Ervaringen kassa app

Badge

Beste allemaal,

Wij hebben naar tevredenheid een webwinkel bij mww, ook al zijn er de laatste tijd best wat storingen, en zijn nu aan het bekijken of de kassa app van mww iets voor ons is. 

Dat gezegd zie ik hier best wel veel kinderziektes terug komen van gebrek aan rapportage mogelijkheden tot aan issues met hardware. 

Van nature komen negatieve zaken altijd eerder naar voren als positieve. Daarom zou ik graag enkele van jullie willen horen over je ervaringen in zijn algemeen tot nu toe maar ook of issues nel worden opgepakt en opgelost. 

Wij zelf hebben een hobby zaak met ongeveer 3 duizend artikelen, sommige hebben barcodes en andere moeten we barcodes aan geven. Prijzen moeten we soms per productgroep veranderen na inkoopprijs verhogingen. 

Nu zijn er de laatste tijd enkele storingen geweest, hoe gaan jullie er mee om wanneer de app uitvalt?

Best wat vragen van mij uit maar ik ben benieuwd of er vergelijkbare winkels zijn die de app gebruiken

Bedankt vast!

Bas

19 reacties

Badge

Wij hebben van alles aangeschaft om de kassa app te gebruiken, maar in werkelijkheid is het enorm slecht en een product dat niet af is en voor zo ver ik er hoogte van krijg gaat dat ook niet gebeuren. Ik zou aanraden om een andere oplossing te zoeken. De kassa app is echt helemaal niks helaas.

Mvg Marlon

Badge

Hoi Marlon,
Jou mening is duidelijk. Wel lees ik over updates, in welk tempo komen die uit? 

Zelf zag ik ook wel dat de app niet af is maar mocht het tempo van verbeteringen goed zijn dan zou ik nog wel willen wachten aan de zijlijn. 

Ben benieuwd naar andere ervaringen

Bedankt Marlon

Bas

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben sinds vorige week begonnen met het gebruik van de kassa app. We hebben helaas een aantal keren gehad dat de barcodescanner geen verbinding met de app meer heeft. Hij staat dan wel vermeld in de apparaten lijst van de ipad. Als we bluetooth uitschakelen en weer aan verbind hij meestal wel weer. De rapportage was heel beknopt maar is met de update uitgebreid maar nog niet volledig (geen splitsing 21 en 9 procent). Dit zou op zeer korte termijn wel weer geregeld worden. Voor ons is het andersom, we zijn onze artikelen in de webshoo aan het zetten zodat we met 1 voorraad kunnen werken, daarna gaat de webshop online.

Badge

Ok, dat is alweer wat met de algemene performance… 
Wellicht had mww er beter aan gedaan een bestaand bedrijf te kopen die dit al onder de knie had, nu ken ik hun portemonnee niet natuurlijk:)

Maar bedankt voor jou reactie!

Verbaasd me wel om te horen dat verkoop rapportages met gescheiden BTW regels er niet standaard in stonden. Is er niemand van retail finance in hun team dan…

Maar goed, graag hoor ik nog wat andere ervaringen. Positieve zijn net zo goed welkom natuurlijk, wellicht iemand die het al langer gebruikt?

Reputatie 7
Badge +8

DIe stonden tot de laatste update wel apart op de uitdraai maar bij de laatste update is dat weggehaald. ik heb daar over gebeld met MWW en dat zou op korte termijn weer  wel gescheiden worden. Ik heb daar met onze boekhouder over gebeld en die vond het ook vreemd dat er geen scheiding meer was, en belastingtechnisch is dat ook niet de bedoeling, aangezien je bij de aangifte ook de twee of meerdere tarieven opgeeft.

Badge

Dan ook een vraag aan mijn webwinkel; zijn er naast IT’ers ook financiele/administratieve/logistieke (noem het maar op) mensen betrokken bij het vormgeven van deze app?

Vind het wel raar dat niemand heeft benoemd dat zoiets als die BTW's types echt basis is….

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Craftgarden, ja, in de '’discoveryfase’’ (lees= onderzoeksfase) worden verschillende - op willekeurige basis - winkeliers besproken. De opsplitsing van de btw zat er altijd in, en is vermoedelijk bij de nieuwe update over het hoofd gezien. De opsplitsing komt snel weer terug. Ik durf je niet te zeggen wanneer deze online staat, hierbij zijn we afhankelijk van Apple, zij moeten de update accepteren in hun Appstore. Zodra de update klaar staat, krijg je dit te weten. 

Groet,
Ebbe

Badge

Hi,

@Ebbe , ja dat van die onderzoeksfase wist ik. Wij hebben toen ook input geleverd maar het meerendeel van wat we aangaven dat een winkel standaard nog heeft is er niet in terug gekomen. 

Mochten er nog anderen hun (ook positieve) ervaringen willen delen dan hoor ik dat graag!
Echter begint het er nu op te lijken dat het nog een te groot risico is voor onze bedrijfsvoering.
Wel erg jammer want het zou perfect zijn als we onze on en offline voorraad eindelijk eens communicerende vaten kunnen laten zijn

Reputatie 7
Badge +16

De Kassa App is volop in ontwikkeling, net zoals het hele platform en eigenlijk alle producten/diensten die je kunt aanbieden. De Kassa App is dan ook nooit af. Deze moet altijd door ontwikkelen. Het is goed mogelijk dat bepaalde wensen nu nog niet aanwezig zijn. Of dat voor jou werkbaar is, dat kan ik niet beoordelen. Misschien is het beter om de Kassa App eerst te testen? Laat maar weten of je dat wilt, dan gaan wij dat in orde maken.

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben ook erg benieuwd naar het gebruiken van de kassa app. Ik zou het pakket dan meer nemen om de css module. Maar ik wacht ook nog even af wat de grote beloofde updates gaan doen. Ze zouden vast ooit komen maar wanneer. Wachten duurt altijd lang. Maar ons geduld is wel een beetje op aan het raken.

Reputatie 7
Badge +11

Beste allemaal,

Wij hebben naar tevredenheid een webwinkel bij mww, ook al zijn er de laatste tijd best wat storingen, en zijn nu aan het bekijken of de kassa app van mww iets voor ons is. 

Dat gezegd zie ik hier best wel veel kinderziektes terug komen van gebrek aan rapportage mogelijkheden tot aan issues met hardware. 

Van nature komen negatieve zaken altijd eerder naar voren als positieve. Daarom zou ik graag enkele van jullie willen horen over je ervaringen in zijn algemeen tot nu toe maar ook of issues nel worden opgepakt en opgelost. 

Wij zelf hebben een hobby zaak met ongeveer 3 duizend artikelen, sommige hebben barcodes en andere moeten we barcodes aan geven. Prijzen moeten we soms per productgroep veranderen na inkoopprijs verhogingen. 

Nu zijn er de laatste tijd enkele storingen geweest, hoe gaan jullie er mee om wanneer de app uitvalt?

Best wat vragen van mij uit maar ik ben benieuwd of er vergelijkbare winkels zijn die de app gebruiken

Bedankt vast!

Bas

Ik wil graag even een compliment maken over de site https://www.craftgarden.nl man wat ziet dat er mooi en fris uit. Er is wel echt alles uit MWW gehaald wat mogelijk is mvg Robert 

https://www.powerfulproducts.nl

Badge

De Kassa App is volop in ontwikkeling, net zoals het hele platform en eigenlijk alle producten/diensten die je kunt aanbieden. De Kassa App is dan ook nooit af. Deze moet altijd door ontwikkelen. Het is goed mogelijk dat bepaalde wensen nu nog niet aanwezig zijn. Of dat voor jou werkbaar is, dat kan ik niet beoordelen. Misschien is het beter om de Kassa App eerst te testen? Laat maar weten of je dat wilt, dan gaan wij dat in orde maken.

Groet,
Ebbe

Hoi @Ebbe , ja dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Mijn vraag is meer dat het erop lijkt dat basis functies nog niet in orde lijken te zijn. Daarmee bedoel ik meer dat de kassa app wellicht te vroeg is gelanceerd. 

@powerfulproducts.nl , bedankt voor het compliment:) Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw welke de webshop vormgeeft.

Reputatie 7
Badge +16

@Craftgarden De Kassa App is zeker nog niet perfect. Voor de ene webshop ontbreken er voor hun basisfuncties, voor de anderen niet. Uit nieuwsgierigheid, wat zijn voor jou de basisfuncties die er in horen te zitten? 

Helemaal eens met Robert van @powerfulproducts.nl, erg vette shop heeft je vrouw gemaakt! Complimenten:clap:

Reputatie 7
Badge +8

Het probleem met de barcode scanner heb ik vermoedelijk gevonden. We hadden een app van de socketscan geinstalleerd om te kunnen zien hoe de accu-capaciteit is. De app is van de fabrikant zelf. Deze app heb ik verwijderd van de tablet en nu scant hij al 4 dagen achter elkaar door waar hij voorheen een paar keer per dag de verbinding met de kassa app kwijt was. Ik vermoed dat de socket app tussendoor gegevens probeert op te halen uit de barcode scanner en dat de scanner hierdoor de weg kwijt raakt. Als hij komende week ook zo werkt ben ik in iedergeval een stuk geruster op de werking van de kassa app. 

Reputatie 7
Badge +16

@Michel vG Dat is interessant. Hoe werkt het nu?

Reputatie 7
Badge +8

Tot nog toe werkt de scanner weer prima. We hebben nog een enkele keer dat de app niet contant wil afrekenen of steeds de pincode vraagt. Dat is een kwestie van even de app opnieuw opstarten, daar is wel mee te leven voorlopig. Dit heb ik al via de app gemeld. Met een filmpje via de mail. 

Reputatie 2
Badge

Weet niet of dit nog relevant is, ben net lid geworden van de community en zit een beetje door topics te scrollen.

De fysieke winkel is voor ons de hoofdzaak, maar we verkopen ook online. Ik vind het belangrijk dat de voorraad gesynchroniseerd is, en MWW is één van de weinigen (die ik gevonden heb) waar dit het geval is (voor een redelijke prijs - Lightspeed is meer dan drie keer zo duur). De Kassa app werkt in principe goed voor ons. Het enige is dat wij veel verse producten op gewicht verkopen (per kilo) dus het zou handig zijn als je aantallen handmatig en met cijfers achter de komma zou kunnen invullen (152 gram ham als 0,152 bijvoorbeeld). Ik kan me voorstellen dat dit ook voor anderen handig kan zijn, als je per meter, volume of gewicht verkoopt.

Het argument van MWW tot nu toe is dat je dan ook voorraad met decimalen hebt en dat dit tegen “de standaard” ingaat, maar als je zoals wij op gewicht verkoopt, is het heel normaal om voorraad te hebben die niet uit gehele getallen bestaat.

Vooral nu we ook een scanner hebben, zijn we echter heel tevreden over de Kassa app. Wat niet wil zeggen dat er geen verbeterpunten zijn:

• Bij “Vrij bedrag” de mogelijkheid om het BTW percentage standaard op 9% te zetten. Dit moet nu iedere keer handmatig worden veranderd, met (type)fouten als gevolg
  • Zoals gezegd de mogelijkheid om aantallen met decimalen in te voeren
  • Rapportage op artikelniveau, zodat ik precies kan zien hoeveel we van iedere product verkopen
Reputatie 7
Badge +8

Na de laatste updates van de kassa app moet ik zeggen dat het zeker een stuk beter werkt al ik ben er nu wel blij mee. Ik las laatst dat er ook gewerkt wordt aan aanvullingen zoals korting op artikelbasis o.a.

Het verkopen op gewicht, oftwel heel simpel het aantal van een artikel op decimalen kunnen invullen missen wij ook. We verkopen decoratie materialen per kilo en die rekenen we nu op een losse rekenmachine uit en voeren die dan als vrije invoer in. Dat is te doen maar doet natuurlijk niks met voorraadbeheer. Zijn bij ons maar een 25 artikelen maar ik zou dat nog wel fijn vinden als dat er in komt.

Dus zoals altijd is er ruimte voor verbetering maar het bevalt al prima nu.

Reputatie 7
Badge +11

We wachten rustig af

Reageer