Vraag

Zijn jullie tevreden over Webwinkelkeur?

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben bezig met mijn aanvraag voor Webwinkelkeur. Ik denk dat dat wat kan toevoegen aan de uitstraling van mijn website. 
Binnen een half uur kreeg ik al een afkeuring. Dat had ik wel verwacht, want er zijn vast dingen die anders of beter moeten. Al vroeg ik me wel af of die gene wel gelezen heeft, want veel punten klopten gewoon niet. Informatie die ik niet op mijn website zou hebben staat er namelijk wel!
Dit is geen goede start qua vertrouwen. Ik heb een mail terug gestuurd en elk punt aangekaart met links erbij. 

Wat is jullie ervaring met Webwinkelkeur?

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hi Kirsten,
Ik zit al een aantal jaar bij webwinkelkeur en ben heel tevreden over ze. 
Ze zijn soms streng maar dat vind ik juist prettig. Als ze meelopers zijn dan zijn ze per definitie geen goed keurmerk.

Wat ze in principe (in mijn herinnering) doen is een redelijke standaard check. Of alles staat op de plek waar je het zou verwachten. Is dat niet zo dan komt er een kruisje. 

Maar soms zijn punten voor discussie vatbaar. Als je goed kunt uitleggen waarom het ergens anders staat of er niet staat dan luisteren ze daar wel naar.

Ik heb bijvoorbeeld in mijn algemene voorwaarden dat je open gemaakte spellen niet retour mag sturen. Daar waren ze het niet mee eens. Toen ik het uitlegde waren ze het er wel mee eens maar vroegen of ik toe wilde voegen dat de spellen altijd verzegeld (ook de tweedehands) worden gestuurd en dat de verzegeling niet verbroken mocht zijn.

Dus uiteindelijk waren we het met elkaar eens en zijn mijn algemene voorwaarden er beter van geworden. Verder vind ik ze onpartijdig. Sommige bedrijven/keurmerken kijken alleen maar naar de rechten van de klant en niet naar die van de winkelier. Maar die hebben ook rechten. 
En in mijn ervaring doet webwinkelkeur dat wel.

Dus een eerste indruk kun je maar 1 keer maken maar ik zou ze op zijn minst een tweede kans  geven 😉

Reputatie 5
Badge +6

Een ding wat wordt benoemd door Webwinkelkeur is het volgende:

Wettelijk gezien moet de klant, voor dat er besteld wordt, gewezen worden op de betalingsverplichting. Dit is iets waar rechters ambtshalve op controleren. We raden je daarom aan, indien dat mogelijk is, deze betalingsverplichting te benoemen.

Dit is niet iets waar ik afgekeurd kan worden, maar ik vind het wel verwarrend. Is dit niet iets wat in het webwinkel systeem is ingebouwd en waar ik niets mee hoef (maar wat zij kennelijk niet kunnen zien ofzo)? Of moet ik er iets mee en hoe dan? 

Reputatie 6
Badge +5

1 manier om dit de ‘tackelen’ is om je bestelknop aan te passen. Als je die knop omschrijft als ‘bestelling bevestigen en betalen’ dan is dit voldoende  ( en in je algemene voorwaarden die je daarboven moet aanvinken kun je dit ook nog toelichten)

Het is een wassen neus want als de klant de bestelling voltooid maar niet betaalt en zegt dat hij er toch vanaf ziet dan is er niets aan de hand. Dus indirect bestaat er geen betaalverplichting ondanks dat je de klant daarop moet wijzen...

Reputatie 5
Badge +6

@Richard Dank je voor je reactie. Ik heb de knop inmiddels aangepast. 

Reputatie 7
Badge +8

Wij hebben sinds een paar weken webwinkelkeur en bij de eerste aanmelding kregen we ook een paar kleine opmerkingen. Na die aangepast te hebben kregen we netjes en snel groen licht. De werking van het systeem is makkelijk voor mijn gevoel en ik ben geen ict-er. Ook konden we onze google reviews koppelen zodat die ook niet voor niks zijn en we meteen al wat hadden staan ook. Je kunt aangeven of je bij elke bestelling een review verzoek meestuurt of dat je dat alleen bij de eerste order van een klant doet. Ook eerdere orders heeft het systeem herkend en een mail voor gestuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb ook Webwinkelkeur en ik ben hier zeer tevreden over. Bij de check die ik kreeg waren er een paar puntjes die ik aan moest passen, maar daarna werd ik goedgekeurd. 

En inderdaad zoals @Richard zegt, er zijn een aantal punten die in één oogopslag zichtbaar of vindbaar moeten zijn voor Webwinkelkeur én daarmee ook je klant. Zoals dat sommige dingen bijvoorbeeld in je footer opgenomen dienen te zijn, want ook de klant verwacht ze daar te vinden. Als je ze ver weg stopt kan Webwinkelkeur ze niet vinden, maar je klant waarschijnlijk al helemaal niet. Dus eigenlijk is de check van Webwinkelkeur in mijn ogen voor je shop ook een verbetering en kritische check of je alles juridisch juist hebt, maar ook of je klant dit allemaal kan vinden zodat ze zien dat je een betrouwbare webshop bent.

Ik vond ze onpartijdig en voordelig qua kosten in vergelijking met andere aanbieders.

Reputatie 5
Badge +6

Inmiddels goedgekeurd en alles geïnstalleerd! Dank voor het delen van jullie ervaringen. 

Badge

Inmiddels goedgekeurd en alles geïnstalleerd! Dank voor het delen van jullie ervaringen. 

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Wij zijn zelf overgestapt van webwinkelkeur naar Kiyoh.

Reputatie 7
Badge +8

Wat is dan de reden om van webwinkelkeur naar kiyoh over te stappen? 

Badge

Wat is dan de reden om van webwinkelkeur naar kiyoh over te stappen? 

Kiyoh had net wat meer mogelijkheden destijds. Webwinkelkeur is ook geen google partner.

Misschien inmiddels wel maar toen niet.

Reputatie 1
Badge +2

Wij zijn afgestapt van betaalsites welke de reviews regelen.

Jaren lang hebben we gebruik gemaakt van de Feedback Company. De vraag is echter hoeveel positieve reviews wil je hebben. Als je door de bomen het bos niet meer ziet hebben al die kosten ook geen meerwaarde meer.

Ondertussen hebben we een groot bereik op Facebook, Instagram en Google. Facebook en Google hanteren ook reviews. Een betaald keurmerk hebben we nog nooit gebruikt en zijn er toch groot mee geworden.

Als je product goed is en je klanten tevreden heb je niet al te veel nodig… zonde van het geld. Jaren geleden was een keurmerk denk ik van meerwaarde maar inmiddels is de maatschappij zo “online vertrouwd” dat dit naar mijn mening behoorlijk achterhaald is.

Social media is in deze tijd het keyword. Daar zitten je toekomstige klanten, en die lezen niet de reviews maar doen impuls inkopen en verspreiden het woord als ze iets leuks zien.

Reputatie 5
Badge +6

Jaren lang hebben we gebruik gemaakt van de Feedback Company. De vraag is echter hoeveel positieve reviews wil je hebben. Als je door de bomen het bos niet meer ziet hebben al die kosten ook geen meerwaarde meer.

Ondertussen hebben we een groot bereik op Facebook, Instagram en Google. Facebook en Google hanteren ook reviews. Een betaald keurmerk hebben we nog nooit gebruikt en zijn er toch groot mee geworden.

Als je product goed is en je klanten tevreden heb je niet al te veel nodig… zonde van het geld. Jaren geleden was een keurmerk denk ik van meerwaarde maar inmiddels is de maatschappij zo “online vertrouwd” dat dit naar mijn mening behoorlijk achterhaald is.

Social media is in deze tijd het keyword. Daar zitten je toekomstige klanten, en die lezen niet de reviews maar doen impuls inkopen en verspreiden het woord als ze iets leuks zien.

Mij ging het in eerste instantie om het keurmerk. Dat er gekeken werd of alles juridisch klopte. Op een paar kleine dingetjes na bleek ik het al prima in orde te hebben. En ook dat een keurmerk extra vertrouwen geeft bij de klant. De reviews zijn mooi mee genomen, en stiekem ook wel erg leuk….
Ik ben zeer benieuwd wat dat met de winkel doet. 

Mijn klantenkring is zeer breed qua leeftijd en achtergrond. Ik vermoed dat lang niet iedereen op Instagram enzo zit. Dus dan is het fijn als ze alle info en beoordelingen op 1 plek vinden. 
Zelf ben ik echt een review lezer als ik iets online koop. En dan graag op de website zelf. Ik ga niet naar een facebook account om daar de reviews te lezen, dat doe ik op de betreffende website. 
Ik denk dat de maatschappij wel online vertrouwt is, maar dat er toch ook gekeken wordt naar de betrouwbaarheid van webshops. Dat doe ik zelf in ieder geval zeker. 

Dus ik ben blij dat ik nu bij Webwinkelkeur zit. Ik vind ze ook zeer betaalbaar. Kiyoh en Feedback Company zijn vele male duurder. 

Reputatie 7
Badge +8

Persoonlijk denk ik ook dat niet alle klanten socialmedia gebruiken bij ons. Dat hangt denk ik ook erg van de branche af. Het ging ons vooral om wat extra vertrouwen uit te stralen en de kosten zijn zeker niet extreem. 

Reputatie 3
Badge +1

Mij ging het in eerste instantie om het keurmerk. Dat er gekeken werd of alles juridisch klopte. Op een paar kleine dingetjes na bleek ik het al prima in orde te hebben. En ook dat een keurmerk extra vertrouwen geeft bij de klant. De reviews zijn mooi mee genomen, en stiekem ook wel erg leuk….
Ik ben zeer benieuwd wat dat met de winkel doet. 

Mijn klantenkring is zeer breed qua leeftijd en achtergrond. Ik vermoed dat lang niet iedereen op Instagram enzo zit. Dus dan is het fijn als ze alle info en beoordelingen op 1 plek vinden. 
Zelf ben ik echt een review lezer als ik iets online koop. En dan graag op de website zelf. Ik ga niet naar een facebook account om daar de reviews te lezen, dat doe ik op de betreffende website. 
Ik denk dat de maatschappij wel online vertrouwt is, maar dat er toch ook gekeken wordt naar de betrouwbaarheid van webshops. Dat doe ik zelf in ieder geval zeker. 

Dus ik ben blij dat ik nu bij Webwinkelkeur zit. Ik vind ze ook zeer betaalbaar. Kiyoh en Feedback Company zijn vele male duurder. 

Onze betaalprovider Sisow, is Buckaroo geworden, heeft in het verleden ook regelmatig checks uitgevoerd en tips / opmerkingen gegeven.

The Feedback Company hebben we jaren achter elkaar gebruikt maar daar zijn we tijdens de corona periode vanaf gestapt. Enerzijds vanwege de kosten te drukken anderzijds hebben we inmiddels zo’n naam met onze andere webshop dat we die reviews niet meer nodig hebben.

Onze doelgroep is ook zeer divers. Van alle geslachten tot alle leeftijden. Wij zijn normaliter ook erg actief op social media (Facebook, twitter, Instagram). Adverteren op FB en Insta doen we ook veel.

De vraag die we ons ook gesteld hebben is hoe veel reviews wil je hebben? Op Facebook krijg je reviews, op Google krijg je reviews, via betaalsites en noem maar op. We vonden het wel welletjes zo. Een groeiende vaste klantenkring is voor ons dan belangrijker (en goedkoper :))