Vrije invoer in de kassa app

Reputatie 7
Badge +8

Hallo Allemaal,

Ik ben Michel en op dit moment ben ik bezig met het vullen van de webwinkel als aanvulling voor mijn fysieke winkel.

Nu is het tot nog toe allemaal prima te doen om de artikelen toe te voegen aan de webwinkel maar ik ben nu van plan om de kassa app te gaan gebruiken in de winkel zodat we niet met 2 voorraden moeten werken. Het enige wat ik niet kan vinden is of er via de kassa app ook vrije invoer mogelijk is. Dit zou ik graag weten voor ik een ipad aanschaf hiervoor. (sorry ben een android persoon 😉 )

Wij verkopen namelijk ook levende siervissen, deze hebben over het jaar en afhankelijk van het aanbod in afmeting en leverancier geen vaste prijzen. De vraag is dus of het mogelijk is om net als bij een klassieke kassa een groep aan te maken waar je dan een aantal en bedrag handmatig kunt invoeren? Ik heb wel kunnen vinden hoe artikelen of in ons geval de vissen, die we niet online willen verkopen, alleen in de kassa app zichtbaar kunt maken. Dat gaat als ik het goed gelezen heb door middel van een “verborgen”pagina.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Als de webwinkel open gaat laat ik deze hier ook nog langs komen 🙂 .

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Michel, hier ook een Android persoon:wave: Binnen de Kassa App heb je de mogelijkheid om een 'vrij bedrag’ in te voeren. Dus als je een product, in jouw geval vissen, hebt die niet in de webwinkel staan of waarvoor je een andere prijs wil rekenen, dan heb je altijd die mogelijkheid. Je kunt bij het vrij bedrag een 'naam’ ingeven, deze wordt op de factuur geplaatst.

Heb je een mogelijkheid om een iPad of een iPhone te lenen? Want dan kun je wat mij betreft de Kassa App ook voor bijvoorbeeld twee weken uitproberen. Mocht je hier interesse in hebben, laat het mij dan weten. 

:v: Ebbe

Reputatie 7
Badge +8

Bedankt Ebbe voor de snelle reactie.

Ik heb een premium account dus ik ga vandeweek maar eens iemand met een ipad vriendelijk aankijken. 

Reputatie 7
Badge +16

Top! Stel je vraag gerust aan de community, dan helpen we je weer verder:v:

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben inmiddels met een ipad aan het experimenteren. Dit werkt prima. Ik kan inderdaad een vrije invoer doen dus dat gaat wel goed komen. Wat handiger zou zijn, en ik weet niet of ik alleen voor mezelf spreek, is dat je een artikel zou kunnen maken waar geen prijs bij is ingevoerd zodat de kassa-app deze vraagt als het artikel gekozen wordt.  Dat zou het afreken-proces wat versnellen verwacht ik. Ook zou het dan bijvoorbeeld een optie kunnen zijn met artikelen die per gewicht verkocht worden (b.v. 3,8 kilo x appel á 2,50 per kilo, waarbij dan bijvoorbeeld de kiloprijs en het soort artikel al wel vast is maar de kilo’s gevraagd worden). Geen idee of dit al kan of misschien iets voor de toekomst. Verder is de kassa-app overzichtelijk en duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Michel, Goed geregeld:clap: De situatie die je schets is niet mogelijk in de Kassa App. Maak dit vooral kenbaar op feedback.mijnwebwinkel.nl en deel de link hier. Hopelijk wordt er veel op gestemd. Alles wat je aangeeft op feedback.mijnwebwinkel.nl komt bij ons productteam terecht. Zij beslissen welke functie gemaakt wordt, de juiste mensen hiervoor dus. 

Reputatie 7
Badge +8

Artikelprijs toevoegen na scannen.

Bij deze een aanmelding gedaan voor deze optie. Ik ben benieuwd naar de reacties. Veel winkeliers kunnen hier wat mee denk ik.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben weer wat verder met de kassa app. Alles werkt nu. Inclusief printer scanner en lade. Het enige wat ik mis is bij vrije invoer de mogelijkheid om een negatief bedrag in te voeren. Bij ons in de winkel (aquariumspeciaalzaak) komen soms vissen terug van klanten die er mee kweken bijvoorbeeld. Deze kan ik niet verrekenen met een normale bon. Is daar een mogelijkheid voor of zou ik dan via de webwinkel een soort van cadeau of tegoedbon moeten maken? Alvast bedankt voor iemands reactie of idee. 

Reputatie 7
Badge +16

@Michel vG Een min bedrag kun je inderdaad niet invoeren. De vissen die klanten terugbrengen? Die zijn niet eerst gekocht bij jou? Anders kun je werken met retouren

Reputatie 1
Badge

Een min bedrag invoeren zou ook handig zijn voor cadeaubonnen!

Ik zou een min bedrag ook fijn vinden. Er worden nog wel eens prijs afspraken gemaakt en deze kun je niet verwerken. Korting geven werkt niet daar je alle codes moet invoeren en ook achter de komma. 

zelf het bedrag veranderen kan helaas ook niet. Nu sla ik het aan op vrij bedrag en verwijder later het artikel uit de voorraad. Dit is zeker niet ideaal. 

of zie ik iets over het hoofd? 

Reputatie 7
Badge +8

Voor cadeaubonnen heb ik nu een soort work around gemaakt. Wij hebben cadeaubonnen in de winkel met vaste bedragen. Deze heb ik 2x in de kassa-app staan. 1x gewoon voor de aanschaf en 1x als negatief bedrag om ze retour te nemen bij het afrekenen. Het is niet ideaal maar het werkt prima. Ik heb gewoon zelf een barcodelijstje gemaakt om ze te kunnen toevoegen of terugboeken. Maar dan nog zou een negatief bedrag bij vrije invoer heel welkom zijn!

Badge

Een negatief getal kunnen ingeven is ook interessant als je bv een korting wil geven voor licht beschadigde verpakking van een artikel. Met die optie zou ik ook heel tevreden zijn!

Reageer