Vraag

EAN code wordt niet opgeslagen

Reputatie 6
Badge +8

Hoi, zijn er meer kassa-app gebruikers die dit probleem hebben? We voeren de EAN code in, slaan deze op - code wordt grijs/schuin gedrukt en als je later terug gaat naar het artikel staan er alleen maar heel veel 9999999999.

We hebben deze week opnw veel gescand wat niet opgeslagen is en zoek nu maar eens uit wat. Zie ook dit topic:

18 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ha @CountryatHome ,

met welke versie van de app speelt dit?

Groet,

Reputatie 6
Badge +8

Ha @CountryatHome ,

met welke versie van de app speelt dit?

Groet,

Ha Bas, fijn dat je zo snel reageert.. we hebben er echt last van momenteel en kunnen de items niet scannen tijdens het verkopen. Als je op de originele topic klikt onder voorgaande bericht heb ik die info toen al toegevoegd. We werken in de winkel nog steeds met de ‘oude’ versie, niet met de test.

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome ik snap dat dat knap vervelend is. Werkt het wel met nieuwe versie?

groet,

Reputatie 6
Badge +8

Nee, ook niet, net even getest → zelfde resultaat @Bas Wienhoven 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome dan zou ik een filmpje maken van de handelingen die je doet en die naar onze support afdeling sturen. Dan ga ik die eens bestuderen. En kijken of ik kan vinden wat er mis gaat.

groet,

Reputatie 6
Badge +8

@CountryatHome dan zou ik een filmpje maken van de handelingen die je doet en die naar onze support afdeling sturen. Dan ga ik die eens bestuderen. En kijken of ik kan vinden wat er mis gaat.

groet,

Heb je er al iets gedaan? Vanmiddag in de winkel weer gaan testen en nu pakt de app de EAN code weer. Als we zoeken op 999999 bij de producten zien we gelukkig maar ca. 20 artikelen die deze rare code hebben gekregen. Die scannen we morgen even opnw. 

We hadden vandaag wel wat andere problemen met de app, we werden er zeker 4x uitgegooid en moesten weer aanmelden via de QR code. Maar dat is vast wat anders geweest, was je hier bekend mee? #dip

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Ik was in afwachting van meer info dus kan je beloven dat ik nergens aan heb gezeten 😁 Super fijn dat het goed werkt.

Goed en succesvol weekend gewenst!

Groet,

Reputatie 1
Badge

Het werkt helaas nog steeds niet, wij ervaren dit ook als een groot probleem. Heel veel werk voor niets gedaan

hopelijk hebben jullie hier snel een oplossing voor.

misschien terug naar de óude situatie?

groet inge

twin arts

Reputatie 5
Badge +6

Beste @CountryatHome en @Twinarts 

Vorige week hebben we versie 4.3.8 (1) ter beschikking gesteld die een situatie ondervangt waarin barcodes niet goed opgeslagen worden. Dit door de aanwezigheid van een tweede “barcode” veld in de beheeromgeving.

We hebben vandaag nog een aantal situaties onder de loep genomen n.a.v. contact van Inge met onze support afdeling. Er blijkt nóg een situatie te zijn waarin de barcode niet correct wordt opgeslagen. Ook deze situatie gaan we ondervangen in de app.

Voor alle duidelijkheid: De wijze waarop barcodes opgeslagen worden door de app is onveranderd t.o.v. de vorige Kassa App versie. Terug naar die situatie zal dus geen oplossing zijn. Het probleem zit geheel aan de kant van het platform en niet aan de kant van de Kassa App. Dit gaan we oplossen, die belofte kan ik alvast maken. De termijn is nog onzeker, gezien dit tussen alle andere plannen door zal moeten en de impact van de wijziging nog niet duidelijk is. Hierover houd ik jullie op de hoogte.

Groet,

Reputatie 6
Badge +8

Bedankt voor je uitleg @Bas Wienhoven begrijp alleen het ‘tweede’ barcodeveld niet zo goed, die werd ook spontaan aangemaakt vorige week wat ik van @Sander begreep. De oplossing om niet te scannen met de barcodescanner was geen oplossing, dat was eerder al niet zo, maar met de camera moest het lukken. Niet.. 

Er staan nu zo’n 300 artikelen te wachten om gescand te worden.. er is niet mee te werken momenteel, kleding in diverse maten die je nu vanaf een postzegel moet herkennen, verkeerde artikelen worden aangeslagen in de kassa, voorrraden die zo niet kloppen en online worden besteld.. nog maar niet te praten over de hoeveelheid extra werk wat het met zich mee brengt. Voorraad bijwerken achteraf is al helemaal niet te doen met het onduidelijke overzicht. 

Als je al praat over een onzekere termijntijd verwacht ik het niet deze week opgelost.. 😳 en het duurt nu al meer dan 3 weken.  

Reputatie 1
Badge

Hi @Bas Wienhoven , Sander, Ebbe en @CountryatHome Sonja

Vandaag ook met Sander bezig geweest om het op te lossen, helaas nog niet gelukt en fijn om te horen dat er aan gewerkt wordt.

Het baart mijn echter zorgen dat het als een “tussendoor” item gezien wordt. Voor ons is het een groot probleem, het heeft elke dag impact en het is echt te druk in de winkel nu om alles handmatig op te gaan zoeken bij het afrekenen. De nieuwe collecties kleding komen al binnen en dat moet er echt goed in komen te staan. Het is qua tijd ondoenlijk om het handmatig in te typen of op te zoeken in het systeem

Maak er alsjeblieft een hoge prio van!

Ik hoor graag hoe we dit op korte! termijn kunnen fixen? 

alvast bedankt voor jullie hulp en inzet,

groet Inge

Reputatie 6
Badge +8

@Sander Vandaag even getest: een artikel gescand met dit extra barcodeveld bij de zichtbare velden, geeft allemaal 9-ens. Daarna dit barcodeveld verwijderd, de EANcode ingevoerd, yes! → geaccepteerd! Geeft heel veel extra werk maar dit is wel even een tussen-oplossing om toch artikelen te gaan scannen @Twinarts 

Hier loop ik tegen dezelfde issues aan, de herfstcollectie komt binnen... Wat ik nu doe is in de Kassa App scannen, de code delen via Airdrop en op de laptop opslaan. Behoorlijk omslachtig uiteraard. Waar ik een beetje bang voor ben, is dat alle barcodes straks verdwenen zijn en jongens, als eenpitter kan ik dat er niet bij hebben. Dus ik duim nog maar even een extra rondje.

Reputatie 6
Badge +8

Hier loop ik tegen dezelfde issues aan, de herfstcollectie komt binnen... Wat ik nu doe is in de Kassa App scannen, de code delen via Airdrop en op de laptop opslaan. Behoorlijk omslachtig uiteraard. Waar ik een beetje bang voor ben, is dat alle barcodes straks verdwenen zijn en jongens, als eenpitter kan ik dat er niet bij hebben. Dus ik duim nog maar even een extra rondje.

Als je bij het aanmaken van een nw artikel bij het tabblad extra velden het tweede barcode veld bij zichtbare velden verwijderd gaat het scannen goed. 

Als je bij het aanmaken van een nw artikel bij het tabblad extra velden het tweede barcode veld bij zichtbare velden verwijderd gaat het scannen goed. 

Hoi!

Bij mij past hij de code toch helaas aan naar 9999999 in de App. Maar veel dank voor het meedenken!

Reputatie 6
Badge +8

Hoi!

Bij mij past hij de code toch helaas aan naar 9999999 in de App. Maar veel dank voor het meedenken!

Ohh dan ga ik die artikelen nog even extra checken, mss heb ik het ook voor niets gedaan.. 

Reputatie 1
Badge

Wij ervaren ook steeds problemen met het barcode scannen. Het scannen om de barcode in te voeren  geeft regelmatig problemen, en het uitlezen ook. We hebben echter geen 2e barcodeveld bij zichtbare velden staan. Misschien gebruiken we toch nog een oude versie, ik zal hem eerst nog even updaten. 
Maar dan nog is dit een handige tussenoplossing door iemand bedacht. Het moet gewoon goed werken en dit speelt al weken. Als er iets zo belangrijks niet goed werkt verwacht ik snellere actie om het opgelost te krijgen.

Reputatie 1
Badge

Inmiddels ook de ‘truc’ geprobeerd om het 2e (zichtbare) barcodeveld te verwijderen, maar die springt gelijk terug zodra je een product probeert te scannen. Kan dit 2e barcodeveld niet gewoon weer verwijderd worden zolang het deze fout geeft @Ebbe?

Reageer