. Op een punt dat je er niet op zit te wachten dat de app crasht!

Reputatie 3
Badge +4

Voorafgaand aan mijn melding van de Kassa app die crasht… de ene iPad is volkomen nieuw (nieuwste versie) vorig jaar Oktober aangeschaft, de andere (2e iPad) 3 mndn geleden. Beiden volledig geüpdated.

Nee, meestal als we aan het afrekenen en de winkelmand gevuld is. Op een punt dat je er niet op zit te wachten dat de app crasht!

Precies dit. Bizar gewoon en ronduit irritant!

Het gebeurd echt een paar keer per week dat mijn kassa App zich volkomen zelf afsluit, en dan bedoel ik dat de App sluit en ik naar het begin scherm van mijn iPad sta te staren met alle icoontjes. Dit gebeurd midden in een actie waarbij ik al meerdere producten heb aangeslagen. Wanneer dit gebeurd ben ik niet in de buurt van de iPad, want ik sta bij de toonbank en zowel klant als ik staan dan met mond vol tanden. Er komt geen enkele melding bij mij in beeld, geen bevriezing van beeld, de app sluit gewoon af. Vervolgens kan ik opnieuw beginnen met invoeren. 

Even wat betreft de kortingscodes die sinds de beide recentelijke updates verdwijnen uit mijn lijst van kortingscodes … Ik ben de enige die achter de schermen bij MWW werkt aan de site. Codes voer ik in om ze er niet uit te halen. Bij mijn kaartenactie in de winkel: zowel de code 4 voor 10 verdween (aantal weken geleden) en recentelijk de code 8 voor 20. Heb me helemaal de blubbers gezocht maar ze staan er niet meer tussen. Nergens in de lijst. Nou wie het weet mag het zeggen … zoveelste bug?

3e “dingetje” er is echt iets aan de hand tussen de handscanner en de kassa app. Los van alle tips en linkjes om deze opnieuw te koppelen wat echt ellendig lang duurt en uiteindelijk krijg je als een soort “Format C-actie” het advies van MWW om je Kassa App helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Hek van de dam want dan ben je pas echt lang bezig om alles weer te koppelen. Scanner uitzetten en weer aanzetten is het enige dat helpt, soms houd ie het dan lang vol soms kort.

Iemand een idee?

Iedere tip en truc is welkom.
Dank alvast!
Groeten van Esther Möhringer-Davidson
Eigenaar Sjeintje Boterkoek winkel en webshop

Reputatie 6
Badge +8

Vandaag dus weer 2x de app gecrasht tijdens het zoeken naar een product. Ik deel me iedere keer suf maar er gebeurd en ik hoor niets.. 

Reputatie 3
Badge +4

En bij mij vandaag weer kortingcodes verdwenen die ik net opnieuw heb ingevoerd vorige week. Hoe dan ???
Normaliter positief ingesteld maar vandaag ben ik hier echt wel klaar mee.

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome We snappen dat dit heel erg vervelend is als je in een drukke winkel staat. We hebben dit in onderzoek en we komen hier nog bij je op terug.
@Sjeintje Boterkoek Dit is inderdaad een bekend probleem. Ook hier wordt aan gewerkt. Ik zal een reactie in dit topic plaatsen als de oplossing is gevonden.

Reputatie 6
Badge +8

@CountryatHome We snappen dat dit heel erg vervelend is als je in een drukke winkel staat. We hebben dit in onderzoek en we komen hier nog bij je op terug.
@Sjeintje Boterkoek Dit is inderdaad een bekend probleem. Ook hier wordt aan gewerkt. Ik zal een reactie in dit topic plaatsen als de oplossing is gevonden.

Dit laatste vind ik wel bijzonder.. de vorige keer kreeg ik een reactie terug: het lag toch aan ons zelf, want het was onmogelijk dat er kortingscodes verdwenen :nerd:  

Reputatie 6
Badge +8

Hoi @Arjan inmiddels al iets verder gekomen? Het probleem is nu al 2 maanden aan de gang en vandaag gebeurde het weer. Net toen er 14 artikelen in de winkelwagen zaten :nerd: . We konden dus helemaal opnieuw beginnen, alles weer uit de tas van de klant :grimacing:

Wel een stapje verder, want de melding om het probleem te delen is vervallen en stopt de app er gewoon mee zonder enige melding. 

Reputatie 3
Badge +4

Dat laatste stukje … “zonder enige melding” gebeurd bij ons vaker dan met melding. 

Reageer