Het maken van een privacy policy is geen leuk klusje. Waar begin je? Wat moet er allemaal instaan? Geen idee, maar gelukkig heeft WebwinkelKeur daar iets op bedacht. Met de Privacy policy generator heb jij binnen een paar klikken een juridisch correcte privacy policy, handig!
Hoe werkt de privacy policy generator?
Om te beginnen vul je jouw persoonlijke gegevens in. Zodra je de gegevens hebt ingevuld ga je naar de volgende stap. Hier vul je in met welke partijen je allemaal samenwerkt en dus moet worden opgenomen in de Privacy policy. De meeste vragen kun je zelf het beste antwoorden. Denk aan welke verzenddienst je gebruikt. Maar de vraag, welke partij verzendt je transactionele e-mail is wellicht wat lastiger. Die vragen besprek ik hieronder.
Welke partij verzendt je nieuwsbrieven?
Als jij de nieuwsbriefoptie van Mijnwebwinkel gebruikt, dan vink je hier de 3e optie, Mijn Webhost aan. Heb je een (api) koppeling met een andere partij, dan geef je dat uiteraard aan.
Welke partij verzendt je transactionele e-mails zoals orderbevestigingen?
Dit is altijd Mijn webhost. Al deze e-mail worden vanuit ons platform verstuurd.
Welke partij verzendt je reguliere bedrijfsmail?
Als je jouw reguliere mail verstuurd via het mailprogramma die je van ons hebt ontvangen, dan vul je ook hier Mijn webhost in. Je vult Mijn webhost ook in als je het info@ e-mail adres hebt gekoppeld in bijvoorbeeld Outlook. Ook dan wordt de e-mail vanuit ons platform verstuurd.
Wie is dan Mijn webhost?
Dat zijn wij, Mijnwebwinkel. Dit kun je hier dan dus ook invullen.
De rest van de vragen zijn denk ik wel duidelijk, mocht dat niet het geval zijn, laat dan een comment achter
De Privacy Policy Generator vind je hier